Αν και ένας στους δύο οδηγούς στην Ευρώπη θεωρεί ότι η χρήση κινητού κατά την διάρκεια της οδήγησης είναι από τις βασικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ελάχιστοι έκλεισαν τις συσκευές τους όταν βρίσκονταν στον δρόμο μέσα στο 2018.

Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ευρωβαρομέτρου για την οδική ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autoroutes, στην οποία έλαβαν μέρος 12.418 οδηγοί από τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Ισπανία, τη Μ. Βρετανία, την Ιταλία, τη Σουηδία, την Πολωνία, τις Κάτω Χώρες, τη Σλοβακία και την Ελλάδα.

Η έρευνα δείχνει ότι τουλάχιστον ένας στους δύο οδηγούς μιλά στο κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης (54%), ποσοστό μειωμένο μόλις  κατά 3% σε σχέση με το 2017.

Στις κύριες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων είναι επίσης πάντα κατά την γνώμη των οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (λιγότερων υπό την επήρεια ουσιών) και η υπερβολική ταχύτητα, και σε πολύ μικρά ποσοστά η υπνηλία λόγω κόπωσης.

Υψηλά παραμένουν και τα ποσοστά των οδηγών που κρατούν τιμόνι ενώ έχουν καταναλώσει αλκοόλ ή και ουσίες. Παρόλο που εμφανίζουν μείωση τα ποσοστά κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2017, το 49%, δηλαδή σχεδόν ένας στους δύο οδηγούς οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή και ουσιών.

Την άποψη ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες δυστυχημάτων έχει το 43% των ερωτηθέντων.

Η υπνηλία αποτελεί μια ακόμη αιτία τροχαίων για το 6% των ερωτηθέντων (μείον 2%).

Σύμφωνα με την έρευνα τα κινητά δεν αποχωρίζονται,  ως επί το πλείστον οι Ολλανδοί που οδηγούν σε ποσοστό 80% με τους Ιταλούς και τους Ισπανούς να τους ακολουθούν με 72% και 60% αντίστοιχα. Πιο τυπικοί στο θέμα αναδεικνύονται οι Πολωνοί με 30%, ενώ οι Έλληνες βρίσκεται στο 57%.

Όσον αφορά στο αλκοόλ οι Γερμανοί οδηγοί θεωρούν ότι οι συμπατριώτες τους το παρακάνουν στο 67% ενώ ακολουθούν οι Πολωνοί με 59% και οι Ισπανοί με 58%. Πιο σωστοί οδηγοί σε αυτήν την κατηγορία αποδεικνύονται οι Βρετανοί με 38% να οδηγούν αφού πιουν, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 46%, μειωμένο κατά 8% σε σχέση με το 2017.

Λάτρεις της ταχύτητας αναδεικνύονται οι Πολωνοί, με το 68% των οδηγών να ξεπερνά το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, ενώ έπονται οι Γερμανοί με 53%. Πιο προσεκτικοί οδηγοί θεωρούνται οι Ολλανδοί με 15% και οι Γάλλοι με 35%.

Πάνω από τους μισούς (52%) Έλληνες… πατούν γκάζι, ξεπερνώντας το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, ένα ποσοστό που παρουσιάζεται αυξημένο κατά 10% σε σχέση με το 2017.

Υπνάκο... στο τιμόνι παίρνουν οι Σουηδοί στο 10%, αλλά και οι Γάλλοι και οι Γερμανοί στο 9%.

Οι Έλληνες αποφεύγουν να οδηγήσουν όταν είναι κουρασμένοι, με ένα 2% να παίρνει το ρίσκο (μείον 3% σε σχέση με το 2017) έναντι 6% στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την κύρια αιτία των θανατηφόρων ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους σύμφωνα με το 44% των ερωτηθέντων και ακολουθεί με 40% η έλλειψη προσοχής. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών καταλαμβάνει το 24% και η υπνηλία το 20%.

Να σημειωθεί ότι το ποσοστό των ερωτηθέντων που πιστεύει ότι οι οδηγοί κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους χωρίς να δείχνουν τη δέουσα προσοχή επειδή μιλούν όλο και περισσότεροι στο κινητό τους τηλέφωνο έχει αυξηθεί.

Μεταξύ των οδηγών από την Ελλάδα, που ρωτήθηκαν κυριαρχεί η άποψη ότι κύρια αιτία των θανατηφόρων τροχαίων αποτελεί η υπερβολική ταχύτητα, σε ποσοστό 58%, όσο και στη Γερμανία. Ποσοστό 40% θεωρεί ότι ένα ακόμη σοβαρό αίτιο για σημαντικά προβλήματα στο δρόμο αποτελεί η έλλειψη προσοχής (31%), ενώ ακολουθεί με 24% η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή και ουσιών.

Τέλος, ποσοστό 8% των Ελλήνων αποδίδει στην υπνηλία την αιτία τροχαίων, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τους Γάλλους είναι στο 41%, για τους Γερμανούς στο 26% και τους Βρετανών στο 23%.

Με στοιχεία από το gonews.