Είναι τεράστια η ευθύνη να υποδυθείς την Έλλη Λαμπέτη, μια σπουδαία ηθοποιό

κι έναν άνθρωπο με μεγάλα αποθέματα ψυχικής δύναμης, λέει Καρυοφυλλιά

Καραμπέτη

Με πρόθεση να σκιαγραφήσει τον ψυχισμό μιας από τις κορυφαίες Ελληνίδες

ηθοποιούς, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη ετοιμάζεται να βρεθεί μπροστά από τις

κάμερες και να τεθεί υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Ρέινας Εσκενάζι για να

υποδυθεί την Έλλη Λαμπέτη στα τελευταία 22 χρόνια της ζωής της, δηλαδή από τα

35 έως τα 57.

«Το ζητούμενο είναι να φωτίσουμε πτυχές του εσωτερικού της κόσμου και λιγότερο

γνωστές στάσεις της ζωής της. Σκεφτείτε ότι στη «Σάρα – τα παιδιά ενός

κατώτερου Θεού», το τελευταίο έργο που έπαιξε και έκανε την κωφάλαλη, οι

φωνητικές χορδές της είχαν σχεδόν καταστραφεί από τις ακτινοβολίες που έκανε

κατά του καρκίνου. Εκείνη όμως ήταν εκεί, στη σκηνή. Δεν πρέπει να μας

απασχολήσουν τα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Διαφορετικά θα πέσουμε σε παγίδες»,

εξηγεί η ηθοποιός. «Απόδειξη ότι τα πρόσωπα που εμφανίζονται στη σειρά έχουν

διαφορετικά ονόματα από τα πραγματικά». Στη σειρά «H τελευταία παράσταση», που

βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της δημοσιογράφου Φρίντας Μπιούμπη, η

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη θα εμφανίζεται ως Έλλη Λόντου (όπως άλλωστε και η Μαρίνα

Ψάλτη που υποδύεται την Έλλη Λαμπέτη από τα 17 έως τα 35 της χρόνια).

«Θέλουμε να δώσουμε την ουσία της προσωπικότητας και του χαρακτήρα της. Πώς

αντιδρούσε σε προσωπικές και οικογενειακές καταστάσεις, ελάχιστα γνωστές σε

πολλούς. Για παράδειγμα η οικογένειά της, πολυμελής, χτυπήθηκε σκληρά από τη

μοίρα. Τρεις αδελφές της πέθαναν από καρκίνο και μία σκοτώθηκε σε τροχαίο,

αλλά κι εκείνη ήταν καρκινοπαθής. Ο αδελφός της πέθανε στα 17 από φυματίωση

και η μητέρα της σκοτώθηκε από αδέσποτη σφαίρα στα Δεκεμβριανά, ενώ γάζωνε».

Για την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη δεν υπάρχει δουλειά χωρίς άγχος διότι αυτό

υποδηλώνει, ευθύνη. Πολύ δε περισσότερο στην συγκεκριμένη σειρά διότι η μνήμη

της Λαμπέτη είναι έντονη, εξηγεί.

«Είναι τεράστια η ευθύνη. H Λαμπέτη ήταν σπουδαία ηθοποιός, ένας άνθρωπος

χαρισματικός με μεγάλα αποθέματα ψυχικής δύναμης και συνάμα μια τραγική

φιγούρα». Δεν υπάρχουν διαχωριστικά στις δουλειές είτε είναι θεατρικές είτε

τηλεοπτικές για την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. «H τηλεόραση, σε σχέση με το

θέατρο, απευθύνεται σε πολύ περισσότερο κόσμο κι επομένως δεν σε παίρνει να

κάνεις εκπτώσεις. Είναι εξίσου δύσκολη, για μένα. Σαν σε πρεμιέρα στην

Επίδαυρο».

Πού εντοπίζετε δυσκολία στη σειρά;

«Κυρίως ως προς την αποδοχή της από τους τηλεθεατές. Επειδή η εικόνα της

Λαμπέτη είναι έντονη και πρόσφατη, δεν θα πρέπει να μπουν σε διαδικασία

σύγκρισης με ό,τι έχουν στο μυαλό τους».

Τα ξωτικά, πλάσματα της φαντασίας

Τα γυρίσματα του σίριαλ έχουν ήδη αρχίσει, αλλά η ηθοποιός δεν θα τεθεί

υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα της Ρέινας Εσκενάζι πριν από τον Σεπτέμβριο. Ώς

τότε θα είναι σε περιοδεία ανά την επικράτεια με το έργο «Μια νύχτα με τον

Σαίξπηρ» βασισμένο σε σκηνές από πέντε σαιξπηρικά έργα με άξονα τον Έρωτα σε

διασκευή Γιώργου Βάλαρη και σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη. Στη σκηνή η ηθοποιός

εμφανίζεται ως ένα από τα δύο ξωτικά (τον Άριελ) της παράστασης που

λειτουργούν σαν συνδετικοί κρίκοι στις σκηνές του έργου.

Θέτει ερμηνευτικούς περιορισμούς το γεγονός ότι το ξωτικό είναι πλάσμα που

στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ή μήπως διευρύνει το πεδίο δράσης;

«Ως πλάσματα της φαντασίας τα ξωτικά δημιουργούν τις ανάλογες προϋποθέσεις,

αλλά ο ηθοποιός πρέπει να βαδίζει και σύμφωνα με το σκηνοθετικό ζητούμενο».

Με τα κοστούμια υψηλής ραπτικής μήπως η σκηνή αποκτά αποχρώσεις πασαρέλας;

«Ο Αντώνης Καλογρίδης συνηθίζει να συνεργάζεται με ανθρώπους υψηλής

αισθητικής, όπως η Εριφύλλη Νικολοπούλου στην προκειμένη περίπτωση. Εφόσον

υπηρετούν το σκηνοθετικό όραμα και κάνουν ενδιαφέρουσα την παράσταση γιατί να

μην υπάρχουν;».