Είναι Παρασκευή βράδυ και η Αμάντα Πάλμερ κάθεται μπροστά στην οθόνη του λάπτοπ, σερφάρει στο Ιντερνετ και γράφει στο twitter της: «Είναι Παρασκευή βράδυ κι εγώ εδώ στον υπολογιστή».

Αμέσως παίρνει απάντηση. Δεν είναι η μόνη. Ερχονται κι άλλα tweets. «Θα έπρεπε να τυπώσουμε μπλουζάκι για όλους εμάς που τέτοια ώρα είμαστε κολλημένοι στην οθόνη».

Κάνει ένα πρόχειρο σχέδιο. Το φωτογραφίζει, το στέλνει. Ενας φίλος της γραφίστας είναι – έκπληξη; – και αυτός on line και πιάνει αμέσως την ιδέα. Σε λίγο τα Τι σερτ πωλούνται στο σάιτ της Πάλμερ. Γνωστής πλέον και ως ο πιο επιδέξιος χρήστης των σόσιαλ μίντια στον χώρο της μουσικής – όπως πρόσφατα τη χαρακτήρισαν οι «Νιου Γιορκ Τάιμς».

Μπορεί να μη γνωρίζετε την Αμάντα Πάλμερ, το άλμπουμ της «Theatre is Evil» όμως, που δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη (βγαίνει στις 11 Σεπτεμβρίου), έχει ήδη εντυπωσιακή προπώληση και η ίδια δείχνει ξεκάθαρα το μέλλον της μουσικής.

Για να κάνει κάποιος μουσική καριέρα δεν χρειάζονται πια ούτε δισκογραφικές εταιρείες ούτε μάνατζερ και συμβόλαια. Αρκεί να έχει κερδίσει το κοινό του. Πώς; Με πολλή δουλειά, λέει η Αμάντα.

Σου αρκεί το twitter – εξηγεί στις συνεντεύξεις, που άρχισαν όλοι να της ζητούν, η πρώην τραγουδίστρια των Dresden Dolls. Είναι σαν να αγκαλιάζεις τον καθένα από τους φαν σου ξεχωριστά. Φτάνει βέβαια να είσαι ο ίδιος που τουιτάρει – όχι η εταιρεία δημοσίων σχέσεων. Απαραίτητη η προσωπική επαφή. Αλλιώς οι φαν το καταλαβαίνουν και σε εγκαταλείπουν. Επίσης απαντάς στις ερωτήσεις τους. Δεν επικοινωνείς για να τους πεις μόνο ότι δίνεις συναυλία. Λάθος που κάνουν πολλοί. Οχι όμως η επαγγελματίας Lady Gaga. Εκείνη κερνάει τα «τερατάκια» της τακτικές προσωπικές νοστιμιές.

Τον περασμένο Απρίλιο η Αμάντα κατέστρωσε τα σχέδιά της για τον καινούργιο της δίσκο. Ποιος χρειάζεται δισκογραφική εταιρεία; Κανείς. Αντί για δισκογραφική, η 36χρονη Πάλμερ υπέγραψε με το Kickstarter, σάιτ που βοηθάει νέους καλλιτέχνες να ξεκινήσουν την καριέρα τους καλώντας τους φαν να χρηματοδοτήσουν εκείνοι τον δίσκο (το βιβλίο, την ταινία κ.λπ.). Αν το πρότζεκτ πάει καλά, όσοι συμμετέχουν έχουν να περιμένουν την ανταμοιβή τους – μπορεί να είναι εισιτήρια για συναυλίες, ειδικές εκδόσεις και ό,τι άλλο.

Χρειαζόταν γύρω στα 100.000 δολάρια για το άλμπουμ. Με ένα δολάριο συμμετοχή αγόραζες τον δίσκο ψηφιακά «κατεβασμένο», με 10.000 δολάρια μια ολόκληρη ημέρα παρέα με την Αμάντα. Μέσα σε έξι ώρες είχε πετύχει τον στόχο της. Εναν μήνα αργότερα είχε μαζέψει ένα εκατομμύριο δολάρια που κατέθεσαν 25.000 θαυμαστές της για έναν δίσκο που κανείς δεν είχε ακούσει.