

Στο νέο Panda παντρεύονται ιδανικά η πρακτικότητα και το φρέσκο ντιζάιν, η μεγάλη ευρυχωρία και η τεχνολογία αιχμής. Η παραγωγή του αυτοκινήτου μεταφέρθηκε από το Τιχί της Πολωνίας λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Νάπολι, στο Πομιλιάνο της Ιταλίας, όπου δημιουργήθηκε στη θέση του παλαιού εργοστασίου ένα νέο με κορυφαίες προδιαγραφές.
Η εμφάνιση του ιταλικού μίνι σε κερδίζει αμέσως, αν και έχουν διατηρηθεί οι βασικές γραμμές του σημερινού μοντέλου με τις ορθές γωνίες και τις κάθετες επιφάνειες. Στη νέα μάσκα ξεχωρίζουν τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα που δείχνουν τρισδιάστατα, στα πλευρά και στο πίσω μέρος προβλέπονται πλαστικά προστατευτικά ενώ το μήκος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 11 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο Panda, που θα εξακολουθήσει να παράγεται για μερικούς μήνες ακόμη στην Πολωνία. Το αυξημένο μήκος ωφέλησε τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ η οποία κυμαίνεται πλέον μεταξύ 225 και 870 λίτρων ενώ αναδιπλώνουν οι πλάτες όλων των καθισμάτων εκτός του οδηγού! Να τονίσουμε ότι τα πίσω καθίσματα είναι εκτός από αναδιπλούμενα και κυλιόμενα για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών.
Οδηγός και συνοδηγός έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται μέσα σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, αφού η τοποθέτηση του λεβιέ στο ταμπλό και ο νέος σχεδιασμός του χειρόφρενου απελευθέρωσαν χώρους. Κάθονται δε αρκετά ψηλά, οπότε έχουν πολύ καλή ορατότητα. Το εσωτερικό αποπνέει έντονη αεροδυναμικότητα, οι ντιζάινερ παίζουν με τα τετράγωνα σχήματα, υπάρχουν συνολικά 14 θήκες για μικροαντικείμενα και ανάμεσά τους ένα μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού με ανοιχτή εταζέρα στο πάνω μέρος του κατά τα πρότυπα του Panda της δεκαετίας του ’80.
Το λανσάρισμα του νέου μίνι της ιταλικής εταιρείας θα γίνει περί τα μέσα Φεβρουαρίου (το φθινόπωρο το τετρακίνητο), αν και οι έμποροι θα δέχονται παραγγελίες έναν μήνα νωρίτερα, οπότε θα έχουν καθοριστεί και οι τιμές του στη χώρα μας. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο με τον γνωστό κινητήρα 1,2 λίτρων Fire και 69 ίππους, με τον τουρμποντίζελ των 1,3 λίτρων και 75 ίππους και με δύο εκδοχές του δικύλινδρου TwinAir με 875 κ.εκ. και 65 ίππους στην ατμοσφαιρική έκδοση και 85 στην τούρμπο. Στη Νάπολι οδηγήσαμε το Panda TwinAir με τα 85 άλογα που διαθέτουν το απαιτούμενο ταμπεραμέντο αρκεί να διατηρεί ο οδηγός τις περιστροφές του κινητήρα ψηλά. Η συγκεκριμένη έκδοση καταναλώνει, σύμφωνα με τη Fiat, μόλις 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ., συνδυάζεται στάνταρ με σύστημα Start and Stop και υπάρχει πρόσθετα το πρόγραμμα ECO για ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση, στο οποίο πάντως μειώνεται η ισχύς από τους 85 στους 77,5 ίππους.
Η αίσθηση οδήγησης είναι εξαιρετική, στο άκαμπτο αμάξωμα δεν ακούγεται ούτε «τσικ» ακόμη και στους άθλιους δρόμους της Νάπολι, με το πρόγραμμα City ελαφραίνει το τιμόνι και γίνεται παιχνιδάκι το παρκάρισμα και τα φρένα του απέδειξαν τις ικανότητές τους στη γλίτσα της βροχής. Το νέο Panda θα είναι επίσης το πρώτο μίνι που θα εφοδιαστεί προαιρετικά με το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε ταχύτητες κάτω από 30 χλμ. την ώρα και στη βασική έκδοση θα περιλαμβάνονται στάνταρ 4 αερόσακοι, αιρκοντίσιον, όχι όμως και το σύστημα ευστάθειας (εξτρά). Οι τιμές του θα αρχίζουν στο εξωτερικό λίγο κάτω από τις 10.000 ευρώ και ευχόμαστε να ισχύσει αυτό και στην Ελλάδα.