Η σκηνή του Θεάτρου Κάππα μεταμορφώνεται απόψε, για το Εθνικό Θέατρο, σε τόπο μαγικό. Ένα παράξενο, άχρονο καταφύγιος, όπου απομονώθηκε ο σοφός γέροντας Πρόσπερο, αδικημένος από τον κακό αδελφό του και τους συνανθρώπους του. Ένας τόπος μυστικός και τόπος μυστικών, όπου ο κεντρικός ήρωας του Σαίξπηρ επικοινωνεί με αόρατες δυνάμεις, έχοντας δίπλα του σπάνια πλάσματα όπως η αγνή κόρη του, ο ιπτάμενος Άριελ και ο γκροτέσκος Κάνιμπαλ. Η ιστορία αρχίζει όταν μια άγρια τρικυμία θα ξεβράσει στο έρημο νησί ναυαγούς, όσους τον αδίκησαν.

«Το ερημικό νησί του Πρόσπερου γεννά συνεχώς ψευδαισθήσεις, όπως ακριβώς και η σκηνή του θεάτρου. Στη “σκηνή” του νησιού αυτού, ο Πρόσπερο δεν είναι παρά ο “σκηνοθέτης” ενός “θεατρικού” παιχνιδιού. Η σκηνή ταυτίζεται με το νησί του Πρόσπερο και τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και στην ψευδαίσθηση καταλύονται, καθώς η σύλληψη του “θεάτρου μέσα στο θέατρο” κυριαρχεί δυναμικά» εξηγεί ο σκηνοθέτης της παράστασης Νίκος Χατζόπουλος, που μετέφρασε και σκηνοθετεί το στερνό έργο του Σαίξπηρ «Τρικυμία», ως «θέατρο εν θεάτρω», με την ελαφράδα παραμυθιού και το βάθος φιλοσοφικού μυθιστορήματος.

Η ματιά του Νίκου Χατζόπουλου, που έχει διακριθεί για τη δουλειά του πάνω στο κλασικό ρεπερτόριο, έχει τον σεβασμό του σύγχρονου καλλιτέχνη, ο οποίος επεξεργάζεται τα κείμενα, την εποχή κατά την οποία γράφτηκαν ή αναφέρονται, τις συνθήκες, τις καταστάσεις μέσω της εποχής του. Οι παραστάσεις του έχουν διαύγεια και αυστηρότητα. Γι΄ αυτό και αναμένεται με ενδιαφέρον το αποτέλεσμα της δύσκολης «Τρικυμίας» (1611).

«Η “Τρικυμία” ανήκει στις ρομαντικές κωμωδίες του Σαίξπηρ, όπως ο “Περικλής”, ο “Κυμβελίνος” και

ΙΝFΟ

Πρεμιέρα απόψε στο Θέατρο Κάππα (Κυψέλης 2, τηλ.

210-8831.068 και 801 11 60000).

το “Χειμωνιάτικο παραμύθι”, και συνδυάζει στοιχεία ρομαντικής κωμωδίας, τραγωδίας αλλά και στοιχεία μαγείας που συναντάμε στα παραμύθια. Το έργο προκαλεί τις αισθήσεις σε κάθε επίπεδο, ενώ θίγει και βαθιά φιλοσοφικά ερωτήματα. Υμνεί τη γνώση, αλλά ταυτόχρονα αμφισβητεί την απεριόριστη δύναμη που προσφέρει». Πράγματι η ποικιλία της δράσης, το δραματικό ειδύλλιο, οι αδικίες που υπέστη ο Πρόσπερος πριν καταφύγει στην απομόνωση του έρημου νησιού, υποχωρούν μπροστά στη δύναμη της μαγείας του κεντρικού ήρωα, στη φαντασία εν τέλει του δημιουργού του.

Τον ρόλο του Πρόσπερου παίζει ο Γιάννης Βόγλης. Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Βογιατζής, Γιώργος Γλάστρας, Θανάσης Δήμου, Περικλής Καρακωνσταντόγλου, Δέσποινα Κούρτη, Αγαπητός Μανδαλιός, Δημήτρης Μυλωνάς, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Παντελής Παπαδόπουλος, Γιάννος Περλέγκας, Γιούλη Τάσου, Σοφία Τσινάρη, Κοσμάς Φοντούκης. Τα σκηνικά- κοστούμια είναι της Λίλης Πεζανού, η κίνηση της Αγγελικής Στελλάτου, η μουσική του Θοδωρή Αμπαζή και οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου.

Πρόσπερος όπως Σαίξπηρ


Αν για πολλούς ο Πρόσπερος θεωρείται «αυταδέλφι» του μεσαιωνικού Νοστράδαμου, του μυθικού Δρ Φάουστους και όλων των σοφών που επικοινωνούσαν με τις αόρατες δυνάμεις, για τους αναλυτές του έργου- παρακαταθήκη του Σαίξπηρ ο Πρόσπερος θεωρείται η πιο προσωπική προσέγγιση του ελισαβετιανού βάρδου, ο οποίος βάζοντας στο στόμα του κεντρικού ήρωά του τον αποχαιρετισμό της μαγικής του καριέρας («τώρα τα μάγια μου όλα διαλύθηκαν») είναι σαν να κάνει τον δικό του δραματουργικό αποχαιρετισμό στη θεατρική τέχνη.