Βραδιές προς εξαγωγή

Η ιδέα πρωτότυπη, η νύχτα τρυφερή και δροσερή. Και ο κόσμος ικανοποιημένος. Από την τροπή που πήρε η βόλτα του στην κλασική διαδρομή Μοναστηράκι – Πλάκα. Η βραδιά χορού της Λυρικής Σκηνής στον χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς ήταν το συστατικό που διαφοροποίησε το προχθεσινό σαββατόβραδο από τα υπόλοιπα βράδια που πέρασαν ή θα έρθουν. Καθώς είναι σπάνιο να μπαίνεις μέσα στον συγκεκριμένο αρχαίο χώρο ως θεατής και ακροατής. Και ήταν πολλοί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Λυρικής Σκηνής και του χορογράφου της Ρενάτο Τζανέλα να πάνε για να δουν και όχι μόνο να ακούσουν χαρακτηριστικά έργα κλασικής μουσικής. Οπως το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 23» του Μότσαρτ και το «Αυτοκρατορικό κοντέρτο» του Μπετόβεν, στα οποία ο διευθυντής του μπαλέτου της Λυρικής έκανε τις δικές του παρεμβάσεις με λιτές χορογραφίες. Κλασική η μουσική, κλασικός και ο χορός. Σαν τις ασκήσεις προθέρμανσης που κάνει μια τάξη μπαλέτου μπροστά στην μπάρα και στη συνέχεια τα ζεύγη χορευτών και χορευτριών μεταξύ τους. Οπως όταν δοκιμάζουν τις χημείες τους οι μπαλαρίνες με τους παρτενέρ τους. Πώς δηλαδή θα τις κρατήσουν για να τις σηκώσουν στον αέρα. Ή πώς θα τις πιάσουν απαλά, αλλά με έλεγχο, από τη μέση και θα τις γυρίσουν ανάποδα για να ξεδιπλώσουν εκείνες τα πόδια τους σε σπαγκάτο. Σε ρυθμό αργό. Λίγο παράταιρο για το τέμπο της ορχήστρας. Αλλά στο σύνολο των εντυπώσεων, αυτή η βραδεία εκτέλεση δεν είχε σημασία. Σημασία έχει ότι λειτούργησε η ιδέα. Την οποία θα μπορούσε να επεξεργαστούν και οι φορείς τουρισμού και πολιτισμού. Ωστε άμεσα να στήριζαν πάνω σε τέτοιους χώρους και μείγματα εκδηλώσεων την ιδέα της «μοναδικής εμπειρίας». Που μάλιστα θα έχει και την αξία εξαγωγικού προϊόντος.

Ε.Φ.

Οταν η κρίση «Ρημάζει»

Ολοκληρώθηκε χθες το 21ο Φεστιβάλ Ναυπλίου υπό την επιμέλεια και διεύθυνση του πιανίστα Γιάννη Βακαρέλη. Και αν 21 χρόνια τώρα το εν λόγω πετυχημένο φεστιβάλ έχει αμιγώς μουσικό πρόσημο, μια ανάγνωση του ποίηματος «Ρημάζει» του Γιώργου Βέλτσου – ποίημα για τη σημερινή κρίση – έβαλε τον λόγο επί τάπητος και τα λόγια του ποιητή και συγγραφέα παρεισέφρησαν για λίγο στο μουσικό γεγονός. Ο ίδιος ο Γιώργος Βέλτσος ανέγνωσε το ποίημά του μέσα στο Βουλευτικό της Πλατείας Συντάγματος του Ναυπλίου απόγευμα Σαββάτου και η συζήτηση άναψε με το κοινό. «Είμαστε σε ένα κτίριο που υπήρξε τζαμί και μετέπειτα έδρα της μετεπαναστατικής Ελλάδας. Υπάρχουν τρεις σημαίες εδώ – μία της Ελλάδας, μία της Επανάστασης και μία της Ευρώπης – ενώ σε απόσταση λίγων μέτρων δολοφονήσαμε κάποτε τον Διαφωτισμό, δηλαδή τον Καποδίστρα. Αυτό είναι η σημερινή κρίση», σημείωσε ο Βέλτσος και σημειολόγησε ότι σε ακτίνα λίγων μέτρων συνοψίζεται η κρίση της χώρας, χειροκροτούμενος από το κοινό και λίγο πριν από τη σύμπραξη του Γιάννη Βακαρέλη στο πιάνο και του δανού ακορντεονίστα Μπιάρκε Μόγκενσεν.

Δ.Ν.Μ.