Ο τραγικός θάνατος του 33χρονου Δημήτρη Κάντα, έμπειρου ορειβάτη από την Πάτρα, συγκλονίζει από χθες (04.08.2025) το διαδίκτυο και την ελληνική κοινή γνώμη. Ο άτυχος άνδρας έχασε την ισορροπία του και βρήκε ακαριαίο θάνατο όταν έπεσε σε χαράδρα, κάτω από το καταφύγιο Goûter, σε υψόμετρο 3.835 μέτρων στις Άλπεις.
Η «χαράδρα του θανάτου» στο Mont Blanc
Το δυστύχημα σημειώθηκε στο ανώτερο τμήμα του διαδρόμου Goûter, που αποτελεί τμήμα της κλασικής διαδρομής προς την κορυφή του Mont Blanc, του ψηλότερου βουνού των Άλπεων (4.809 μέτρα). Η περιοχή αυτή είναι διαβόητη για τη δυσκολία και τη θνησιμότητά της.
Το Grand Couloir du Goûter, γνωστό και ως «Death Couloir» (κουλουάρ του θανάτου), έχει προκαλέσει τον θάνατο άνω των 100 ορειβατών από το 1990 έως το 2017, με έναν μέσο όρο σχεδόν 4 θανάτων κάθε χρόνο. Οι συχνές πτώσεις βράχων, πολλές φορές απρόβλεπτες, καθιστούν το πέρασμα ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία των Άλπεων.
Ένα ταξίδι στην καρδιά της αλπινιστικής πρόκλησης
Η διαδρομή Goûter δεν είναι μόνο δύσκολη, αλλά και εντυπωσιακή. Αποτελεί μια δημοφιλή αλλά απαιτητική πορεία, που προσφέρει στους ορειβάτες εικόνες σπάνιας ομορφιάς και εμπειρίες ακραίας έντασης.
Η ανάβαση ξεκινά από τον παγετώνα Tête Rousse, μια πιο ήπια εισαγωγή στο παγωμένο βασίλειο του βουνού, με το εντυπωσιακό τοπίο να προαναγγέλλει τις δυσκολίες που ακολουθούν. Από εκεί, οι ορειβάτες κινούνται προς το Grand Couloir — ένα απότομο και ασταθές πέρασμα που αποτελεί «σκοπευτήριο» για πέτρες, οι οποίες πέφτουν απρόβλεπτα, από μικρά βότσαλα μέχρι βράχους μεγέθους ψυγείου.
H απειλή του ήλιου και ο αγώνας με τον χρόνο
Το επικίνδυνο πέρασμα αλλάζει δραματικά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το πρωί, ο παγετός συγκρατεί τις πέτρες στη θέση τους. Καθώς όμως η θερμοκρασία ανεβαίνει, ο ήλιος λύνει τους παγετώνες και το βουνό «ξυπνά», οι ήχοι από βράχους που σπάνε και κατρακυλούν προκαλούν τρόμο. Το να διασχίσει κανείς το Grand Couloir μοιάζει με πορεία μέσα σε αόρατο πεδίο βολής.
Για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος, οι ορειβάτες πρέπει να κινούνται γρήγορα, να είναι σε συνεχή εγρήγορση και να χρησιμοποιούν τα ελάχιστα προστατευτικά βράχια που βρίσκονται διάσπαρτα στη διαδρομή για κάλυψη.


