Άγριος πόλεμος με… θύματα τους καταναλωτές για την «πίτα» των υπηρεσιών

τηλεφωνικού καταλόγου (πρώην «131» του ΟΤΕ), που σε ετήσια βάση υπερβαίνει τα

31 εκατομμύρια ευρώ, ξέσπασε και πάλι χθες, προκαλώντας την παρέμβαση της

Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT) και της Εισαγγελίας

Πρωτοδικών της Αθήνας.

Την υπηρεσία πληροφοριών καταλόγου, που εδώ και ένα χρόνο έχει απελευθερωθεί

πλήρως, προσφέρουν μέσω πενταψήφιων αριθμών κλήσης ο ΟΤΕ (με το 11888), η

εταιρεία Newsphone Hellas (με το 11880), η INFOTE (με το 11811), η Vodafone

(με το 11833), η CosmOTE (με το 11831), η TIM (με το 11818) και η Q-Telecom

(με το 11899). Όλες οι εταιρείες προσφέρουν την υπηρεσία έναντι συγκεκριμένων

χρεώσεων στους χρήστες των δικτύων τους.

Οι συγκεκριμένοι πενταψήφιοι αριθμοί εκχωρήθηκαν στις εταιρείες από την ΕΕΤΤ,

έπειτα από σχετική αίτησή τους. Το ίδιο θα συμβεί αν και άλλες εταιρείες

τηλεπικοινωνιών εκδηλώσουν ενδιαφέρον να παρέχουν υπηρεσίες τηλεφωνικού

καταλόγου.

Ωστόσο οι δύο βασικοί «μονομάχοι», που διεκδικούν ο καθένας για λογαριασμό του

μεγαλύτερο μερίδιο από την «πίτα» αυτή, είναι ο ΟΤΕ και η ιδιωτική εταιρεία

Newsphone Hellas, δεδομένου ότι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας απευθύνονται

κατά βάση αποκλειστικά στους συνδρομητές τους.

Διαφημιστικές καμπάνιες

Σύμφωνα με στοιχεία της EETT, την «πίτα» της υπηρεσίας πληροφοριών καταλόγου

διαμορφώνουν περίπου 250.000 κλήσεις το 24ωρο. Μετά την απελευθέρωσή της, τόσο

ο ΟΤΕ όσο και η Newsphone Hellas άρχισαν μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες με

σκοπό να προσελκύσουν τους συνδρομητές που αναζητούν πληροφορίες τηλεφωνικού

καταλόγου.

Σε αυτές τις διαφημίσεις – όπως διαπιστώνει η EETT – δεν εμφανίζονται ξεκάθαρα

οι χρεώσεις των κλήσεων προς τους πενταψήφιους αριθμούς, μέσω των οποίων

παρέχονται οι πληροφορίες τηλεφωνικού καταλόγου, γεγονός που προκαλεί σύγχυση

στο κοινό.

Μάλιστα τον περασμένο Αύγουστο οι δύο εταιρείες είχαν και δικαστική διαμάχη, η

οποία άρχισε με αφορμή τηλεοπτική διαφήμιση του αριθμού 11880 της Newsphone. Η

διαφήμιση, σύμφωνα με τον ΟΤΕ, δημιουργούσε την εντύπωση ότι ο αριθμός αυτός

είναι το νέο νούμερο του ΟΤΕ που αντικατέστησε το 131, δεδομένου ότι διέφερε

μόνο στο τελευταίο ψηφίο, ενώ παράλληλα μνημόνευε και το 131. Έτσι, πολλοί

καταναλωτές καλούσαν την υπηρεσία της Newsphone, θεωρώντας ότι καλούν τον ΟΤΕ!

Τελικά, η διαφήμιση αυτή αποσύρθηκε.

Αναλυτική ενημέρωση

Με χθεσινή απόφασή της η EETT ζητά από τις εταιρείες να ενημερώνουν αναλυτικά

τους χρήστες για το ύψος των χρεώσεων. Μεταξύ των άλλων, ζητά να παρέχουν

ατελώς, με ηχογραφημένο μήνυμα, σαφή περιγραφή της χρέωσης και να ενημερώνουν

τον συνδρομητή που καλεί – κατά περίπτωση – είτε για την εφάπαξ συνολική

χρέωση (ανεξαρτήτως διάρκειας της κλήσης) είτε για τη χρέωση ανά χρονική

μονάδα. Επίσης, καλεί τις εταιρείες να αναφέρουν το συνολικό ύψος της χρέωσης

σε ευρώ ανά λεπτό.

Σημειώνεται ότι οι χρεώσεις των δύο βασικών «παικτών» που παρέχουν πληροφορίες

τηλεφωνικού καταλόγου διαφέρουν αισθητά. Ο ΟΤΕ χρεώνει κάθε πληροφορία με 0,34

ευρώ ανά κλήση (ανεξαρτήτως της διάρκειάς της). H χρέωση της ίδιας υπηρεσίας

από τη Newsphone Hellas είναι 0,79 ευρώ ανά κλήση, ενώ μετά το πρώτο λεπτό η

χρέωση ανέρχεται σε 0,01317 ευρώ το δευτερόλεπτο.

Επίσης, η EETT ζητά από τις εταιρείες, στις τηλεοπτικές διαφημίσεις η

ενημέρωση για τις χρεώσεις να παραμένει σταθερή και όχι να περνά στο κάτω

μέρος της οθόνης με ψιλά γράμματα, με τη μορφή τρέιλερ.

Έρευνα από εισαγγελέα

TH ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ προκαταρκτικής εξέτασης για την παραχώρηση του

τηλεφωνικού αριθμού 11880 στη Newsphone Hellas διέταξε χθες και ο προϊστάμενος

της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Δημήτρης Παπαγγελόπουλος.

Την έρευνα ανέλαβε να διενεργήσει ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Παν. Πούλιος, ο

οποίος έχει εντολή να ερευνήσει «πότε και πώς έγινε η παραχώρηση του αριθμού

αυτού που είναι παραπλήσιος του 11888 του ΟΤΕ», καθώς και αν προκύπτουν

ποινικές ευθύνες.