Το σενάριο της τρομοκρατίας δείχνουν ως το επικρατέστερο για την κατάρριψη του αιγυπτιακού Airbus Α320 τα στοιχεία που είχαν συλλέξει έως χθες οι αρμόδιες Αρχές, συμπεριλαμβανομένου και του ελληνικού υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Παρότι κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλεισθεί ακόμα σχετικά με την πτώση του αεροπλάνου, τα πρώτα στοιχεία από τα ραντάρ και τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας δημιουργούν φόβους ότι επρόκειτο για επίθεση, υποστηρίζουν οι εμπειρογνώμονες.

Με βάση τα στοιχεία αυτά, το Airbus Α320 φαίνεται να βρέθηκε σε ξαφνική περιδίνηση, πέφτοντας κατακόρυφα από ύψος 37.000 ποδιών. Την ώρα της πτώσης, όπως ανέφερε και ο υπουργός Αμυνας Πάνος Καμμένος, το Airbus Α320 άλλαζε βιαίως πορεία, κινούμενο αρχικά 90 μοίρες αριστερά και μετά 360 μοίρες δεξιά με πολύ μεγάλη βύθιση. Ετσι, μέσα σε 30 δευτερόλεπτα βρέθηκε ξαφνικά στα 9.000 πόδια.

Πρόκειται, όπως λένε οι ειδικοί, για κατάσταση που μαρτυρά ότι οι πιλότοι του προσπαθούσαν ώς την τελευταία στιγμή να ανακτήσουν τον έλεγχό του.

Από την άλλη πλευρά, προσθέτουν, το πλήρωμα του αεροσκάφους της EgyptAir που χάθηκε λίγα δευτερόλεπτα αφότου έφυγε από το FIR Αθηνών, περνώντας στο FIR Καΐρου, δεν είχε αναφέρει κάποιο τεχνικό ή άλλο πρόβλημα.

Επίσης, πολλοί είναι οι παράγοντες που απομακρύνουν το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους, ενισχύοντας ταυτόχρονα το σενάριο μιας προσχεδιασμένης επίθεσης ή δολιοφθοράς.Ακόμα και στην περίπτωση της μηχανικής βλάβης, π.χ. αν υπήρξε έκρηξη σε έναν κινητήρα, το πλήρωμα θα είχε χρόνο να στείλει ένα μήνυμα αγωνίας, λένε οι ειδικοί. «Ενα αεροπλάνο που βρίσκεται σε μεγάλο ύψος πάνω από τη θάλασσα είναι αδύνατον να μην προλάβει να στείλει κάποιο σήμα κινδύνου» λένε χαρακτηριστικά και προσθέτουν: «Εάν για παράδειγμα εξερράγη βόμβα στο αεροσκάφος, το σίγουρο είναι ότι το πλήρωμα δεν θα μπορούσε να στείλει σήμα κινδύνου».