«Το όραμα»: Ενα θρίλερ βασισμένο στο ζήτημα της πίστης, θρίλερ γαλλικό και, θα έλεγε κανείς, από τα παλιά. Τι εννοώ με αυτό; Μα οι ρυθμοί του ποτέ δεν κοντοστέκονται σε αυστηρά δυτικότροπες ράγες. Αντιθέτως, εδώ οι ρυθμοί είναι αργοί, ατμοσφαιρικοί, υποβλητικοί. Ο Βενσάν Λιντόν, σταθερά εξαίσιος, στον πρώτο ρόλο ενός φημισμένου για την τόλμη του δημοσιογράφου. Τόσο φημισμένου που το ίδιο το Βατικανό τον προσεγγίζει για μια παράξενη αποστολή: την εξακρίβωση της ιστορίας της μικρής Αννας που ισχυρίζεται πως είδε σε όραμα την Παρθένα Μαρία. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια: Η Καθολική Εκκλησία είναι πολύ πιο δύσπιστη απέναντι σε τέτοιες μαρτυρίες από τους «τυφλωμένους» πιστούς. Και πέρα από το ζήτημα του μυστηρίου (που φυσικά οδηγεί την ίντριγκα σε μια μεγάλη ανατροπή λίγο πριν από το φινάλε) υπάρχει, όπως είπαμε, η πίστη – ή η απουσία της. Αξιόλογο, από κάθε άποψη.
Βαθμοί: 6
Επιφανειακό
«Μαρία Μαγδαληνή»: Πώς θα μπορούσε το σύγχρονο Χόλιγουντ να προσεγγίσει την ιστορία της Μαρίας Μαγδαληνής (την ενσαρκώνει η Ρούνεϊ Μάρα); Μα παρουσιάζοντάς την ως φεμινιστική ηρωίδα που, αψηφώντας τις ιεραρχίες και τις αξίες της παραδοσιακής της οικογένειας, γίνεται μέλος ενός κοινωνικού κινήματος με επικεφαλής τον Ιησού τον Ναζωραίο (στον ρόλο ο Χοακίν Φίνιξ!). Ενα πνευματικό ταξίδι λοιπόν, που όμως καταγράφεται με τη γνωστή επιφανειακή γραφή που χαρακτηρίζει το σινεμά τού Γκαρθ Ντέιβις, σκηνοθέτη του «Lion» (ξέρετε, εκείνο το ανθρωπιστικό διαφημιστικό της Google!). Δεν λέω, ενδιαφέρον έχουν οι χριστιανικές ταινίες που δεν επικεντρώνονται στον Χριστό. Αλλά εδώ το συγκεκριμένο ενδιαφέρον εξανεμίζεται στο πρώτο ημίωρο.
Βαθμοί: 4
Προβάλλονται επίσης
Πέρασα μια χαρά με τη «Συμμορία του τυφώνα», όπου μια σπείρα σχεδιάζει τη ληστεία 600 εκατομμυρίων δολαρίων υπό την απειλή ενός… γιγαντιαίου τυφώνα. Ναι, η πλοκή είναι ανόητη και οι macho ατάκες τυποποιημένες, αλλά η δράση είναι γοργή και ο Ρομπ Κόεν διαθέτει ένα στιβαρό σκηνοθετικό χέρι που μοιάζει να γνωρίζει καλά τι συνιστά ένα καλό b-movie (Βαθμοί: 5). Μακάρι να μπορούσα να πω το ίδιο και για το «Pacific Rim: Η εξέγερση», σίκουελ του χαριτωμένου blockbuster του Γκιγέρμο Ντελ Τόρο που, αν μη τι άλλο, διέθετε μια παιδική, θα έλεγε κανείς, αφέλεια. Εδώ, ένας βομβαρδισμός ειδικών εφέ μού προκάλεσε ελαφρά υπνηλία (Βαθμοί: 3). Εντελώς διαφορετικοί ρυθμοί στο «Ραντεβού εκεί ψηλά» του Αλμπέρ Ντιποντέλ, μια καλλιγραφία δραματική σε ιστορικό καμβά καθώς, στα αποκαΐδια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, δυο φίλοι στήνουν μια απάτη και έρχονται αντιμέτωποι με τον διεφθαρμένο υπολοχαγό τους. Ο Ντιποντέλ βρίσκει μια χρυσή τομή εδώ: Το φιλμ του είναι μεν «εμπορικό», δηλαδή μια μεγάλη παραγωγή που απευθύνεται σε ένα εξίσου μεγάλο κοινό, διαθέτει όμως βάθος σκέψης και μια συναισθηματική ειλικρίνεια που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε. (Βαθμοί: 5). Βγαίνει, τέλος, και το καλό παιδικό «Σέρλοκ Ζουμπόμπς» με έναν… νάνο Σέρλοκ να αναζητεί τη λύση στο μυστήριο της εξαφάνισης πολλών νάνων από τους κήπους του Λονδίνου.