Η θέση προβλέπεται από τον ιδρυτικό νόμο του Φεστιβάλ, αλλά εξαιτίας γραφειοκρατικών αναβολών δεν έχει πληρωθεί μέχρι σήμερα. Προκήρυξη για την πλήρωση δεν προβλέπεται, αλλά την ίδια στιγμή δεν απαγορεύεται. Ορισμένα μέλη του ΔΣ μάλιστα είχαν προτείνει εδώ και καιρό στον Αντωνακόπουλο να ανοίξει τη θέση, έτσι ώστε να αυτοπροταθούν οι διάφοροι υποψήφιοι. Σύμφωνα με πηγές του Φεστιβάλ αλλά και του υπουργείου, η διαφαινόμενη μοναδική υποψηφιότητα θεωρήθηκε αιφνιδιαστική για τα μέλη του ΔΣ, που είδαν ότι με τον τρόπο αυτό χανόταν ακόμη μία ευκαιρία για να επανέλθει ο οργανισμός στην «κανονικότητα».
Ο ίδιος ο υπουργός με γραπτή δήλωσή του στο «ΝΣυν» κάνει λόγο για αντίδραση σε μια «δυσλειτουργία», επιβεβαιώνοντας τον αιφνιδιασμό αλλά και τον δρόμο του ανοιχτού διαγωνισμού: «Στόχος μου ήταν και παραμένει η διαφάνεια στη διοίκηση των εποπτευόμενων από το υπουργείο Πολιτισμού φορέων, η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους σε όλα τα επίπεδα και οι συνέργειες που μπορούν να δημιουργήσουν. Σε μια εποχή που ο πολιτισμός μπορεί να δώσει ανάσες ζωτικές στην ελληνική κοινωνία, κάθε δυσλειτουργία θα αντιμετωπίζεται άμεσα. Το Φεστιβάλ κοσμεί τα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας μας με τη διεθνή ακτινοβολία του και θα συνεχίσει να το κάνει, ως μια κοιτίδα πολιτισμού, ένας θεσμός που υπερβαίνει τα πρόσωπα».
Ολες οι πλευρές πάντως συμφωνούν ότι στο εγγύς μέλλον δεν επιτρέπονται σπασμωδικές παρεμβάσεις και ότι οι επόμενες κινήσεις βρίσκονται στα χέρια του υπουργού. Μία από αυτές προφανώς θα είναι η ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του γενικού διευθυντή, έτσι ώστε να αποτραπεί το φαινόμενο της μοναδικής υποψηφιότητας. Σε μια τέτοια περίπτωση, για παράδειγμα, κανείς δεν θα απέκλειε να καταθέσει υποψηφιότητα και ο Δούρος, ώστε να αξιολογηθεί στη συνέχεια.
Η Θεοδωράτου συμπληρώνει ότι μέλη του ΔΣ είχαν εκφράσει ήδη την επιθυμία τους να πραγματοποιηθεί ανοιχτός διαγωνισμός και ένιωσαν να αιφνιδιάζονται από την πρωτοβουλία Αντωνακόπουλου. Οσον αφορά τις αρμοδιότητες του γενικού διευθυντή, σημειώνει, είναι στο χέρι του ΔΣ να ανατρέψει την παγιωμένη αίσθηση ότι το προφίλ του ταυτίζεται με έναν υπερσυγκεντρωτικό γραφειοκράτη. «Αυτό που μπορώ να σκιαγραφήσω σήμερα είναι ότι πρέπει να ασκεί τον συντονισμό της παραγωγής του καλλιτεχνικού διευθυντή. Να είναι βέβαιος ότι κάθε τομέας στο φεστιβάλ λειτουργεί και ότι οι επιμέρους επικεφαλής των τομέων δίνουν λόγο σε αυτόν».
Περιέγραψε ωστόσο στο «ΝΣυν» την πρωτοβουλία του εμφανίζοντας τη μοναδική υποψηφιότητα ως επιχείρημα για να κερδηθεί χρόνος: «Με την εισήγησή μου ήθελα να ανοίξει η θέση, που λείπει μέχρι τώρα από το οργανόγραμμα του φεστιβάλ. Θεωρούσα ότι ο Παναγιώτης Δούρος διαθέτει τα καταλληλότερα προσόντα, δεδομένου ότι έχει εργαστεί 12 χρόνια στον οργανισμό, και η πρότασή μου ήταν «να τελειώνουμε εδώ και τώρα» για να μην τρενάρει η κατάσταση μέχρι τον Μάρτιο. Να έχει, δηλαδή, χρόνο ο γενικός διευθυντής για να συμβάλει στον προγραμματισμό της επερχόμενης διοργάνωσης. Είχα την αίσθηση ότι η εισήγηση θα μπορούσε να περάσει ομόφωνα, αλλά δεν έθεσα τελικά το ζήτημα προς συζήτηση (σ.σ.: στη συνεδρίαση της 15ης Σεπτεμβρίου), καθώς απουσίαζε η αντιπρόεδρος. Δεν επιθυμούσα μια απλή πλειοψηφία για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, αλλά απαρτία».