Σε αιχμή του δόρατος για τις βιομηχανίες γάλακτος εξελίσσεται η αγορά των προϊόντων γάλακτος υψηλής παστερίωσης- τα οποία έχουν ζωή ακόμα και 40 ημέρες.


Η πρόθεση- σύμφωνα με πληροφορίες- της ΜΕΒΓΑΛ να μπει στην συγκεκριμένη αγορά δημιουργώντας προϊόντα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά και η ειλημμένη πλέον απόφαση από την ΦΑΓΕ να αποχωρήσει από το φρέσκο γάλα και να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στα γάλατα υψηλής παστερίωσης δείχνουν ότι έρχονται αλλαγές και σε αυτήν την αγορά που μέχρι σήμερα σε ποσοστό πάνω από 90% μοιράζονται οι τρεις μεγάλοι της γαλακτοβιομηχανίας Friesland, Vivartia και ΦΑΓΕ.

Το «καλό τους χαρτί»

Αν και το φρέσκο παστεριωμένο γάλα παραμένει πρωταθλητής των πωλήσεων τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα προϊόντα υψηλής παστερίωσης στα δίκτυα της πανελλαδικής διανομής των εταιρειών είναι μεγάλα αφού προσφέρουν τη δυνατότητα να καλύπτουν με προϊόντα τους ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές- κυρίως της νησιωτικής Ελλάδας- στις οποίες σήμερα οι εταιρείες που διαθέτουν μόνο φρέσκα παστεριωμένα γάλατα δεν υπάρχουν. Στις αποφάσεις τους αυτές σημαντικό ρόλο παίζει και το γεγονός ότι τα προϊόντα υψηλής παστερίωσης μπορούν να αποτελέσουν και εξαγωγικό «χαρτί» για τις ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, οι οποίες σε ό,τι αφορά το γάλα μέχρι σήμερα περιορίζονται μόνο εντός των ελληνικών συνόρων.

Παραγωγή- ζήτηση

Επιπλέον, η παραγωγή από όλες σχεδόν τις γαλακτοβιομηχανίες προϊόντων παστερωμένου γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας άνοιξε την πόρτα και για παραγωγή άλλων τύπων γάλακτος, όπως το υψηλής παστερίωσης, που μέχρι σήμερα οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εισάγουν από το εξωτερικό.

Η αύξηση της ζήτησης στην κατηγορία του γάλακτος υψηλής παστερίωσης ήταν άλλωστε και η αιτία για την οποία οι γαλακτοβιομηχανίες επένδυσαν τα τελευταία χρόνια δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, με στόχο να εκτοπίσουν από την αγορά τους «ξένους εισβολείς» που μονοπωλούσαν την κατηγορία αυτή. Έτσι το γάλα υψηλής παστερίωσης, το οποίο μπήκε στην ελληνική αγορά το 1997 και θεωρήθηκε καινοτομία, αφού έδινε τη δυνατότητα διατήρησης ακόμα και για 45 ημέρες στο ψυγείο, τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος και παρουσιάζει μεγαλύτερη ανάπτυξη από αυτή των προϊόντων φρέσκου παστεριωμένου.

Την κατηγορία αυτή πρώτη εγκαινίασε με το ΝΟΥΝΟΥ Family η εταιρεία Friesland, ενώ σήμερα στην γκάμα των προϊόντων της περιλαμβάνεται το Νουνού Κid (για παιδιά), το Νουνού Calciplus αλλά και το σοκολατούχο Νουνού Choise. Στη συνέχεια ακολούθησε η ΦΑΓΕ και η ΔΕΛΤΑ με τα προϊόντα ΦΑΡΜΑ και mmmilk, αντίστοιχα. Σήμερα η ΦΑΓΕ διαθέτει και το Γάλα 10 (ζωής 16 ημερών), ενώ στόχος της εταιρείας είναι μετά την αποχώρησή της από την παραγωγή φρέσκου παστεριωμένου να μπει πιο δυναμικά στην αγορά του γάλακτος υψηλής παστερίωσης.

Όμως και η ΔΕΛΤΑ του ομίλου Vivartia επενδύει σε αυτή την αγορά τόσο με προϊόντα που απευθύνονται σε μεγάλους όσο και με προϊόντα για παιδιά. Συγκεκριμένα εκτός από το γάλα υψηλής παστερίωσης mmmilk διαθέτει στην αγορά και το Αdvance υψηλής παστερίωσης (γάλα εμπλουτισμένο με ασβέστιο και σίδηρο που απευθύνεται σε παιδιά).