Μεγάλη διαφημιστική καμπάνια της Apple προέτρεπε τους πελάτες της να «σκεφτούν διαφορετικά». Σε μια σαρωτική αγωγή με αντιμονοπωλιακές διαστάσεις οι ΗΠΑ κατηγορούν την κατασκευάστρια του iPhone ότι πρόδωσε αυτό το σύνθημα, παγιδεύοντας εκατομμύρια χρήστες της σε μονοπώλιο που την έχει κάνει μία από τις εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο, σύμφωνα με τους «Financial Times».

Η αγωγή αποτελεί κρίσιμη εξέλιξη για την Apple. Για χρόνια ήταν μία από τις λίγες εταιρείες μεγάλης τεχνολογίας που απέφυγαν μεγάλες αντιμονοπωλιακές έρευνες από τις ΗΠΑ. Τώρα βρίσκεται υπό συνεχή εποπτεία κι έλεγχο από τις αρμόδιες Αρχές σε δύο από τις βασικές αγορές της, τις ΗΠΑ και την ΕΕ, και ετοιμάζεται για μάχη για την ύπαρξή της, σημειώνεται.

Η αντιμετώπιση της δίωξης στις ΗΠΑ δεν θα είναι εύκολη αφού η αγωγή είναι ευρεία και λεπτομερής, απεικονίζοντας μια εταιρεία που έχει ξοδέψει χρόνια αντιμετωπίζοντας συνειδητά ανταγωνιστές είτε πρόκειται για το App Store είτε για ανταλλαγή μηνυμάτων με τηλέφωνα Android, την υπηρεσία «tap to pay», ή την αγορά έξυπνων ρολογιών, αναφέρεται.

Ο πυρήνας των κατηγοριών των ΗΠΑ είναι ότι η Apple χρησιμοποιεί την κορυφαία συσκευή της για να αντλήσει ένα αυξανόμενο μερίδιο εσόδων από υπηρεσίες από τους χρήστες της, αποκλείοντας τους ανταγωνιστές από την πρόσβαση σε αυτές. Η Apple απαντά ότι οι ΗΠΑ διαστρεβλώνουν τα δεδομένα λέγοντας ότι έχει μόνο 20% μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς smartphone, το οποίο απέχει πολύ από το μονοπώλιο, και η μάχη αναμένεται να είναι μεγάλη.