Πόσες φορές οι ταξιδιώτες, επιστρέφοντας από τις καλοκαιρινές διακοπές τους, δεν έχουν ανοίξει τη βαλίτσα τους για να συνειδητοποιήσουν ότι τελικά κάτι ξέχασαν στο ξενοδοχείο όπου φιλοξενήθηκαν! Τι κι αν ερευνούν σχολαστικά τον χώρο διαμονής τους πριν κάνουν check out, συχνά, κάποιο μικρό ή μεγάλο αντικείμενο βρίσκει τον τρόπο να… γλιστρήσει έξω από τη βαλίτσα τους. Μάλιστα, οι ηλεκτρονικές μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών των ξενοδοχείων έχουν διενεργήσει ειδικές έρευνες σχετικά με τα αντικείμενα που ξεχνούν οι ταξιδιώτες, φεύγοντας από το κατάλυμά τους. Τα αποτελέσματα των ερευνών αυτών είναι αποκαλυπτικά: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών (33%), Ελλήνων και ξένων, παραδόξως ξεχνά να πακετάρει είτε ρούχα, είτε παπούτσια και αποφασίζει να τα… κάνει δώρο στους επόμενους επισκέπτες και στο προσωπικό του ξενοδοχείου!

Στην αμέσως επόμενη θέση, με 22%, έρχονται οι ξεχασμένοι σε κάποια πρίζα φορτιστές των κινητών τηλεφώνων. Μπορεί τα smartphones να έχουν γίνει η προέκταση των χεριών των Ελλήνων, όμως φαίνεται πως οι φορτιστές τους δεν έχουν την ίδια τύχη. Στην τρίτη θέση, έρχονται τα εσώρουχα με ποσοστό 20%, ποσοστό σχετικά μικρό αν αναλογιστεί κανείς πόσο εύκολο είναι τα εσώρουχα να διαφύγουν της προσοχής κατά το πακετάρισμα. Πάντως, διόλου ευκαταφρόνητο δεν είναι και το ποσοστό (8%) εκείνων που φεύγοντας από το ξενοδοχείο αφήνουν πίσω τους ρολόγια ή κοσμήματα.

Μέχρι πριν από λίγο καιρό, λίγοι έμπαιναν στον κόπο να αναζητήσουν τα ξεχασμένα αντικείμενά τους και κυρίως εκείνα με ευτελή αξία.

Συνήθως, όπως λένε οι ξενοδόχοι, ενδιαφέρον υπήρχε μόνο για τα ξεχασμένα αντικείμενα μεγάλης αξίας, όπως κινητά τηλέφωνα, tablets, ρολόγια, κοσμήματα και χρήσιμα ατομικά έγγραφα.

Ωστόσο, από τις αρχές του χρόνου αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει, με την εμφάνιση μιας νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας, της πρώτης του είδους, η οποία παραδίδει τα ξεχασμένα στα ξενοδοχεία αντικείμενα πίσω στους ιδιοκτήτες τους. Συγκεκριμένα, όταν βρεθεί κάποιο αντικείμενο σε ένα ξενοδοχείο και το αναζητήσει ο ιδιοκτήτης του, τότε ο πελάτης καθοδηγείται να μεταβεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση deliverback.com και να εισαγάγει το όνομα του ξενοδοχείου, το όνομα και τη διεύθυνσή του, καθώς και τις πληροφορίες του αντικειμένου.

Το DeliverBack υπολογίζει το συνολικό κόστος, ο πελάτης πραγματοποιεί την πληρωμή και το DeliverBack αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία να παραλάβει, να πακετάρει και να στείλει το αντικείμενο πίσω στον ιδιοκτήτη του, σε συνεργασία με μεγάλη εταιρεία ταχυμεταφορών.

Η παραδοχή. Πρόκειται για μια ελληνική υπηρεσία, η οποία αναπτύχθηκε με βάση την παραδοχή ότι ένας στους εκατό πελάτες ξενοδοχείων ξεχνάει προσωπικά του αντικείμενα στο δωμάτιό του κατά την αναχώρηση. Από κινητά και κοσμήματα έως ρούχα και αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών. Επίσης, ένας στους πεντακόσιους πελάτες επιδιώκει ενεργά να τα ανακτήσει.

Σημειώνεται ότι μόνο πέρυσι την Ελλάδα επισκέφθηκαν συνολικά περίπου 30 εκατ. ξένοι τουρίστες, ενώ εάν στον αριθμό αυτόν προστεθούν και οι διαμονές των Ελλήνων στα ελληνικά ξενοδοχεία, οι προοπτικές της συγκεκριμένης υπηρεσίας προδιαγράφονται ευνοϊκές: Ακόμα και ένας στους πεντακόσιους επισκέπτες να προσφύγει στην υπηρεσία, αυτό μεταφράζεται σε δυνητική αγορά 60.000 ατόμων, μόνον από το εξωτερικό. Ομως, η αγορά είναι παγκόσμια.

Με βάση τα στοιχεία αυτά, οι έλληνες δημιουργοί της διαδικτυακής υπηρεσίας deliverback.com προχώρησαν στις αρχές του χρόνου στο λανσάρισμά της στην Ελλάδα, με σκοπό να την «ταξιδέψουν» και στο εξωτερικό.

Για τα ξενοδοχεία, η υπηρεσία DeliverΒack παρέχεται δωρεάν, ενώ τα προς επιστροφή αντικείμενα ασφαλίζονται και τους αποδίδεται tracking number, ώστε να γνωρίζουν οι παραλήπτες-ιδιοκτήτες τους την τοποθεσία τους σε όλες τις φάσεις της μεταφοράς.

«Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την ικανοποίηση των τουριστών στην Ελλάδα και να μειώσουμε τον φόρτο εργασίας των ξενοδόχων με ασφάλεια, εγγύηση παράδοσης και χαμηλό κόστος για τους πελάτες», λέει στα «ΝΕΑ» ο Οδυσσέας Κόντης, ένας από τους δημιουργούς-μετόχους της εταιρείας.

ΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ

Η ιδέα και το βραβείο καινοτομίας

Δεδομένου ότι οι επιτυχημένες επιχειρηματικές ιδέες είναι συνήθως απλές, πιθανόν η Deliverback να αποδειχθεί μία από αυτές. Αν και οι στατιστικές που επικαλούνται τα στελέχη της εταιρείας μιλούν για έναν στους πεντακόσιους πελάτες που επιζητεί την επιστροφή των ξεχασμένων αντικειμένων του, άλλες στατιστικές είναι πολύ πιο ενθαρρυντικές. Για παράδειγμα, έρευνα της Leger Survey στη Βόρεια Αμερική αναφέρει πως το 43% των ερωτηθέντων έχει ξεχάσει κάποιο αντικείμενο σε ξενοδοχείο και θα ήθελε να το ανακτήσει με απλό τρόπο. Πάντως, από τις μαρτυρίες ελλήνων ξενοδόχων προκύπτει πως ένας στους διακόσιους ενοίκους ζητάει να του αποσταλούν στη διεύθυνσή του τα απολεσθέντα αντικείμενα. Ηδη, η υπηρεσία Deliverback απέσπασε το Gold Award στην κατηγορία Καινοτόμο Concept των Tourism Awards του 2018, ενώ τα στελέχη της εταιρείας έχουν εξασφαλίσει συνεργασίες με μεγάλες ελληνικές και ξένες ξενοδοχειακές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Επίσης, γίνονται επαφές με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ισπανία και την Ιταλία.