Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012. Την Αξία, την Καινοτομία και την Προσαρμογή στη φαρμακευτική αγορά, θα προσεγγίσουν και θα αναλύσουν διακεκριμένοι επιστήμονες – ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στο 8ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ (Ε.Ε.Φα.Μ). Το Συνέδριο που διεξάγεται κάθε δύο χρόνια, θα πραγματοποιηθεί και φέτος στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στις 1,2,3 Φεβρουαρίου 2012.

Οι ομιλίες κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, θα καλύψουν τους πλέον επίκαιρους και καίριους προβληματισμούς της φαρμακευτικής αγοράς, σε μια περίοδο όπου το περιβάλλον συνεχώς αλλάζει και οι νέοι κανόνες και οι απαιτήσεις καλούν για νέες προσεγγίσεις και στρατηγικές, με απώτερο σκοπό τη μελλοντική ανάπτυξη και την περιφρούρηση του μέγιστου κοινωνικού αγαθού, την υγεία των ανθρώπων.

Στο πλαίσιο αυτό, τη 2η ημέρα του Συνεδρίου, Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου ο GrahamLewis, Vice President Europe, Global Pharma Strategy, IMS θα παρουσιάσει το θέμα ‘Οι Σύγχρονες Τάσεις στην Παγκόσμια Φαρμακευτική Αγορά’. Συγκεκριμένα ο κ. G. Lewis σημειώνει ότι, «Η φαρμακοβιομηχανία οφείλει να διασφαλίσει ότι οι ρυθμιστικές αρχές και τα συστήματα υγείας θα εξοικονομήσουν πόρους που θα τους διαθέσουν σε νέα προϊόντα τα οποία θα προσφέρουν σημαντικά οφέλη σε παθήσεις όπου υπάρχουν θεραπευτικά κενά, π.χ. διαβήτης, καρκίνος, κ.λπ. Τα γενόσημα θεωρούνται πλέον ευρέως, ως βασικό στοιχείο εξορθολογισμού του κόστους της υγειονομικής περίθαλψης και προβλέπεται να αυξήσουν και άλλο τη διείσδυσή τους. Τα πρωτότυπα brand που έχουν χάσει την πατέντα τους θα συμπιεστούν και στις τιμές και στον όγκο συνταγογράφησής τους. Σήμερα, η τάση είναι οι εταιρείες να αναζητούν μια ευρύτερη πρόσβαση στο σύνολο του χώρου της υγείας

Την ίδια ημέρα, 2 Φεβρουαρίου, θα διεξαχθεί επίσης το στρογγυλό τραπέζι: Brand Team: Η ατμομηχανή για καθιέρωση της αξίας και απόδοσης του brand’, με πρόεδρο την κα Ευαγγελία Πατεράκη, Γενική Διευθύντρια, AMGEN HELLAS, και ομιλήτρια την κα Κατερίνα Παπαθωμά, Διευθύντρια Ιατρικού Τμήματος Janssen- Cilag, όπου θα δώσει το σύγχρονο στίγμα και ρόλο του Medical & Regulatory, επισημαίνοντας ότι, «Οι εξελίξεις στο φαρμακευτικό περιβάλλον έχουν αναδείξει πολλούς παράγοντες – stakeholders που επηρεάζουν καθοριστικά τη διαδικασία έγκρισης του φαρμάκου, την αποζημίωσή του από την κοινωνική ασφάλιση και τη διάθεσή του από τα νοσοκομεία και τα φαρμακεία. Είναι πλέον φανερή η μετάβαση από την εποχή που ο γιατρός κυριαρχούσε στη λήψη των αποφάσεων προς τους stakeholders π.χ. φαρμακοποιούς, μέλη διάφορων επιτροπών, διοικήσεις νοσοκομείων και διάφορων οργανισμών, κλπ.. Αυτή η νέα πραγματικότητα οδήγησε τις φαρμακευτικές εταιρίες στη λειτουργία των ‘Brand Teams’, ώστε να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες όλων των stakeholders. Το Ιατρικό Τμήμα και το Τμήμα Κανονιστικών Υποθέσεων παίζει σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση της έγκρισης της άδειας κυκλοφορίας, στην προετοιμασία της ιατρικής/θεραπευτικής κοινότητας για τη χορήγηση του φαρμάκου, στην εσωτερική προετοιμασία του κατάλληλου προσωπικού που θα αναλάβει το ρόλο της ιατρικής εκπαίδευσης και ενημέρωσης. Παράλληλα, μέσω της αμφίδρομης τροφοδότησης πληροφοριών από την ιατρική κοινότητα, συμβάλει ουσιαστικά στην πλήρη ανάπτυξη της θεραπευτικής προσφοράς του φαρμάκου, είτε για νέο φάρμακο είτε για φάρμακο που ήδη κυκλοφορεί, προς όφελος των ασθενών και της δημόσιας υγείας.”

Την τελευταία ημέρα, Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου, διάλεξη θα δώσει η κα Αθανασία Γκιουλέκα, South East Europe Head, UCB, αναλύοντας τις ‘Νέες στρατηγικές επιλογές και αναγκαίες προσαρμογές του σύγχρονου φαρμακευτικού marketing. Η κα A. Γκιουλέκα σημειώνει σχετικά, «Η αξία του μάρκετινγκ δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική απ’ όσο σήμερα. Όσο η ανακάλυψη νέων σκευασμάτων, οι νέες εγκρίσεις και η κάλυψη από τους ασφαλιστικούς φορείς θα γίνεται πιο δύσκολη και πολυέξοδη, το φαρμακευτικό μάρκετινγκ θα πρέπει πολύ γρήγορα να αναπτύξει νέες στρατηγικές για να προσδώσει πραγματική αξία στο φάρμακο. Το μάρκετινγκ οφείλει να αναθεωρήσει το παραδοσιακό πολυδάπανο προιοντικο-κεντρικό μοντέλο, με μαζικό μάρκετινγκ και να ακολουθήσειένα μοντέλο όπου στο επίκεντρο θα είναι το όφελος για τον επιστήμονα υγείας το οποίο θα μετατρέπεται σε θεραπευτική αξία για τον ασθενή. Το μάρκετινγκ καλείται να αλλάξει, να προκαλέσει και να σταματήσει όσα έκανε από συνήθεια, να καινοτομήσει, να κατανοήσει σε βάθος τις επιστημονικές ανάγκες των γιατρών, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία και να σχεδιάσει εξατομικευμένα προγράμματα με στόχο την κάλυψη των θεραπευτικών αναγκών των ασθενών