«Στη διάρκεια μιας συνέντευξης του Στάνισλας Κορντόβα στο περιοδικό “Life” το 1986 όταν του ζητήθηκε να πει πού αποδίδει το γεγονός ότι οι ταινίες του ήταν τόσο δημοφιλείς, ο αμερικανός σκηνοθέτης απάντησε: “Δεν γνωρίζω. Απλά αφήνω τους θεατές να κατασκοπεύουν τους εαυτούς τους”». Με την πρωτοφανή αυτή φράση και εντελώς ανέκφραστη, η Μαρίσα Πεσλ έκλεισε τη σύντομη διάλεξη που έδωσε το 2009 στο πανεπιστήμιο Lenoir – Rhyne της Βόρειας Καρολίνας με θέμα το ερώτημα «Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας», ίσως το πιο συνηθισμένο από αυτά που καλούνται να απαντήσουν οι συγγραφείς λογοτεχνίας. Τρία χρόνια νωρίτερα το μυθιστόρημά της «Special Topics in Calamity Physics» με θέμα τη σχέση μιας κόρης με τον χαρισματικό αλλά αυταρχικό πατέρα της είχε γίνει ενθουσιωδώς δεκτό από κοινό και κριτικούς και σύντομα μεταφράστηκε σε 30 γλώσσες.

Πού είναι το πρόβλημα; Οι σινεφίλ μπορούν να το διακρίνουν αμέσως αφού στην πραγματικότητα σκηνοθέτης με τέτοιο όνομα δεν υπάρχει. Ο Στάνισλας Κορντόβα είναι ένας από τους ήρωες της Μαρίσα Πεσλ, τον οποίο είχε επινοήσει πολύ πριν γράψει το επόμενο βιβλίο της με τον τίτλο «Το τελευταίο αίνιγμα». Δεν αρκέστηκε όμως μόνο σε αυτό. Πριν καν γράψει μια αράδα είχε έτοιμα όλα τα σενάρια των φανταστικών σαδομαζοχιστικών ταινιών του, είχε επίσης ανεβάσει στο YouΤube υποτιθέμενα αποσπάσματά τους. Στο βιβλίο της παραθέτει φωτογραφίες και αποσπάσματα από δημοσιεύματα σε εφημερίδες και στο Διαδίκτυο, snapshots από τη μυστική ιστοσελίδα των φαν του Κορντόβα, περιγραφές των μυστικών προβολών των απαγορευμένων ταινιών του καταραμένου σκηνοθέτη που υποτίθεται ότι ζει απομονωμένος τα τελευταία τριάντα χρόνια.

Η υπόθεση του θρίλερ είναι ανατριχιαστική από τις πρώτες κιόλας σελίδες, ταυτόχρονα όμως δεν μπορείς να το αφήσεις από τα χέρια σου. Η Ασλεϊ, η όμορφη κόρη του Κορντόβα, βρίσκεται νεκρή σε μια εγκαταλειμμένη αποθήκη του Μανχάταν. Ο θάνατός της αποδίδεται σε αυτοκτονία, ο βετεράνος ρεπόρτερ Σκοτ ΜακΓκραθ όμως υποψιάζεται πως η αλήθεια είναι διαφορετική και αρχίζει να ερευνά την υπόθεση. Κίνητρό του η περιέργεια αλλά και η δίψα για εκδίκηση. Γιατί στο παρελθόν προσπαθώντας να αποκαλύψει το αληθινό πρόσωπο του μυστηριώδους σκηνοθέτη ο ΜακΓκραθ είδε τον γάμο του και την καριέρα του να καταστρέφονται. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μεταφραστής του βιβλίου συγγραφέας Αύγουστος Κορτώ έγραψε: «Ποτέ ξανά δεν μου έχει συμβεί, μεταφράζοντας ένα βιβλίο, η ιδιότητα του μεταφραστή να παλεύει τόσο λυσσαλέα με αυτή του αχόρταγου, συνεπαρμένου αναγνώστη. Θα θυμάμαι για πάντα τον σκοτεινό, καταραμένο Στάνισλας Κορντόβα και θα λατρεύω τις ταινίες του, κι ας ξέρω πως δεν πρόκειται να τις δω ποτέ».