Ο ερωτισμός επιστρέφει στη μόδα. Ο Τομ Φορντ, ο σχεδιαστής που ασχολείται με τη σεξουαλικότητα, έβγαλε το σχετικό πόρισμα. Μετά την υποτονική «ντυμένη» συλλογή του φετινού χειμώνα, ο Αμερικανός συνεχίζει να αυξομειώνει την ένταση του σέξι ύφους. Είτε μόνο με τη βαθιά κόκκινη απόχρωση των κραγιόν του είτε με την αντίληψή του για το πώς ένα φόρεμα γδύνει αντί να ντύνει το στήθος.

Στην αρχή της δεκαετίας του 1990 ο Τομ Φορντ γινόταν αντικείμενο του πόθου για κάθε διασημότητα –άνδρα ή γυναίκα –που επιθυμούσε το ντύσιμό της να εκπέμπει διακριτικό αισθησιασμό. Ηταν οι ιδέες του μίνιμαλ σέξι, της μαύρης θηλυκότητας, της απλής πολυτέλειας, της εκστασιασμένης Μαντόνα που φορούσε το κόκκινο βελούδινο στενό κοστούμι του σε γραμμή 70s για να παραλάβει το μουσικό της βραβείο. «Η μόδα είναι μια διαδικασία διακόσμησης του σώματος. Κι επειδή είμαι ένας από εκείνους που θαυμάζουν την ομορφιά του ανθρώπινου σώματος νομίζω ότι η μόδα πρέπει να το τονίζει και κάθε φορά να το εκθειάζει». Αυτή ήταν η εξήγησή του για την αρχή της πρόκλησης με την οποία δούλεψε τις συλλογές του στον οίκο Gucci.

Oταν το 2004 ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τον όμιλο έπεσε θρήνος στους μεγάλους του συστήματος της μόδας. Γιατί διαισθάνονταν πως η μόδα χωρίς τον Φορντ δεν θα ήταν ποτέ τόσο ποθητή και τόσο εύκολα κερδοφόρα. Οι έξι μήνες που ο Φορντ μοιράστηκε με τον ψυχαναλυτή του ήταν καθοριστικοί.

«Είχα μια έκλαμψη. Και επιτέλους κατάλαβα ότι πρέπει να δημιουργήσω. Οτι δεν τελείωσα με τη μόδα. Ουδέποτε πρόκειται να αποσυρθώ. Θα δουλεύω μέχρι την ημέρα του θανάτου μου» δήλωσε. Και το 2007 εγκαινίασε στη Λεωφόρο Μάντισον στη Νέα Υόρκη τη δική του μπουτίκ αφιερωμένη στον κόσμο των ανδρών.

ΚΑΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ. Το 2009, σε μια ανάπαυλα από τη μόδα, ο Φορντ απέδειξε ότι η αισθητική του ανοίγει πόρτες στο Χόλιγουντ. Με την ταινία – μανιφέστο του «Α Single Man». Ομως δεν ξέχασε ποτέ τις γυναίκες. Υστερα από το «ζέσταμά» του πάνω στα ζητήματα ανδρικού στυλ, το 2010 –το διάστημα κατά το οποίο τα σύννεφα της οικονομικής κρίσης μαζεύονταν πάνω από τους κήρυκες της πολυτέλειας –επέστρεψε στην εμμονή του: να αποκαλύπτει το γυναικείο σώμα με την τελετουργία του γκλάμουρ.

Γεννήθηκε στο Οστιν του Τέξας, πέρασε τα παιδικά του χρόνια στη Σάντα Φε στο Νέο Μεξικό και είχε δίπλα του μια γιαγιά καλλονή, αδιαμφισβήτητης γοητείας. Φαίνεται ότι η τολμηρή εξωστρέφεια του στυλ μεταφέρθηκε και στον εγγονό της. Ο οποίος χρόνια μετά το μείγμα σπουδών Ιστορίας της Τέχνης, Αρχιτεκτονικής και Ντιζάιν στη Σχολή Πάρσονς της Νέας Υόρκης εφοδιάστηκε με την ερευνητική μέθοδο συσχετισμού διαφορετικών εικόνων για να συνθέτει την κεντρική ιδέα στη δημιουργία των συλλογών του. Δηλαδή το ανθρώπινο σώμα και τη σεξουαλικότητά του.

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΞ. Ο Τομ Φορντ ποτέ δεν απαρνήθηκε την πεποίθησή του ότι άνδρες και γυναίκες ενδιαφέρονται για το σεξ. Ακόμη και όταν ντύνονται τους απασχολεί κυρίως αν θα ακολουθήσει μια πράξη γδυσίματος.

Ετσι καμία δημιουργία του δεν μένει στα υπονοούμενα. Το μόνο που αλλάζει είναι η ένταση του ερωτισμού και η έκταση της αποκάλυψης του γυμνού σώματος.

Αυτό και έκανε με τη νέα του συλλογή για την ερχόμενη άνοιξη. Οπου τα μοντέλα του είχαν τον αέρα τροτέζας της δεκαετίας του 1970. «Είναι όμως μια σύγχρονη αναφορά στη μόδα που κερδίζει έδαφος ανάμεσα στις νέες κυρίως γυναίκες. Σε εκείνες δηλαδή που διαθέτουν ένα όμορφο σώμα και το δείχνουν. Οπως δηλαδή η Ριάνα που στην τελετή απονομής των αμερικανικών βραβείων μόδας φορούσε ένα διαφανές φόρεμα που την άφηνε γυμνή. Αν μια γυναίκα είναι τόσο όμορφη όσο η Ριάνα σχεδόν οφείλεις στον κόσμο να κάνεις γυμνή μια ανάλογη δημόσια εμφάνιση».