Φαίνεται πως δεν έχεις τίποτα να πεις

αφού ολόκληρη ζωή μιλάς

Χρ. Λάσκαρης, Ποιήματα

Η [μεταθανάτια] σωτηρολογία του κομμουνιστικοαριστεροκυβερνητικού Αλάθητου, που προβάλλεται ως πολιτική [ή και θρησκευτικοειδής;] εσχατολογία αλλά λειτουργεί με λογική business και με διεθνή standards, όπως μεταφράζονται στον greek capitalism, έχει φτάσει στα λογικά και πολιτικά της όρια.

Από ένα σημείο και μετά η υπονόμευση των θεσμών και ο εκφοβισμός των θεματοφυλάκων συνιστούν κυβερνητικά εγκλήματα [ενός βαθέος κράτους, ενός κρυμμένου κομματικού μηχανισμού και μιας συνεχούς κατάχρησης της Raison d’Etat]. Δεν πρόκειται για εκδοχές της τέχνης του κυβερνάν ή για διαχείριση καταστάσεων ανάγκης, αλλά για [νέες;] αντιλήψεις υπέρβασης της συνταγματικής τάξης στο όνομα της μονομανούς ιδεοληψίας [ότι δηλαδή κατέχουν την Απόλυτη Αλήθεια την οποία ουδείς δικαιούται να αμφισβητήσει].

Επειδή στις σύγχρονες Δημοκρατίες δεν αυτονομιμοποιείται το πολιτικό σύστημα και επειδή η επίκληση της κρίσης δεν αρκεί για εκπτώσεις νομιμότητας, πρέπει να συμφωνήσουμε στις παρακάτω αρχές.

– Δεν νοείται νομιμοποιημένη διαφθορά [μέσω αδιαφανών σχέσεων κράτους – κομμάτων – ιδιωτικού τομέα].

– Δεν νοείται προνομιακός εποικισμός των ΜΜΕ από μια σύμπλευση/σύμπραξη πατερναλιστικού υπουργού και μεγάλων [όχι πάντοτε καθαρών] παικτών.

– Δεν νοείται διαρκής κατάσταση ανάγκης contra constitutionem [μέσω παράδοξων ερμηνειών του νόμου και φοβισμένης νομολογίας].

– Δεν νοείται υπουργοκατευθυνόμενη δικαστοκρατία [με συναλλαγές και ανταλλαγές].

– Δεν νοείται ανάληψη πολιτικής ευθύνης χωρίς παραίτηση [ως ελάχιστη πράξη διαφύλαξης της αξιοπρέπειας και όχι της καρέκλας].

Φαίνεται να μην έχει κανείς καθαρή σκέψη και αμόλυντη πολιτική ηθική.

Η κρίση ξεγύμνωσε όλο το σύστημα, μαζί και με το λεγόμενο αντισύστημα.

Απαντες βαδίζουν στα τυφλά και πράττουν «διά της δοκιμής και πλάνης».

Μαυρίζει η ψυχή σου [μολονότι δεν κοκκινίζουν τα πρόσωπα των υπευθύνων] με τη φαιδρότητα των παθημάτων τους, την ολισθηρότητα των αποφθεγματικών τσιτάτων, τον ανορθολογισμό των επιχειρημάτων, την απροσφορότητα των μέσων και την ασάφεια των σκοπών/στόχων.

Ολοι οι μεν αρνούνται και υποβαθμίζουν τους δε και όλοι οι νυν αμφισβητούν την επάρκεια [ή και την ανιδιοτέλεια] των πρώην, οι οποίοι όμως αντεκδικούνται μέσω των αμοιβαίων «συμψηφισμών».

Φαύλος κύκλος [με χαρακτηριστικά παιχνιδιού «γύρω γύρω όλοι» και στη μέση ο Κανένας].

Ζούμε σε παρελθόντα χρόνο προφασιζόμενοι «κάθαρση», ενώ γνωρίζουμε καλά πως δεν αντέχουμε καμία Αλήθεια [ούτε ιστορική ούτε πολιτική].

Κάποιος πρέπει να πάρει τα ρίσκα [εν συνειδήσει και της αχαριστίας του λαού] για να σπάσουμε τον ιδιόμορφο λαϊκισμό που φέρει το όνομα «φιλελεύθερος αριστεροσοσιαλισμός» και να εισέλθουμε –επιτέλους –στην ενηλικίωση της Δημοκρατίας και στη μετεφηβική φάση της Αστικής Αριστεράς.

ΥΓ. Για να τελειώνουμε μια για πάντα.

Ο καθηγητής Γιάννης Πανούσης είναι πρώην υπουργός