Σαφάρι στην Ευρώπη για εξαγορές εταιρειών έχουν ξεκινήσει κολοσσοί της Silicon Valley και επενδυτικά σχήματα. Η Microsoft, η Intel, η Google και η Salesforce.com έχουν αρχίσει την αναζήτηση στη Δυτική Ευρώπη για να εντοπίσουν πολλά υποσχόμενες εταιρείες που ανήκουν κυρίως στον τεχνολογικό κλάδο προκειμένου να κλείσουν ντιλ. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για εταιρείες διαχείρισης δεδομένων, πληρωμών μέσω δικτύων κινητής τηλεφωνίας και ανάπτυξη ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Το ενδιαφέρον τους για νεοφυείς ευρωπαϊκές επιχειρήσεις (startups) δεν κρύβουν ούτε επενδυτικοί όμιλοι (venture capital) όπως είναι η Sequoia Capital.

Γιατί όμως εκδηλώνεται ξαφνικά ενδιαφέρον για τη Γηραιά Ηπειρο; Οι επενδύσεις σε startups στο Βερολίνο, το Λονδίνο, το Παρίσι και τη Στοκχόλμη είναι πολύ πιο φθηνές σε σύγκριση με εκείνες στις ΗΠΑ. Με τα ντιλ αυτά όμιλοι με ηγετική θέση στην αγορά όπως είναι η Microsoft και η Solarforce αποκτούν πρόσβαση σε επαρκώς καταρτισμένους εργαζομένους και σε ταλέντα πληρώνοντας πολύ λιγότερα χρήματα από όσα θα έδιναν για ανάλογες συμφωνίες σε αμερικανικό έδαφος. Επιπλέον πολλές τεχνολογικές εταιρείες της Ευρώπης διψούν για αμερικανικά κεφάλαια, τα οποία μπορεί να τους επιτρέψουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε ολόκληρο τον κόσμο.

«Ποτέ δεν έχω δει τόσο πολλές καινοτομίες να προέρχονται από την Ευρώπη» λέει ο Τζον Σαμορζάι της Saleforce Ventures, η οποία τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να κάνει επενδύσεις 100 εκατ. δολαρίων στη Γηραιά Ηπειρο. «Κάθε φορά που επισκέπτομαι την Ευρώπη, η ατζέντα μου είναι γεμάτη με ενδιαφέρουσες συναντήσεις με εταιρείες» –κάτι που δεν συνέβαινε παλαιότερα σε τόσο μεγάλο βαθμό προσθέτει.

Για πολλά χρόνια οι ευρωπαϊκές τεχνολογικές εταιρείες εξυπηρετούσαν τοπικές ή περιφερειακές αγορές. Η ανάπτυξη των εταιρειών αυτών ήταν αργή και χρειάζονταν χρόνια για να ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Ενα καλό παράδειγμα είναι η Xing, η γερμανική έκδοση της Linkedin. Η Xing εξακολουθεί να υφίσταται, αλλά πολλοί επαγγελματίες των κλάδων της τεχνολογίας, των τραπεζών και της δημοσιογραφίας στη Γερμανία εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Linkedin.

© Bloomberg News