Κατά μία έννοια θεωρούνται τυχεροί. Και αυτό επειδή στις ημέρες μας είναι μάλλον πιο πιθανόν να κερδίσεις το Τζόκερ παρά να σε καλέσουν σε συνέντευξη για δουλειά. Ωστόσο οι τέσσερις υποψήφιοι του «Interview» (μία ηθοποιός, ένας χειρωνάκτης, μια ανειδίκευτη εργάτρια και ένας επιστήμονας) της παράστασης που ανεβαίνει για τρίτη χρονιά από την ομάδα «Εμείς» –η φήμη της εξαπλώθηκε από στόμα σε στόμα σε περίπου πέντε χιλιάδες θεατές –δεν έχουν εύκολη αποστολή. Καλούνται να διεκδικήσουν μία μόνο θέση εργασίας μέσα από μια διαδικασία κωμικοτραγικού παραλογισμού που αφήνει πολλά περιθώρια για εξευτελιστικές ερωτήσεις και ανθρωποφαγικές δοκιμασίες. Αντίπαλός τους τελικά δεν είναι μόνο η επιβλητική φωνή του εργοδότη που τους καθοδηγεί. Ούτε οι υπόλοιποι τρεις συνυποψήφιοι. Ο μεγαλύτερος αντίπαλος είναι ο ίδιος τους ο εαυτός.

«Οι υποψήφιοι αναγκάζονται να χορεύουν ασταμάτητα μέχρι να αποδείξουν τις αντοχές τους, να παραστήσουν τον σκύλο γιατί η κόρη του εργοδότη αγαπά μεν τα σκυλιά, είναι όμως αλλεργική στην τρίχα ή να προσφέρουν την εργασία τους εθελοντικά με την προοπτική κάποια στιγμή να προσληφθούν» εξηγεί ο σκηνοθέτης της παράστασης Χρήστος Θάνος. «Αυτές οι σκηνές είναι βουτηγμένες στην υπερβολή. Θέλαμε όμως με αυτόν τον τρόπο να τονίσουμε τις σχέσεις εξουσίας που οξύνονται όλο και περισσότερο μέσα στην κρίση αλλά και τα όρια που βάζει κάθε άνθρωπος προσωπικά».

Το κείμενο της παράστασης δημιουργήθηκε από όλα τα μέλη της ομάδας με ιστορίες και βιώματα που καθένας «κουβαλούσε» στις πρόβες. Δικά του ή φίλων που τα διηγήθηκαν. Ο Σωτήρης Δούβρης, ο επί σκηνής ερευνητής νευροβιολόγος, ως ηθοποιός δεν έχει ζήσει ποτέ κάτι αντίστοιχο. «Σε άλλες δουλειές βέβαια δημιουργείται περίεργο κλίμα όταν φέρνω την κουβέντα στην ασφάλιση. Οι περισσότεροι εργοδότες θεωρούν τα ένσημα παράλογη απαίτηση και ακόμη πιο παράλογο εμένα που τα διεκδίκησα» εξηγεί.

Η ηθοποιός που στην παράσταση υποδύεται την καραβίδα δεν είναι βγαλμένη από σενάριο επιστημονικής φαντασίας. «Εχει συμβεί, όσο αδιανόητο και αν ακούγεται. Γνωστός σκηνοθέτης ζήτησε από συνάδελφο έναν μονόλογο σαν καραβίδα. «Σαν βίδα;» ρώτησε εκείνη, για να πάρει αμέσως μετά την απάντηση: «Καταπληκτική ιδέα. Σαν καραβίδα που της έχει λασκάρει η βίδα». H κοπέλα τελικά υπέκυψε και το έκανε. Για μένα δεν θα έπρεπε να το δεχθεί. Τα κεκτημένα μας τα έχουμε ήδη χάσει. Ας μη χάσουμε και την αξιοπρέπειά μας» υποστηρίζει ο σκηνοθέτης που δανείζει την επιβλητική φωνή του στον εργοδότη της παράστασης (δεν εμφανίζεται ποτέ επί σκηνής).

Κατήφεια και μιζέρια δεν χωρούν στην παράσταση. Δυστυχώς ή ευτυχώς μέσα από τις κωμικοτραγικές διαδικασίες αξιολόγησης των υποψηφίων προκύπτουν στιγμές γέλιου και μιξ συναισθήματα. Αυτό ήταν άλλωστε το ζητούμενο της παράστασης, εξηγεί ο Χρήστος Θάνος. «Η τέχνη πρέπει να δημιουργεί ανάταση, γι’ αυτό και υπάρχουν κωμικά στοιχεία στην παράσταση. Αν σκεφθούμε την καθημερινότητά μας είναι εντελώς σουρεάλ. Τελικά γελάς και λες: «Είναι δυνατόν αυτό που μου συνέβη»;».

«Interview», σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου, στο θέατρο Βικτώρια (Μαγνησίας 5 & 3ης Σεπτεμβρίου 119, τηλ. 210– 8233.125) κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.15. Βοηθός σκηνοθέτη: Χρίστος Παπαμιχαήλ. Ηθοποιοί: Σοφία Καψαμπέλη, Μαρία Ζερβού, Σωτήρης Δούβρης, Βασίλης Τουρκομένης. Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική συνεισφορά.