Είναι σχεδόν αδύνατο να φανταστεί κανείς τον Κρίστοφερ Νόλαν να καταφέρνει κάτι μεγαλύτερο από όλα όσα έχει ήδη καταφέρει. Ο γνωστός σκηνοθέτης πέτυχε να επαναπροσδιορίσει έναν από τους πιο αγαπητούς μύθους των κόμικς (The Dark Knight), δημιούργησε σκηνικά δράσης, που έχουν εξίσου νόημα τόσο προς τα εμπρός, όσο και προς τα πίσω (Tenet), μετέτρεψε την τρομακτική δημιουργία της ατομικής βόμβας σε ένα τρίωρο καταστροφικό έπος, που έφερε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο αποκορύφωμα της καλοκαιρινής σεζόν των blockbusters ( Oppenheimer) και διάλεξε μάλιστα, τον πραγματικό Ντέιβιντ Μπόουι να υποδυθεί τον Νίκολα Τέσλα (The Prestige). Ωστόσο, ο ίδιος ο Νόλαν, μετά την ταινία “Oppenheimer” και όλες τις βραβεύσεις του στα Όσκαρ, ονειρεύεται κάτι ακόμα μεγαλύτερο: την «Οδύσσεια».

Για την 13η μεγάλου μήκους ταινία του ως σεναριογράφος-σκηνοθέτης, ο Νόλαν επιστρέφει εκεί, όπου άρχισαν όλα: στο επικό ελληνικό ποίημα του Ομήρου, ένα από τα πρώτα, που έχουν καταγραφεί στην ανθρώπινη ιστορία, με πρωταγωνιστή τον Οδυσσέα ( τον οποίο υποδύεται ο Ματ Ντέιμον), ο οποίος  κάνει ταξιδεύει για δέκα χρόνια, ώστε να δει ξανά την σύζυγό του, Πηνελόπη, μετά τον Τρωικό Πόλεμο, υπομένοντας απίστευτες δοκιμασίες στην πορεία. «Η Έμμα [Τόμας, παραγωγός και σύζυγος του Νόλαν] το είπε καλύτερα, όταν ανακοινώσαμε για πρώτη φορά το έργο: Είναι θεμελιώδες», αναφέρει ο σκηνοθέτης στο “Empire”. «Υπάρχει λίγο από τα πάντα σε αυτό. Θέλω να πω, περιέχει πραγματικά όλες τις ιστορίες». Έχοντας αρχικά προσληφθεί για να σκηνοθετήσει την «Τροία», ονειρευόταν αυτόν τον κόσμο εδώ και δεκαετίες. «Ως σκηνοθέτης, ψάχνεις για κενά στην κινηματογραφική κουλτούρα, πράγματα, που δεν έχουν ξαναγίνει. Και αυτό, που είδα, είναι ότι όλο αυτό το σπουδαίο μυθολογικό κινηματογραφικό έργο, με το οποίο μεγάλωσα – ταινίες του Ρέι Χάριχαουζεν και άλλα πράγματα – δεν το είχα ξαναδεί ποτέ να έχει γίνει με το βάρος και την αξιοπιστία, που θα μπορούσε να κάνει μια παραγωγή χαμηλού προϋπολογισμού και μια μεγάλη παραγωγή IMAX του Χόλιγουντ», τονίζει ο ίδιος.

Ένα τέτοιο εγχείρημα απαιτούσε από τον Νόλαν να ανέβει επίπεδο. Μεγάλες τοποθεσίες, σπουδαία ονόματα, εντυπωσιακό θέαμα. «Γυρίσαμε πάνω από 600.000 μέτρα φιλμ», αποκαλύπτει για τα γυρίσματα διάρκειας 91 ημερών. Και μεγάλο μέρος αυτών ήταν στον ωκεανό, όπου ο Οδυσσέας σαλπάρει με τους σκληραγωγημένους στις μάχες άντρες του. «Είναι αρκετά πρωτόγονο!», λέει ο Νόλαν γελώντας για τις σκηνές στην ανοιχτή θάλασσα. «Το έχω κάνει τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Έχουμε το καστ, που υποδύεται το πλήρωμα του πλοίου του Οδυσσέα εκεί έξω, στα πραγματικά κύματα, στα πραγματικά μέρη. Και ναι, είναι απέραντο και τρομακτικό και υπέροχο και πιο κοντά στον άνθρωπο όλο αυτό, καθώς οι συνθήκες (των γυρισμάτων) αλλάζουν. Θέλαμε πραγματικά να αποτυπώσουμε πόσο δύσκολα θα ήταν αυτά τα ταξίδια για τους ανθρώπους. Και το άλμα πίστης, που γινόταν σε έναν αχαρτογράφητο, άγνωστο κόσμο».

Για έναν σκηνοθέτη, όπως είναι ο Κρίστοφερ Νόλαν, αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να γυρίσει την «Οδύσσεια». Όπως και ο Οδυσσέας, έτσι κι αυτός έχει ως στόχος να αποκτήσει δόξα, αλλά και να επιστρέψει εκεί, όπου ανήκει. «Αγκαλιάζοντας τη φυσικότητα του πραγματικού κόσμου, κατά τη δημιουργία της ταινίας, διαμορφώνεις την εξέλιξη της πλοκής με ενδιαφέροντες τρόπους», λέει. «Επειδή έρχεσαι αντιμέτωπος καθημερινά με τον κόσμο, πο σε πιέζει». Και το αποτέλεσμα αυτής της αλληλεπίδρασης; Στην μεγάλη οθόνη.

*Με πληροφορίες από “Empire”

Σχόλια
Γράψτε το σχόλιό σας
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.