Τo Ίντερνετ μπαίνει δυναμικά στη ζωή μας, όχι μόνον ως πηγή πληροφοριών και τρόπος ψυχαγωγίας, αλλά ως απαραίτητο μέσο για την εργασία μας. Καθώς η πρόσβαση, με τη χρήση όλο και περισσότερων ευρυζωνικών συνδέσεων, είναι πολύ πιο εύκολη απ΄ ό,τι παλαιότερα, όλο και περισσότεροι Έλληνες στρέφονται σ΄ αυτό.

Αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα, το 40% του συνολικού πληθυσμού από 13 έως 70 ετών, ασχολούνται με το Διαδίκτυο. Φυσικά, οι πιο νέες ηλικίες, δηλαδή από 13 έως 24 ετών είναι εκείνες που το χρησιμοποιούν περισσότερο, σε ποσοστό που ξεπερνά το 63%. Αμέσως μετά, ακολουθούν οι ηλικίες 25 έως 34 ετών με ποσοστό 48,7%.

Εργαλείο δουλειάς

Η έρευνα με τίτλο «Ο Έλληνας και το Ίντερνετ» έγινε σε πανελλαδικό δείγμα από την εταιρία Focus Βari σε συνεργασία με το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Εξετάστηκαν παράμετροι όπως η διείσδυση του Διαδικτύου στον πληθυσμό και οι βασικές συνήθειες των Ελλήνων χρηστών, δηλαδή πόσο συχνά και για ποιον λόγο επισκέπτονται τoυς ελληνικούς και διεθνείς ιστότοπους.

Στην έρευνα αποτυπώνονται και οι διαφορετικές χρήσεις του Διαδικτύου, ανάλογα με τις ηλικίες των ανθρώπων που στρέφονται σε αυτό. Για παράδειγμα, οι έφηβοι σερφάρουν στο Ίντερνετ περίπου δύο με τρεις φορές την εβδομάδα στο σχολείο ή σε Ιnternet cafe. Ασχολούνται κυρίως με το να παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια, να κάνουν chat, δηλαδή να συνομιλούν με άλλους και να κατεβάζουν τα αγαπημένα τους τραγούδια. Αντίθετα με ό,τι νομίζουμε, καθημερινή συνήθεια γίνεται το Ίντερνετ μετά τα 25 χρόνια. Ευρύτατα στις ηλικίες άνω των 30 γίνεται χρήση του Ίντερνετ για εργασιακούς λόγους.