Να που τα ξεχασμένα Ολυμπιακά Ακίνητα μπορούν να αξιοποιηθούν. Η Μπιενάλε της Αθήνας, που έχει ως θέμα τον Παράδεισο ελπίζει να τα αξιοποιήσει σε μια εικαστική βόλτα…

100 διεθνών καλλιτεχνών
Ένας καταυλισμός Τσιγγάνων και μια μαρίνα, ξεχασμένα από τους Ολυμπιακούς Αγώνες κτίρια και η μεγαλύτερη παιδική χαρά των Βαλκανίων το ερχόμενο καλοκαίρι θα αποτελούν… «Παράδεισο» με μόνιμους κατοίκους, αερομοντελιστές και χειμερινούς κολυμβητές και εποίκους περισσότερους από 100 καλλιτέχνες απ΄ όλον τον κόσμο. Αφορμή, η Μπιενάλε της Αθήνας που φαίνεται πως κέρδισε το στοίχημα και ετοιμάζεται πυρετωδώς για τη δεύτερη διοργάνωσή της το ερχόμενο καλοκαίρι στο Φάληρο με θέμα Ηeaven («Παράδεισος»).

Για να μετατραπούν όμως 2,5 χλμ. της παραλίας Φαλήρου σε «Παράδεισο»- ένα θέμα επίκαιρο καθώς «αγγίζει έννοιες όπως η χαμένη αθωότητα, η φύση και η οικολογία, οι ουτοπίες και οι ιδανικές κοινότητες»- θα χρειαστούν έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, βιντεοπροβολές και φωτογραφίες, περφόρμανς, μουσικές και θεατρικές παραστάσεις που υπόσχονται να συνθέσουν «μια πολύπλοκη και ενδιαφέρουσα εμπειρία για όσους την επισκεφθούν», όπως υποστηρίζουν

ΙΝFΟ

Μπιενάλε της Αθήνας στο Φάληρο από 15 Ιουνίου έως 4 Οκτωβρίου 2009. Ίντερνετ: http://www.athensbiennial.org.

οι τρεις περυσινοί επιμελητές και φετινοί καλλιτεχνικοί διευθυντές της Μπιενάλε, Αυγουστίνος Ζενάκος, Ξένια Καλπακτσόγλου και Ρoka – Υio.

Στο ντεμπούτο της «Κατέστρεψε την Αθήνα» και οδήγησε το κοινό σε έναν κλειστοφοβικό λαβύρινθο στην καρδιά της Τεχνοπόλεως. Τώρα επανακάμπτει και υπόσχεται έναν περίπατο γεμάτο τέχνη δίπλα στη θάλασσα διά μέσου της μεγαλύτερης παιδικής χαράς των Βαλκανίων και του κτιρίου- σήματος κατατεθέντος του Φαλήρου, τον Φλοίσβο. «Σκοπός μας δεν είναι μόνο μια καταπληκτική έκθεση αλλά και να κατεβάσουμε τους Αθηναίους στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης», λέει στα «ΝΕΑ» ο Αυγουστίνος Ζενάκος, που υπόσχεται όμως και εκδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας στο πλαίσιο της Μπιενάλε.

Πώς βλέπουν τον «Παράδεισο» οι επτά Έλληνες και ξένοι επιμελητές της αθηναϊκής Μπιενάλε; «Ως κάτι που δεν θα παρέμβει στο υπάρχον τοπίο, αλλά θα συνυπάρξει παράλληλα με αυτό», υποστηρίζει ο εικαστικός Ζάφος Ξαγοράρης, ο οποίος επιμελείται με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου τις εκδηλώσεις εξωτερικών χώρων. «Είναι ένα πείραμα περισσότερο για να μάθω παρά για να δείξω» λέει ο σκηνοθέτης και χορογράφος που υπέγραψε τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. «Είναι μια ευκαιρία να δούμε με νέο μάτι τα πράγματα» επισημαίνει η Νάντια Αργυροπούλου. Ο Χριστόφορος Μαρίνος υποσχέθηκε να φέρει «Τον Κάφκα στην παραλία», ενώ η επικεφαλής επιμελήτρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Βαρκελώνης Τσου Μαρτίνεζ βλέπει την αθηναϊκή διοργάνωση ως μια «ευκαιρία να σκεφθούμε για το μέλλον». Για να μετατραπούν όμως όλα αυτά τα ετερόκλιτα στοιχεία- κλειστοί και ανοιχτοί χώροι, διαφορετικά είδη έργων και προσεγγίσεις επιμελητών- σε μία ενιαία έκθεση χωρίς να αλλοιωθεί το τοπίο, τον ρόλο του ενορχηστρωτή έχει αναλάβει ο αρχιτέκτονας Ανδρέας Αγγελιδάκης. «Πρόκειται ουσιαστικά για ένα κολλάζ περιοχών και αποτελεί για μένα πρόκληση να σχεδιάσω μια έκθεση που να μοιάζει φυσική στον χώρο» αναφέρει.

Σε αριθμούς


100 καλλιτέχνες 7 επιμελητές 50.000

επισκέπτες στην προηγούμενη διοργάνωση 2,5 χλμ. περίπατος στην παραλία Φαλήρου 20 λεπτά διαδρομή τέχνης με τα πόδια 6.000

τ.μ., τουλάχιστον, κλειστοί εκθεσιακοί χώροι