Στην μεγάλη οικογένεια των δημοφιλών, μικρό crossover/SUV η Ford πλασάρει μια εντελώς νέα πρόταση, που ακούει στο όνομα Puma. Το όνομα του είχε γίνει γνωστό το 1997, με το μικρό, επιτυχημένο κουπέ, με χαρισματική για την εποχή του σχεδίαση.

Σήμερα, το νέο Puma έρχεται να ακολουθήσει το ρεύμα της εποχής που θέλει έναν στους τρεις αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου να αγοράζει ένα μικρό crossover. Το νέο Puma είναι όντως ένα μοντέλο που έχει να επιδείξει την δυναμική σχεδίαση του, το σύγχρονο τεχνολογικά υπόβαθρο, την πιο αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων με ατού την οικονομία καυσίμου σε συνδυασμό με τις σπορ επιδόσεις.

  

Εξωτερικά, το νέο μοντέλο είναι μυώδες, με πολλές καμπύλες που κεντρίζουν τα βλέμματα των οδηγών Να τονιστεί, ότι υπεύθυνος σχεδιασμού του νέου Puma, είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Γιώργος Σαριδάκης.

Σε μήκος το νέο μοντέλο αγγίζει τα 4,18 μέτρα, πλάτος 1,80 μέτρα και ύψος 1,53 μέτρα με το μεταξόνιο να είναι στα 2,58 μέτρα. Διαφορές υπάρχουν εξωτερικά μεταξύ της έκδοσης Titanium και STLine Χ. Το δεύτερο προσφέρεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών (17 ιντσών στο Titanium), ή προαιρετικά με 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό του το νέο μοντέλο πατάει στην επιτυχημένη σχεδίαση του νέου Fiesta. Η νεανική φινέτσα του, τα ποιοτικά αναβαθμισμένα στάνταρ – όπως και σε όλα τα μοντέλα της φίρμας – αλλά και το εργονομικό «πεδίο» με επίκεντρο την ευκολία του οδηγού είναι τα πρώτα στοιχεία που συναντάς στο νέο Puma. Σαφώς, ο θάλαμος των επιβατών «χτίστηκε» από τους σχεδιαστές ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες, ενώ, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον χώρο των αποσκευών , όπου εδώ το νέο Puma κερδίζει πολλά βραβεία!

Ανοίγοντας τον χώρο των αποσκευών διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα  πλήρως εκμεταλλεύσιμο κει με τετραγωνισμένο σχήμα πορτ μπαγκάζ που μπορεί να φιλοξενήσει έως και 456 λίτρα! Πρακτικό, ότι η εύκαπτη εταζέρα …μαζεύεται όταν ανοίγει η πίσω πόρτα, ενώ, ακόμη πιο χρηστικό είναι το BegaBox που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο. Αυτό έχει χωρητικότητα 80 λίτρα και διαθέτει αδιάβροχη επένδυση και τάπα αποστράγγισης.

Στο ψηφιακό πεδίο ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται από την οθόνη αφής των 8 ιντσών ενώ, δίπλα του εδρεύει ο πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT LCD . Στο νέο μοντέλο πρωταγωνιστού τα συστήματα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3, με πολλές χρηστικές δυνατότητες, όπως ότι τα smartphones μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένα μέσω Bluetooth. Εξίσου σημαντικό, ότι διαθέτει και το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect που μετατρέπει το εσωτερικό του σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών!

Κάτω από το καπό του το νέο μοντέλο φέρει έναν κινητήρα 1.0 λτ. EcoBoost που συνοδεύεται από ένα ήπιο υβριδικό σύνολο. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία 48V τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, τον ηλεκτροκινητήρα – γεννήτρια και τη μπαταρία 12V. Το χιλιάρη μοτέρ προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, 125 και 155 ίππων. Η κατανάλωση καυσίμου για την πρώτη εκδοχή, σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι στα 4,4 λίτρα/100χλμ. Επίσης, το επόμενο διάστημα θα υπάρχει και έκδοση ντίζελ 1.5 λτ. EcoBlue με απόδοση 120 ίππων αλλά και οι εκδόσεις με το αυτόματο επτάρι κιβώτιο.

Το νέο Puma κοστίζει από 20.097 ευρώ για την έκδοση 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS  και στην χώρα μας προσφέρεται με στις πλούσιες εξοπλισμένες εκδόσεις Titanium και STLine X . Από 22.681 ευρώ κοστίζει η έκδοση με τους 155 ίππους.

Εκδόσεις – κινητήρες 
Έκδοση 1.0 EcoBoost 125 PS 1.0 EcoBoost 155 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 125/6.000 155/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.400-4.500 190/1.900-5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,8 9,0
50-100 χλμ./ώρα με 4η ταχ. (δλ.) 9,6 8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 191 205
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,2 4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 96/128* 99/126*
NEDC/WLTP*