ΣΕ ΟΡΙΣΤΙΚΟ διαζύγιο οδηγούνται, δυόμισι μόλις χρόνια μετά την επεισοδιακή συνένωσή τους σε εταιρεία, τα δύο ΚΤΕΛ Κρήτης. Αιτία της ρήξης είναι το γεγονός ότι οι μέτοχοι του πρώην ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνου υποστηρίζουν πως έχουν ζημιωθεί οικονομικά από τη συνένωση, καθώς παίρνουν μικρότερο μερίδιο από τα έσοδα αλλά μετέχουν εξίσου στα έξοδα με τους συναδέλφους τους του Ηρακλείου- Λασιθίου.

Ύστατη προσπάθεια

Τελευταία προσπάθεια συμβιβασμού αναμένεται να γίνει την Πέμπτη στη συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων των ΚΤΕΛ Κρήτης και του υπουργού Μεταφορών, στη διάρκεια της οποίας θα τους κοινοποιηθούν τα συμπεράσματα συγκοινωνιακής μελέτης που έχει αναθέσει το υπουργείο με στόχο να καταγραφεί η σημερινή κατάσταση και οι ανάγκες στη συγκοινωνία του νησιού και να προταθούν λύσεις προς το συμφέρον όλων των πλευρών. Ωστόσο, όπως εκτιμάται, είναι δύσκολο να βρεθεί συναινετική λύση. «Ουσιαστικά οι δύο εταιρείες δεν είχαν ενοποιηθεί ποτέ», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χανίων- Ρεθύμνης Χ. Τουλουπάκης. «Έγινε μια εταιρεία συμβουλευτικού χαρακτήρα για να δούμε αν θα μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα το κοινό. Αυτό δεν λειτούργησε, γιατί από την άλλη πλευρά συναντήσαμε την αντίληψη “τα παίρνω όλα”. Εδώ και δύο χρόνια δεν έχουμε καμία επαφή με το ΚΤΕΛ Ηρακλείου, συνεννοούμαστε μόνο με εξώδικα, δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές. Αν χρειασθεί θα ξαναβγούμε στους δρόμους αγωνιστικά, όπως και στο παρελθόν».

Το μήλον της Έριδος

Μήλον της Έριδος μεταξύ των δύο ΚΤΕΛ ήταν και παραμένει η γραμμή Ηρακλείου- Χανίων, όπου το ΚΤΕΛ Χανίων είχε την αποκλειστική εκμετάλλευση μέχρι τη δημιουργία της ΚΤΕΛ Κρήτης Α.Ε. Πριν από την ενοποίηση, μάλιστα, επιβάτες είχαν ζήσει σκηνές απείρου κάλλους, αφού λεωφορειούχοι τους υποχρέωναν να κατεβαίνουν από τα λεωφορεία του ενός ΚΤΕΛ και να επιβιβάζονται σε λεωφορεία του άλλου, όταν έφθαναν στα όρια της Ανατολικής και της Δυτικής Κρήτης. Από την πλευρά τους, πάντως, οι λεωφορειούχοι του Ηρακλείου υποστηρίζουν ότι δικαίως λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσοστά από τα έσοδα της κοινής εταιρείας, αφού συνεισέφεραν στη δημιουργία της με περισσότερα λεωφορεία και μεγαλύτερη περιουσία.