Tο ίδρυμα «Fondation VINCI Autoroutes» που δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα του 8ου Ευρωπαϊκού Bαρομέτρου Οδικής Ασφάλειας, φέτος  με την συμμετοχή 12.400 ατόμων από 11 ευρωπαϊκές χώρες, κατέγραψε  αντιπροσωπευτικές συμπεριφορές των Ευρωπαίων στο τιμόνι.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει  7 στους 10 Ευρωπαίους οδηγούς (75%) παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν κατά γράμμα τον ΚΟΚ . Επίσης,  7 στους 10 ότι δεν τηρούν πάντα τους κανόνες υγιεινής.  Συγκεκριμένα, το 69% των Ευρωπαίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν τηρούσαν τους κανόνες υγιεινής,  ποσοστό που αγγίζει το 73% για τους Έλληνες οδηγούς.

Επίσης, το 45% των Ευρωπαίων (43% των Ελλήνων) που τηρούν τους κανόνες υγιεινής, το κάνουν πρωτίστως από ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο.

Το 77% των Ευρωπαίων οδηγών (78% των Ελλήνων οδηγών) που δεν τηρούν τον ΚΟΚ, ακολουθούν την ίδια τακτική και με τους κανόνες υγιεινής.

Όλο και πιο αφηρημένοι στον δρόμο

 Οι Ευρωπαίοι οδηγοί είναι όλο και πιο αφηρημένοι. Το 53% οδηγεί και ταυτοχρώνει τηλεφωνεί. Όπως αναφέρουν ειδικοί, παρόλο που χρησιμοποιουν το Bluetooth,  αυτό δυστυχώς,  αποσπά την προσοχή τους από τον δρόμο. Το 57% των Ελλήνων οδηγών, δηλαδή 5 λιγότερες μονάδες σε έναν χρόνο αλλά +8 μονάδες σε 5 χρόνια συνεχίζει να χρησιμοποιεί το τηλέφωνο ενώ οδηγεί!

Το 43% ρυθμίζει το GPS οδηγώντας (δηλαδή +4 μονάδες σε 5 χρόνια, 45%, -2 μονάδες σε έναν χρόνο αλλά 10 περισσότερες μονάδες σε 5 χρόνια),

Το 11% υπέστη ή παραλίγο να υποστεί ατύχημα εξαιτίας της χρήσης τηλεφώνου στο τιμόνι (16%, το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη).

Οι δρόμοι είναι σημείο εντάσεων και δημιουργεί επιθετικές συμπεριφορές. Ετσι, το  12% των Ευρωπαίων οδηγών (-4 μονάδες σε έναν χρόνο, 10% των Ελλήνων οδηγών) παραδέχεται ότι η συμπεριφορά του αλλάζει όταν οδηγεί, το 52% (-3, 65%, -5) αναγνωρίζει ότι εξυβρίζει τους άλλους οδηγούς,

το 84% (91%, +4) έχει φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλου οδηγού.

 Σημαντικά είναι τα ευρήματα και για την υπνηλία, όπου το 40% των Ευρωπαίων οδηγών (-5 μονάδες, 59%) δεν ακολουθεί τη σύσταση για διάλειμμα από την οδήγηση κάθε δύο ώρες, ενώ το 73% δηλώνει ότι το γνωρίζει (61%), ενώ, το 52% σταματάει κατά τη διάρκεια της διαδρομής για να κοιμηθεί (41%), ενώ το 12% υπέστη, ή παραλίγο να υποστεί, ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας στο τιμόνι (16%, το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη).