Στο 16ο ετήσιο διεθνές φόρουμ της Capital Link για την Ελλάδα, που οργανώθηκε στο Metropolitan Club της Νέας Υόρκης με θέμα «Επενδύοντας στην ανάπτυξη», συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτηςαναφέρθηκε στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και στη θετική πορεία των ναυτιλιακών μεγεθών κατά τη φετινή χρονιά.

«Από την αρχή της κρίσης ο ελληνικός στόλος διατήρησε την ανταγωνιστικότητά του, κυριαρχώντας τόσο σε ευρωπαϊκό πεδίο, όσο και σε παγκόσμιο. Αντιλαμβάνεστε τι σημασία έχει αυτό για τη χώρα μας, όταν το 90% του διεθνούς εμπορίου εξυπηρετείται από τις θαλάσσιες μεταφορές και η ελληνική ναυτιλία είναι κυρίαρχη σ’ αυτόν τον τομέα» τόνισε ο υπουργός.

«Η ναυτιλία δεν φοβήθηκε την κρίση επενδύοντας σε νέα πλοία, στην καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα, διατηρώντας τα πλεονεκτήματά τους» σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι «χωρίς καμία αμφιβολία, η ναυτιλία έχει αναγνωριστεί ως ένα μη διαπραγματεύσιμο, ιστορικό, εθνικό, οικονομικό και στρατηγικό πλεονέκτημα, το οποίο πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστικό».

Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε τη σημασία του φορολογικού πλαισίου για τη ναυτιλία, ώστε, όπως είπε, «να διαφυλαχθεί η βιώσιμη ανάπτυξή της, που συνεπάγεται θετικά οφέλη για την εθνική οικονομία». «Η Ευρώπη οφείλει να υπερασπιστεί την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της και να διατηρήσει εδώ εταιρείες και κεφάλαια προς όφελος των πολιτών της. Με τη Διακήρυξη των Αθηνών που υιοθετήθηκε, χαράξαμε αυτή την προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια» σημείωσε.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ξεκαθάρισε ότι «σήμερα η Ελλάδα αλλάζει, στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής για την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων κερδοφόρων επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των λιμανιών». Ταυτόχρονα, εκτίμησε ότι «η συνεχιζόμενη διεθνής ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών για την απόκτηση των μετοχών του κεφαλαίου των μεγάλων ελληνικών λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσει τη θέση και τον ρόλο των ελληνικών λιμανιών και τις δυνατότητες ανάπτυξης που μπορούν να έχουν αυτά ως κόμβοι και διαμετακομιστικά κέντρα για την ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη».

«Το εξαιρετικά επιτυχημένο παράδειγμα των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο, σύμφωνα με τη νέα συμφωνία που υπογράψαμε την περασμένη εβδομάδα προβλέπει νέες επενδύσεις 230 εκατομμύριων ευρώ, ανοίγει τον δρόμο. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να αναδειχθεί σε κομβικό λιμάνι της Μεσογείου για το διαμετακομιστικό εμπόριο και να συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας» τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης, επισημαίνοντας την επιτυχημένη παρουσία της Cosco στην Ελλάδα και την αύξηση που επέφερε στη διακίνηση εμπορευμάτων.

Ο υπουργός έκανε αναφορά και στη διασύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με τον σιδηρόδρομο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χαρακτηρίζοντάς τη «ως μια εξέλιξη που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά», καθώς και τον ρόλο του ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο. «Εταιρίες όπως οι HP, HUAWEI, ZTE έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τη χρήση του λιμανιού του Πειραιά ως κυρίου κόμβου διανομής τους στην Ευρώπη» επεσήμανε ο κ. Βαρβιτσιώτης.