Το δελτίο Τύπου στάλθηκε και από τα δύο κόμματα. Κι ήταν ίδιο μέχρι τελείας. Η πρώτη κοινή συνεδρίαση των Κοινοβουλευτικών Ομάδων ΔΗΣΥ και Ποταμιού γίνεται σήμερα το μεσημέρι στην αίθουσα της Γερουσίας. Στο βήμα ανεβαίνουν Φώφη Γεννηματά και Σταύρος Θεοδωράκης. Σαν να λέμε Φώφη, Σταύρος, συμμαχία; Είναι από μόνο του έκπληξη. Πόσω μάλλον αν αναλογιστεί κανείς πώς ήταν οι σχέσεις τους στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν. Από το περιβάλλον τους παραδέχονταν με μεγάλη ευκολία ότι οι δυο τους δεν έχουν χημεία. Τώρα, πάλι, μοιάζει να έχουν έρθει κοντά. Τόσο κοντά που λαμβάνουν οι δυο τους αποφάσεις – σαν εκείνη του ονόματος του νέου φορέα. Από το πασοκικό στρατόπεδο σπεύδουν να απαντήσουν κάτι σε στυλ «μια απόφαση ήταν όλη κι όλη». Το Πολιτικό Συμβούλιο, συμπληρώνουν, προέκυψε έπειτα από διαβουλεύσεις με όλους. Η γραμμή, λοιπόν, είναι πως η πρόεδρος θα επιδιώξει να προσεγγίσει τους πάντες. Ο Γιώργος Καμίνης, φέρ’ ειπείν, θα βρίσκεται στα έδρανα της Γερουσίας σήμερα. Οπως και να ‘χει, όμως, ο Σταύρος μπαίνει στο κάδρο συχνότερα.

Με αιτία

Τι ήταν, άραγε, αυτό που τους έφερε – όπως λέει χαριτολογώντας κι ένα έμπειρο πράσινο στέλεχος – «επικίνδυνα κοντά»; Οι ερμηνείες που δίνονται από τους γνωρίζοντες τα της Κεντροαριστεράς έχουν και ψυχολογική και πολιτική χροιά. Η καλή τους σχέση, λένε, χτίστηκε στην προεκλογική περίοδο. Και συγκεκριμένα από εκείνη την ανδρουλακική επίθεση στον Θεοδωράκη επειδή δεν διαλύονται οι δύο ΚΟ μέχρι τις επόμενες εκλογές. Η Φώφη, εξηγούν, βγήκε και στήριξε την απόφαση που έλαβε από κοινού με τον Σταύρο. Στην ανάλυση των εν λόγω πηγών, άρα, ο μεν είδε ότι η δε τηρεί τον λόγο της. Οι απανταχού λενινιστές, πάντως, θα επισήμαιναν πως στην πολιτική δεν υπάρχει ηθική, υπάρχει μόνο σκοπιμότητα. Η Γεννηματά χρειάζεται τον Θεοδωράκη. Είναι ο μοναδικός που έχει κοινοβουλευτική παρουσία. Μια οργανωμένη μειοψηφία είναι, άλλωστε, μια πολιτική πλειοψηφία. Και εκπροσωπεί «το άλλο». Οπου «το άλλο» βλέπε το μη πασοκικό. Από την άλλη, και ο Θεοδωράκης χρειάζεται τη Φώφη. Γιατί; Τα ποταμικά δημοσκοπικά ποσοστά επαρκούν ως λόγος.