Εφτασε, λοιπόν, αυτό που όλοι ζητούσαν – δικαίως. Αυτό που από το περασμένο Σάββατο  ονομάζεται «η ώρα του εισαγγελέα». Κι αυτή είναι μία από τις λίγες αλήθειες μέσα στην προσομοίωση θεάματος που παρακολουθούμε το τελευταίο διάστημα. Μέχρι να φτάσει, όμως, η στιγμή που ανέλαβε η τρίτη -διακριτή – εξουσία είχαν αναλάβει πολλοί εθελοντές να την «υποδυθούν». Ζητούσαν δικαιοσύνη, αλλά διψούσαν για λαϊκό δικαστήριο. Ελεγαν «τιμωρία» και εννοούσαν αυτοδικία. «Είμαι της άποψης ότι δεν παίρνουμε τον νόμο στα χέρια μας, αλλά στην περίπτωση του παιδιού μου εγώ τον νόμο τον παίρνω στα χέρια μου» δήλωνε μόλις προχθές κωμικός ηθοποιός. Πίσω από την ανάγκη να ξηλωθούν οι εξουσιαστικές δομές ή το «σάπιο βασίλειο», μακιγιαρίστηκε η εγχώρια εκδοχή μιας κουλτούρας ακύρωσης. Οι λίγες φωνές που ζητούσαν να ανοίξουν τα στόματα, χωρίς να ανοίξει η άβυσσος, καταγγέλθηκαν σε κλίμακα δυσανάλογη με τη θεατρική (μα)θητεία που έχουν να επιδείξουν οι ιαβέρηδές τους (αν θέλει να επικαλεστεί κανείς σ’ αυτό το σημείο τον γνωστό λαϊκισμό «δεν έχει σημασία αν είσαι ηθοποιός, αρκεί να καταγγέλλεις», ας το κάνει τώρα). Παγιώνεται και αυτό ως σημείο των καιρών: οι αποφάσεις του κράτους δικαίου να επικυρώνονται ή να προκαταλαμβάνονται από τον όχλο – των social media, των αριστεριστών, των ακροδεξιών. Στο μεσοδιάστημα ο ίδιος όχλος και οι τοποτηρητές αυτού διεκδικούν μερίδιο στην ερευνητική διαδικασία. Με αναρτήσεις, πληροφορίες «με κάθε επιφύλαξη», επιθετικά πρωτοσέλιδα, χαμένα μυστικά και ντοκουμέντα. Γι’ αυτό και η αποστροφή της υπουργού Πολιτισμού ακούστηκε σαν εκκωφαντική παραφωνία στη μέχρι πρότινος υπεράσπιση του κράτους δικαίου εκ μέρους της. Φάνηκε να υποχωρεί μπροστά στις πιέσεις της απέναντι αρένας για ηθική καταδίκη.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ