Τουλάχιστον 288 είναι οι νεκροί από τη σύγκρουση τρένων στην Οντίσα της Ινδίας, ενώ θεωρείται σίγουρο ότι ο αριθμός θα ανέβει, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας της πολιτείας Πραντίπ Τζένα.

Σύμφωνα με τα σωστικά συνεργεία πολλοί είναι αυτοί που έχουν εγκλωβιστεί κάτω από τα αναποδογυρισμένα βαγόνια με τις ελπίδες να ανασυρθούν ζωντανοί να λιγοστεύουν όσο περνάει η ώρα.

«Δεν ελπίζουμε πως θα βρούμε κανέναν αγνοούμενο ζωντανό», είπε ο επικεφαλής των πυροσβεστικών υπηρεσιών της Οντίσα, Sudhanshu Sarangi, στο τοπικό ειδησεογραφικό κανάλι NDTV, σύμφωνα με το CNN.

Σύμφωνα με τον Αμιτάμπ Σάρμα, διευθυντή των ινδικών σιδηροδρόμων, δύο επιβατικά τρένα «ενεπλάκησαν ενεργά στο δυστύχημα». Μια εμπορική αμαξοστοιχία ήταν σταθμευμένη στο σημείο όπου σημειώθηκε η τραγωδία, πρόσθεσε, χωρίς να δώσει άλλες διευκρινίσεις.

«Ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί προς το παρόν», εξήγησε ο ίδιος διότι πολλοί επιβάτες είναι πιθανό να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια.

Σενάρια περί ανρθώπινου λάθους και κενά ασφαλείας

Ήδη έχουν ξεκινήσει σενάρια περί «ανθρώπινου λάθους» καθώς το ένα τρένο φαίνεται πως βρέθηκε σε λάθος γραμμή, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμα υπάρξει επίσημη ενημέρωση για τα αίτια παρά μόνο διαβεβαιώσεις ότι θα γίνει ενδελεχής έρευνα.

Ωστόσο, οι αναφορές περί ανθρώπινου λάθους δεν μπορούν να κρύψουν τα μεγάλα προβλήματα στα τρένα εδώ και δεκαετίες, παρά το γεγονός ότι υπήρξε σχετική βελτίωση στα θέματα ασφάλειας τα τελευταία χρόνια.

Καρφιά της αντιπολίτευσης – Στον τόπο της τραγωδίας ο Μόντι

Στελέχη της αντιπολίτευσης κάνουν λόγο για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία έως τώρα και αναρωτιούνται για ποιο λόγο δεν έχει υποβληθεί ακόμα η παραίτηση των αρμόδιων υπουργών κάτι που είχε συμβεί σε προηγούμενα δυστυχήματα και ζητούν από την κυβέρνηση να τιμωρήσει τους υπεύθυνους.

Εντωμεταξύ ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε συντετριμμένος στο Twitter τις πρώτες ώρες και στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επισκεφθεί τον τόπο του δυστυχήματος που με τη σειρά έχουν αρχίσει να καταφθάνουν και άλλοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, όπως ο αρμόδιος υπουργός.

Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδίας σημειώθηκε στις 6 Ιουνίου 1981 όταν εκτροχιάστηκε επιβατική αμαξοστοιχία στο κρατίδιο Μπιχάρ και επτά βαγόνια έπεσαν από γέφυρα στα νερά του ποταμού Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα 800 με 1.000 άνθρωποι να βρουν τον θάνατο.