Εκρηκτική αύξηση εγγραφών μαθητών στα ιδιωτικά γυμνάσια της χώρας, κατά 55% σε σχέση με πέρυσι, έφεραν οι αλλαγές στα γυμνάσια και στην Εκπαίδευση που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας!

Χιλιάδες έλληνες γονείς, παρά την οικονομική κρίση, στράφηκαν εφέτος προς την ιδιωτική εκπαίδευση. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε από το σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής MySchool του ΙΤΥΕ Διόφαντος ο εκπαιδευτικός ερευνητής και πρόεδρος της Επιστημονικής Ενωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΤΕΚ) Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης, στα ημερήσια ιδιωτικά γυμνάσια σημειώθηκε σημαντική αύξηση του μαθητικού δυναμικού από 5.912 σε 9.189 μαθητές, δηλαδή 3.277 οικογένειες που πέρυσι είχαν τα παιδιά τους σε δημόσια σχολεία προτίμησαν εφέτος τα ιδιωτικά!

«Η αύξηση αυτή, παρά την οικονομική κρίση, μπορεί να ερμηνευθεί με το σκεπτικό ότι τόσο τα ιδιωτικά γυμνάσια όσο και τα λύκεια διαθέτουν, γενικά, καλύτερη κτιριακή υποδομή, καλύτερο σύστημα μεταφοράς μαθητών, πλήρες διδακτικό προσωπικό με την έναρξη των μαθημάτων, καθώς επίσης και ότι διατηρούν υψηλότερο κοινωνικό προφίλ από τα αντίστοιχα δημόσια» παρατηρεί ο Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης. Επιπλέον, στα ιδιωτικά λύκεια της χώρας σημειώθηκε αύξηση του μαθητικού δυναμικού από 10.921 το σχολικό έτος 2015 – 2016 σε 12.068 το 2016 – 2017. Οι λόγοι της αύξησης κατά 1.1147 μαθητές εκτιμώνται ότι είναι οι ίδιοι.

ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ! Αλλά και στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, όπως εκτιμά ο πρόεδρος της ένωσης των ιδιωτικών σχολείων Χαράλαμπος Κυραϊλίδης παρατηρήθηκε εφέτος αύξηση μαθητών, λίγο πάνω από 10%. Κι αυτό παρά τις παρεμβάσεις που έκανε και στον τομέα αυτόν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ξεσηκώνοντας θύελλα διαμαρτυριών εκ μέρους των σχολαρχών και προκαλώντας ένα είδος εμφυλίου πολέμου ανάμεσα στους ιδιοκτήτες των σχολείων και τους συνδικαλιστές ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Βέβαια, το αν όλοι αυτοί οι γονείς που στράφηκαν εφέτος στην ιδιωτική εκπαίδευση θα καταφέρουν τελικά να πληρώσουν και τα δίδακτρα, θα φανεί το επόμενο διάστημα.

Η ΚΟΠΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΑΓΓΕΛΙΩΝ. Πώς ερμηνεύεται όμως η ξαφνική στροφή; Σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Κυραϊλίδη, η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα της καλής λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων τα τελευταία χρόνια, τα οποία παρείχαν πλήθος έξτρα δραστηριοτήτων. «Ενας ακόμα παράγοντας νομίζω ότι είναι οι συνεχείς εξαγγελίες για αλλαγές στα δημόσια σχολεία, οι οποίες κούρασαν και φόβισαν αρκετούς γονείς. Οι γονείς αυτοί, νέοι στην πλειονότητά τους, προτιμούν να σφίξουν περισσότερο το ζωνάρι προκειμένου να φοιτήσουν τα παιδιά τους σε σχολεία με καλύτερες υποδομές και χωρίς συνεχείς αλλαγές. Για παράδειγμα, μέρος της αύξησης στα δημοτικά εκτιμώ ότι οφείλεται στο νέο ωράριο στα ενιαία ολοήμερα δημοτικά, γιατί δεν μπορούν όλοι οι γονείς να περιμένουν να πάει 8 η ώρα για να αφήσουν τα παιδιά τους στο σχολείο ή να τα παραλάβουν στις 13.15 που τελειώνει το κανονικό πρόγραμμα. Οσον αφορά τα γυμνάσια όπου παρατηρήθηκε έκρηξη νέων εγγραφών, προφανώς έχουν να κάνουν και με τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν στα δημόσια. Θα ήθελα όμως να παρατηρήσω και κάτι ακόμα: φανταστείτε πόσα θα ήταν εφέτος τα κενά στα δημόσια σχολεία αν τα ιδιωτικά δεν είχαν απορροφήσει αυτά τα επιπλέον 6.000 – 7.000 παιδιά, τι επιπλέον κόστος θα προέκυπτε και πόσες επιπλέον θέσεις εκπαιδευτικών θα χρειάζονταν» λέει.

ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ. Τι άλλαξε όμως στα γυμνάσια εφέτος και προκλήθηκε τέτοιο κύμα φυγής; Αυξήθηκε ο αριθμός των εβδομάδων που αφιερώνονται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, περιορίστηκαν τα μαθήματα που εξετάζονται στο τέλος του χρόνου (με αποτέλεσμα να παραλείπονται από τις εξετάσεις μαθήματα όπως Αρχαία, Θρησκευτικά, Αγγλικά, Χημεία κ.ά.), ψαλιδίστηκε η διδακτέα ύλη, μειώθηκε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα κατά 3 ώρες κ.λπ. Η αποτελεσματικότητα των αλλαγών δεν έχει ακόμα αξιολογηθεί, ωστόσο η φυγή χιλιάδων οικογενειών από τα δημόσια γυμνάσια, σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί θετική εξέλιξη.

Διαπιστώνοντας την έκρηξη εγγραφών, ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Μάξιμος Χαρακόπουλος σημείωσε ότι είναι πιο κραυγαλέα, αν αναλογιστούμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής το 2016 το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών μειώθηκε: «Η αλλεργική στην αριστεία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αφού διέλυσε τον θεσμό των πρότυπων σχολείων, υποβάθμισε τα ολοήμερα σχολεία, μείωσε τις ώρες διδασκαλίας και επιχείρησε με αλχημείες να καλύψει τα κενά, ενώ ανά μήνα αλλάζει τις προϋποθέσεις προαγωγής των μαθητών και κατάφερε σε λιγότερο από δύο χρόνια διακυβέρνησης να απαξιώσει τη δημόσια Εκπαίδευση, παρά την άνευ προηγουμένου επικοινωνιακή καταιγίδα των τελευταίων μηνών» κατέληξε.