Μπορεί πολλοί να έχουν ξεχάσει το μουσείο –περισσότεροι από 1.400 πίνακες με διάσημες υπογραφές όπως των Πάμπλο Πικάσο, Μαρκ Σαγκάλ και Ογκίστ Ρενουάρ –που εντοπίστηκε στο διαμέρισμα του ηλικιωμένου Κορνήλιου Γκούρλιτ το 2012 στη Γερμανία, όχι όμως και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της εικαστικής διοργάνωσης που θα «μοιραστεί» ανάμεσα στο Κάσελ και την Αθήνα το 2017, της «Documenta14», Ανταμ Τσίμζικ. Γι’ αυτό καταβάλλει προσπάθεια να παρουσιάσει όλα τα έργα που είχε στην κατοχή του ο Γκούρλιτ για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό. «Δεν με ενδιαφέρει η αποκλειστική ή η πρώτη εντυπωσιακή παρουσίαση, αλλά θα ήθελα να δείξω το σύνολο των έργων στο πολιτικό και αισθητικό πλαίσιο της «Documenta 14″» δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ». Διόλου ενδιαφέρουσα δεν βρήκαν την ιδέα τα μέλη του ΔΣ του Μουσείου Καλών Τεχνών της Βέρνης, στο οποίο ο Γκούρλιτ κληροδότησε τα έργα που είχε στην κατοχή του. Αντιθέτως, θετική ανταπόκριση βρήκαν από τη γερμανίδα υπουργό Πολιτισμού Μόνικα Γκρούτερς μόνο τα έργα που έχουν εντοπιστεί εντός γερμανικών συνόρων (τα περισσότερα βρέθηκαν σε διαμέρισμα στο Μόναχο, αλλά αργότερα βρέθηκαν κι άλλα σε διαμέρισμα στο Ζάλτσμπουργκ), με σκοπό τόσο να μάθει ο κόσμος τις διώξεις που υπέστησαν οι κάτοχοι των έργων –οι πίνακες θεωρούνται λάφυρα των Ναζί –αλλά και για να τα δουν και να μπορέσουν να τα διεκδικήσουν οι νόμιμοι κληρονόμοι τους. «Αυτό ακριβώς θα επιτευχθεί αν δείξουμε το σύνολο των έργων σε έναν χώρο όπως η Νόιε Γκάλερι στο Κάσελ τοποθετημένα με ουδέτερο τρόπο και χρονολογικά» λέει ο Ανταμ Τσίμζικ.