Εξι μήνες μετά τη δημοσίευση του Ν. 4622/2019 για το επιτελικό κράτος, όλα είναι πλέον έτοιμα για την έναρξη εφαρμογής μιας νέας νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας που αποσκοπεί στο να αντιμετωπίσει τις διαρθρωτικές παθογένειες της πολυνομίας και της κακονομίας στη χώρα μας. Σύμφωνα με τη νομοθετική σύλληψη, σε ό,τι αφορά τον κυβερνητικό προγραμματισμό, οι νομοθετικές πρωτοβουλίες δεν αναπτύσσονται στο κενό ούτε αποτελούν πρόσκαιρες ή μεμονωμένες επιλογές μελών της κυβέρνησης, υπό την πίεση των αναγκών της καθημερινότητας, αλλά σχεδιάζονται και ιεραρχούνται σε ετήσια βάση. Πέραν όμως του κυβερνητικού προγραμματισμού, ο Ν. 4622/2019 θεσπίζει συγκεκριμένες διαδικασίες και ως προς τη νομοπαρασκευή σχεδίων νόμων και κανονιστικών πράξεων. Ο Ν. 4622/2019 υπερβαίνει ποιοτικά τις προηγούμενες απόπειρες νομοθετικής κατοχύρωσης της καλής νομοθέτησης, καθώς δεν περιορίζεται στη θέσπιση ουσιαστικών κανόνων, αλλά παρέχει επιπλέον τις αναγκαίες προς τούτο διαδικαστικές εγγυήσεις. Χωρίς να θίγεται η νομοθετική πρωτοβουλία των υπουργών, ενισχύεται έτσι ο ρόλος της Προεδρίας της Κυβέρνησης ως του μόνου δυνατού κεντρικού θεματοφύλακα της καλής νομοθέτησης. Εντός της Προεδρίας, η νέα Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων δεν συνιστά απλώς μια μετονομασία της πρώην Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, αλλά μια νέα οργανική μονάδα, η θεμελιώδης αποστολή της οποίας, στο πλαίσιο του επιτελικού κράτους, έγκειται στη διασφάλιση της συνοχής και του συντονισμού της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας και την αποτελεσματική εφαρμογή των αρχών και εργαλείων της καλής νομοθέτησης.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ