Τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότεροι Ιάπωνες στρέφουν τα κινητά τους

προς την κατεύθυνση κτιρίων, ιστορικών μνημείων ή ξενοδοχείων και πατούν ένα

πλήκτρο. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο πληροφορίες που είναι καταχωρημένες στο

Ίντερνετ για το συγκεκριμένο κτίριο εμφανίζονται στην οθόνη του κινητού τους.

Εν δράσει. Ο 34χρονος Κοΐτσι Ματσουνούμα με το τηλέφωνο στραμμένο στο κτίριο

ή στην περιοχή που τον ενδιαφέρει

H νέα υπηρεσία παρέχεται στην Ιαπωνία ύστερα από τη συνεργασία τριών ιαπωνικών

εταιρειών και μιας αμερικανικής. Είναι το κομμάτι του παζλ που έλειπε ανάμεσα

στον κυβερνοχώρο και στον πραγματικό κόσμο. Τα κινητά – ξεναγοί συνδυάζουν τη

δορυφορική πλοήγηση με μια ηλεκτρονική πυξίδα και διευκολύνουν τον

προσανατολισμό μέσω Διαδικτύου. H ακρίβειά τους μάλιστα κυμαίνεται εντός του

ορίου των εννέα μέτρων.

Όχι στην Ευρώπη

H πρώτη χώρα που εφάρμοσε τη νέα τεχνολογία είναι η Ιαπωνία. Αυτό συνέβη

κυρίως γιατί, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, από του χρόνου, τα κινητά

τηλέφωνα στη χώρα θα πρέπει να διαθέτουν δέκτες GPS (Δορυφορικό Σύστημα

Προσδιορισμού Θέσης) για να διευκολύνουν στον εντοπισμό της τοποθεσίας τους.

H νέα υπηρεσία δεν παρέχεται στην Ευρώπη και τα ιαπωνικά τηλέφωνα δεν

λειτουργούν στο ευρωπαϊκό δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Στις Ηνωμένες Πολιτείες,

οι εταιρείες έχουν την επιλογή χρήσης ενός συστήματος που διαθέτει μικρότερη

ακρίβεια. Σε αυτό το σύστημα, η θέση ενός τηλεφώνου υπολογίζεται με βάση την

εγγύτητά του προς τους πύργους κινητής τηλεφωνίας – μια μέθοδος η ακρίβεια του

οποίου κυμαίνεται στα 100 μέτρα. Μέχρι στιγμής, μάλιστα, μόνο δύο αμερικανικές

εταιρείες χρησιμοποιούν τεχνολογία GPS και καμία δεν φαίνεται έτοιμη να

προσθέσει ηλεκτρονική πυξίδα στον τεχνολογικό εξοπλισμό της. Το γεγονός ότι

μόνο στην Ιαπωνία εφαρμόζεται το νέο σύστημα πριμοδοτεί το Τόκιο με μια πρωτιά

αρκετών ετών έναντι των δυνάμει ανταγωνιστών του στο υπό διαμόρφωση νέο

τεχνολογικό μέτωπο.

Σε ένα σκάφος

H αρχική ιδέα όμως για τη δημιουργία του πρωτοποριακού συστήματος ανήκει σε

Αμερικανούς, στον Τζον Έλενμπι και τον γιο του Τόμας. Εν πλω ένα βράδυ του

1991, λίγο έξω από τις ακτές του Μεξικού, οι δύο άνδρες συζητούσαν για το

πρόβλημα προσανατολισμού του γηραιότερου Τζον, προέδρου και συνιδρυτή της

εταιρείας Geo Vector. H λύση στο πρόβλημα του γηραιότερου Έλενμπι έγινε

εμπορική επιτυχία και μέχρι στιγμής, περισσότερα από 1,5 εκατ. κινητά με το

νέο σύστημα έχουν πουληθεί στην Ιαπωνία. Ήδη, παρέχονται λεπτομερείς

περιγραφικές πληροφορίες για περισσότερες από 700.000 τοποθεσίες, οι οποίες

ξεδιπλώνονται στις οθόνες των κινητών μέσω του Ίντερνετ.

Απλώς το στρέφεις στην κατεύθυνση του κτιρίου

ΕΝΑΣ από τους χρήστες, ο 34χρονος Κοΐτσι Ματσουνούμα, που ταξιδεύει συχνά

σε διαφορετικές περιοχές, το χρησιμοποιεί τακτικά για να βρει ξενοδοχεία.

Στρέφει το κινητό του στα ψηλά κτίρια που βρίσκονται μπροστά του σε

πολυσύχναστη περιοχή του Τόκιο και σε πολύ λίγο ένας κατάλογος με τα κοντινά

ξενοδοχεία εμφανίζεται στην οθόνη. Ο Ματσουνούμα δεν έχει παρά να διαλέξει σε

ποιο θα μείνει και επιλέγει το πιο κοντινό. Με ένα κλικ στο κινητό, ένα βέλος

τού δείχνει τον δρόμο, ενώ στην πάνω αριστερή γωνία της οθόνης εμφανίζονται τα

μέτρα που απομένουν να διανύσει για να φτάσει στον προορισμό του, από το

σημείο όπου βρίσκεται. Με ένα κλικ ακόμη και έχει μαρκαρισμένο τον χάρτη της

περιοχής με τον εαυτό του και το ξενοδοχείο.

H νέα υπηρεσία της Geo Vector εισήχθη εμπορικά στην Ιαπωνία μόλις φέτος από

την εταιρεία τηλεφωνίας KDDI, η οποία υποστηρίζεται από κυψελωτό σύστημα,

κατόπιν συνεργασίας με την εταιρεία επικοινωνιών NEC Magnus Communications και

την Mapion, η οποία παρέχει στο Ίντερνετ πληροφορίες με χάρτες.