H «Καλυψώ» έχει υποστεί τόσες ζημιές που θα πρέπει να κατασκευαστεί σχεδόν

από την αρχή, για να μπορέσει να ξαναβγεί στις θάλασσες σύμφωνα με λιμενικούς

αξιωματούχους της περιοχής Λα Ροσέλ, στις ατλαντικές ακτές της Γαλλίας, όπου

βρίσκεται παρατημένη από το 1998

ΜΙΑ ΝΟΜΙΚΗ διαμάχη μεταξύ μελών της οικογένειας του Ζακ Κουστό

εμποδίζει την υλοποίηση των επισκευών που πρέπει να γίνουν στο περίφημο πλοίο

του, προκειμένου να μπορέσει να συνεχίσει το ταξίδι του στις θάλασσες του

κόσμου.

H «Καλυψώ», το σκάφος που έγινε διάσημο επειδή με αυτό έκανε όλα τα θρυλικά

ταξίδια του ο μεγάλος ερευνητής του βυθού Ζακ Κουστό, δεν επιδέχεται πια

επισκευή. Το σκάφος εγκαταλείφθηκε εξαιτίας ενός άγριου καβγά που έχει

ξεσπάσει μεταξύ της χήρας του μεγάλου εξερευνητή και του γιου του γύρω από το

θέμα της ιδιοκτησίας του.

Σύμφωνα με λιμενικούς αξιωματούχους της περιοχής Λα Ροσέλ, στις ατλαντικές

ακτές της Γαλλίας, όπου βρίσκεται παρατημένη από το 1998 η «Καλυψώ», έχει

υποστεί τόσες ζημιές που θα πρέπει σχεδόν να ναυπηγηθεί από την αρχή για να

μπορέσει να ξαναβγεί στις θάλασσες. Γάλλοι σχολιαστές σημειώνουν ότι

προσωπικές αντιζηλίες είναι που πυροδοτούν την όλη φασαρία. H πρώτη γυναίκα

του Κουστό, Σιμόνη, η οποία μοιραζόταν μαζί του την «Καλυψώ», πέθανε το 1990,

χωρίς να γνωρίζει ότι εκείνος είχε κάνει δύο παιδιά με τη Φρανσίν, μία

αεροσυνοδό την οποία είχε γνωρίσει πετώντας με το Κονκόρντ. Έξι μήνες μετά τον

θάνατο της Σιμόνης, ο Κουστό παντρεύτηκε τη Φρανσίν, η οποία ήταν 40 χρόνια

νεώτερή του. Τότε ο Ζαν-Μισέλ, ο γιος του από τη Σιμόνη, αντέδρασε άσχημα. H

εχθρικότητά του προς τη σύζυγο του πατέρα του αυξήθηκε κατακόρυφα μετά τον

θάνατο του πατέρα του, όταν εκείνη ισχυριζόταν ότι εκπροσωπεί τη μνήμη του

Κουστό.

Σήμερα, και η Φρανσίν και ο Ζαν-Μισέλ είναι επικεφαλής αντίπαλων οργανισμών

που και οι δύο διατείνονται ότι συνεχίζουν το έργο του κορυφαίου ερευνητή, ο

οποίος πέθανε το 1997. Και οι δύο οργανισμοί ισχυρίζονται ότι έχουν την

κυριότητα του σκάφους και καθένας έχει διαφορετική άποψη για το πώς θα πρέπει

το σκάφος να αξιοποιηθεί. Προς το παρόν όμως η μεταξύ τους νομική διαμάχη έχει

ως μοναδικό αποτέλεσμα τη σταδιακή καταστροφή της «Καλυψούς».