Η σύγκριση δεν είναι πρωτοφανής. Γεννημένος μερικά χρόνια μετά το καταστροφικό Κραχ του ’29, όταν δηλαδή ο δυτικός κόσμος χρειαζόταν μια προσωποποίηση της ελπίδας, ο χάρτινος ακόμα Σούπερμαν ερχόταν από μακριά, ανατρεφόταν από δύο στωικούς αγρότες, ανακάλυπτε τη γήινη και την υπερφυσική του πλευρά και στη συνέχεια έσωζε την ανθρωπότητα, σηκώνοντας το βάρος της στους ατσάλινους ώμους του. Δεν ήταν ακριβώς προσωποποίηση του Χριστού, δεν ήταν όμως και ακατόρθωτο να οδηγηθεί εκεί το μυαλό του αναγνώστη.

Οι πιο πρόσφατες κινηματογραφικές μεταφορές γνώριζαν καλά τα παραπάνω. Εκείνη του Μπράιαν Σίνγκερ, το 2006, διέθετε μέχρι και κάτι σαν ανάσταση του υπερανθρώπου με τη βοήθεια νοσοκομειακών γιατρών που αφαίρεσαν πολύ κρυπτονίτη από τις πληγές του –αφού πρώτα οι άνθρωποι είχαν αποδειχθεί αγνώμονες απέναντι στον σωτήρα τους. Η δε φετινή, διά χειρός Ζακ Σνάιντερ, με τίτλο «Ανθρωπος από ατσάλι», παρουσιάζει τον πατέρα τού Σούπερμαν ως πνεύμα που στοιχειώνει τον γιο του και τον στέλνει στη Γη για να διδάξει ηθική. Ο νεαρός μεγαλώνει και πάλι από έναν «Ιωσήφ» και μια «Μαρία», διαπιστώνει ότι οι άνθρωποι θα τον παρεξηγήσουν, τους αποκαλύπτεται όμως στην ηλικία των 33. Σε μια σκηνή αιωρείται στο Διάστημα, σχεδόν σαν εσταυρωμένος.

Το αν ισχύουν ή όχι όλα τα παραπάνω απασχόλησε και τους θαυμαστές του πραγματικού Ιησού. Διά στόματος της επίσημης εφημερίδας του «Λ’Οσερβατόρε Ρομάνο» το Βατικανό απέρριψε τη σύγκριση του Κλαρκ Κεντ με τον Χριστό, τουλάχιστον όπως ο πρώτος αποτυπώνεται στην ταινία του Σνάιντερ. Πολεμάει τη βία, έγραφε σχετικό άρθρο, με ακόμα περισσότερη βία. Συμμαχεί με τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις. Αν ο Σούπερμαν με την επιθετική, «ιεραποστολική» του δράση αναλογεί σε κάτι από τη χριστιανική θρησκεία, αυτό είναι το παρακλάδι της που ονομάζεται μεθοδισμός.

«Ανέκαθεν στο κόμικς υπήρχαν ασαφείς αναφορές στη φιγούρα του Ιησού», παρατηρούσε ο αρθρογράφος Εμίλιο Ρανζάτο, «που ξεκινούσαν από την ιδέα ενός παιδιού σταλμένου στη Γη από τους γονείς του, που στην αρχή ήταν απρόθυμο να αποδεχθεί και να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις του για να επιλύσει τα προβλήματα του κόσμου. Στην τελευταία ταινία υπάρχουν επιπλέον αναφορές, όπως τα 33 χρόνια του πρωταγωνιστή. Είναι όμως ασήμαντες ιδέες και καθόλου επαρκείς για να συστήσουν έναν χαρακτήρα – απομίμηση του Χριστού».

Το ενδιαφέρον της εφημερίδας μπορεί να πυροδοτήθηκε και από το γεγονός ότι η εταιρεία Warner Bros απηύθυνε ένα μέρος της προώθησης της ταινίας ειδικά στους χριστιανούς θεατές με ειδικά τρέιλερ. Προσέλαβε σχετικά τη χριστιανικής υφής εταιρεία δημοσίων σχέσεων Grace Hill Media PR, ενώ λέγεται ότι βρίσκεται πίσω από ένα κήρυγμα που διατέθηκε προς χρήση σε διάφορες εκκλησίες των ΗΠΑ με τίτλο «Ιησούς: Ο αυθεντικός υπερήρωας». Αντίθετα με τον Χριστό όμως, έλεγε ο Εμίλιο Ρανζάτο στην κριτική του, ο ατσάλινος υπερήρωας δεν διέδιδε ένα ειρηνικό μήνυμα: «Δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να επαναλαμβάνει αυτό που οι άνθρωποι έκαναν απερίσκεπτα πολύ πριν από την έλευσή του. Να καταστέλλει τη βία με ακόμη περισσότερη. Η «μάτσο» συμπεριφορά του υπογραμμίζεται εδώ πολύ πιο έντονα, γιατί ο πρωταγωνιστής συμμαχεί ανοιχτά με τον αμερικανικό Στρατό».