Σε σημαντικό εργαλείο για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της χώρας, αναδεικνύεται το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό», το οποίο αποτελεί πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).

Σύμφωνα με ειδική έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Πατρών, τα συνολικά έσοδα της αγοράς του πρωινού για τα ελληνικά ξενοδοχεία, το 2012 ανήλθαν στο ποσό των 368 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από τη μελέτη του Πανεπιστημίου, την περασμένη χρονιά, για την Παρασκευή του πρωινού στα ελληνικά ξενοδοχεία καταναλώθηκαν 191 εκατ. αυγά, 580.000 κιλά γλυκού κουταλιού, 2.800 τόνοι μαρμελάδας, 7,9 εκατ. κιλά αρτοσκευασμάτων, 677.000 κιλά βουτύρου, 5,42 εκατ. κιλά σφολιατοειδών και πιτών, 102.100 τόνοι φρούτων, 12.200 κιλά τυριών και 9.700 κιλά αλλαντικών.

Σε εκδήλωση του ΞΕΕ, τη Δευτέρα, για την παρουσίαση της πορείας του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό», βραβεύθηκαν οι Ενώσεις Ξενοδόχων που συνέβαλαν στην υπογραφή των 15 πρώτων τοπικών συμφώνων προώθησης του ελληνικού πρωϊνού, καθώς και τα πρώτα 100 ξενοδοχεία που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα.

Στην παρέμβασή της η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, τόνισε ότι το υπουργείο στηρίζει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία του ΞΕΕ, επισημαίνοντας ότι αυτό μπορεί να αποτελέσει το εφόδιο για την ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Με το «Ελληνικό Πρωινό» επιτυγχάνεται η σύνδεση του πρωτογενούς τομέα της οικονομίας με τον τουριστικό κλάδο, με πολλαπλά οφέλη για την τοπική οικονομία, είπε η κυρία Κεφαλογιάννη, καλώντας τους επαγγελματίες του κλάδου να αντιληφθούν τη σημασία του προγράμματος και να συμμετάσχουν σε αυτό.

Από την πλευρά του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αθανάσιος Τσαυτάρης, επισήμανε ότι το «Ελληνικό Πρωινό» αποτελεί μεταξύ άλλων ένα πρώτο δείγμα της συνεργασίας ανάμεσα στα δύο υπουργεία, τονίζοντας ότι σύντομα θα ακολουθήσουν κι άλλα.

Χθες μάλιστα, τόνισε ο αρμόδιος υπουργός, υπογράφηκε απόφαση για τον εμπλουτισμό της δραστηριότητας του αλιευτικού τουρισμού προκειμένου, όπως είπε, οι ψαράδες να αυξήσουν το εισόδημά τους.

Στις δράσεις εξωστρέφειας που δρομολογεί το ΞΕΕ για την προώθηση του νέου θεσμού, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιώργος Τσακίρης, εντάσσεται και η συμμετοχή του σε διεθνείς εκθέσεις, στις περισσότερες από τις οποίες συμμετέχει και ο ΕΟΤ.

Μάλιστα τον προσεχή Ιούλιο ολοκληρώνεται η νέα δίγλωσση διαδικτυακή πύλη του «Ελληνικού Πρωινού» στην οποία θα καταγράφονται τα προϊόντα, οι παραγωγοί και οι ξενοδόχοι που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.