«Όταν το κοινό σου είναι ηλικίες κατά κύριο λόγο 15 - 54, ανώτερης και
ανώτατης μόρφωσης, δεν μπορείς παρά να προσφέρεις ένα προϊόν που να είναι το
αρτιότερο ειδησεογραφικά», λέει η Μάρα Ζαχαρέα. «Δεν έχουμε τη δυνατότητα να
λαϊκίσουμε ή να κάνουμε εκπτώσεις»


«Το δελτίο ειδήσεων του Mega έχει πετύχει να μην παρεκκλίνει της αρχικής του
πορείας, η οποία είναι "μένουμε στην πολιτική, οικονομική και διεθνή
επικαιρότητα". Στοχεύει σ' αυτά που έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε μεγάλα
θέματα της επικαιρότητας και αποφεύγει τις προσωπικές ιστορίες. Όλοι ξέρουμε
ποια θέματα πουλάνε περισσότερο. Το θέμα είναι αν θέλεις να επενδύσεις πάνω σε
αυτά ή όχι. Το Mega και ο διευθυντής ειδήσεων συνειδητά, ακόμη και με το
κόστος της τηλεθέασης, δεν επενδύουν σ' αυτήν τη μεγάλη κατηγορία θεμάτων που
έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε λαϊκίστικα».


H Μάρα Ζαχαρέα αποδίδει την κλιμακούμενη επιτυχία του κεντρικού δελτίου
ειδήσεων στο γεγονός πως τα τελευταία δύο χρόνια έγινε εκ νέου πράξη το μότο
του Mega «η ενημέρωση ξαναβρίσκει την ουσία της». Έτσι, «το δελτίο βρήκε ξανά
τον δρόμο του, προσείλκυσε και πάλι το παραδοσιακό του κοινό, συναντώντας έτσι
έπειτα από καιρό το brand name του σταθμού, που χαρακτηρίζεται από
αντικειμενικότητα, αξιοπιστία και έμφαση στα αμιγώς ειδησεογραφικά γεγονότα».


Επιπλέον, σημειώνει στα «NEA» η κ. Ζαχαρέα, «έχει γίνει τον τελευταίο χρόνο
μια πολύ συστηματική δουλειά που ξεκίνησε από τον διευθυντή ειδήσεων, τον
Χρήστο Παναγιωτόπουλο. Δημιουργήθηκε σταδιακά ένα concept δελτίου, το οποίο να
ταιριάζει πάνω στο δικό μου προφίλ. Συγκροτήθηκε μια πολύ ισχυρή
δημοσιογραφική ομάδα, η οποία αποτελείται από ρεπόρτερ, που θεωρώ ότι είναι
απ' τους καλύτερους στην αγορά και ασφαλώς έπαιξαν ρόλο οι πολύ σημαντικές
δημοσιογραφικές υπογραφές που υπάρχουν στο κανάλι».


Οι μετρήσεις της AGB, πάντως, δείχνουν πως όλο και περισσότεροι
τηλεθεατές εμπιστεύονται το δελτίο του Mega για την ενημέρωσή τους. Είναι
ενδεικτικό πως μέχρι πέρυσι τον Μάιο, όταν η κ. Ζαχαρέα ανέλαβε το κεντρικό
δελτίο ειδήσεων, το Mega εκινείτο μεταξύ της δεύτερης και τρίτης θέσης.
Σήμερα, έχει αφήσει διακριτά πίσω το τρίτο κανάλι (Alpha) και παλεύει στήθος
με στήθος για την πρωτιά με το δελτίο του ΑΝΤ1. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το
γεγονός ότι το δελτίο του Mega υπερέχει στο πιο δυναμικό μερίδιο του κοινού,
ηλικίας 15 - 54 ετών. «Μιλάμε για 6,5 εκατομμύρια τηλεθεατές, δηλαδή για το
72% του συνολικού τηλεοπτικού κοινού».


H σχέση προϊόντος και κοινού είναι αμφίδρομη, λέει η Μάρα Ζαχαρέα. «Δεν θέλω
να κρίνω άλλα δελτία ειδήσεων, ο καθένας κάνει αυτό που θεωρεί καλύτερο κι
αυτό που θεωρεί ότι πηγαίνει περισσότερο στο κοινό του. Θεωρώ ότι το δελτίο
του Mega είναι το πιο ειδησεογραφικό, το πιο γρήγορο, το πιο δυναμικό και το
πιο αξιόπιστο. Εμείς δεν έχουμε τη δυνατότητα να λαϊκίσουμε ή να κάνουμε
εκπτώσεις. Όταν το target group του σταθμού και του δελτίου ειδήσεων είναι
ηλικίες κατά κύριο λόγο 15 - 54, ανώτερης και ανώτατης μόρφωσης, δεν μπορείς
παρά να προσφέρεις ένα προϊόν που να είναι το αρτιότερο ειδησεογραφικά. Είναι
ευθύνη, γιατί είναι δύσκολο να κρατήσεις αυτό το κοινό, που είναι το πιο
απαιτητικό και το πιο εύκολα μετακινούμενο», τονίζει.


H πρώτη σκέψη της όταν της ανακοίνωσαν ότι θα είναι η παρουσιάστρια του
κεντρικού δελτίου ειδήσεων, σχεδόν πριν από έναν χρόνο, ήταν ότι ξεκινούσε την
εποχή «του μεγαλύτερου ανταγωνισμού που υπήρξε ποτέ στους ελληνικούς
τηλεοπτικούς σταθμούς». Γιατί, όπως εξηγεί, «όταν άρχισα να λέω δελτίο στο
Mega, είχα απέναντί μου τον κ. Χατζηνικολάου, την κ. Στάη, τον κ. Λιάτσο, ο
οποίος επίσης είναι πολύ δημοφιλής παρουσιαστής και με εμπειρία 15 ετών, και
τον κ. Ευαγγελάτο. Δεν νομίζω και δεν θυμάμαι στα 13 χρόνια που είμαι στην
τηλεόραση να υπήρχε άλλο τοπίο, πιο ανταγωνιστικό. Ήταν φυσικό να νιώθω ένα
αίσθημα ανασφάλειας και να αναρωτιέμαι πώς θα τα πάω. H πορεία έδειξε αυτό που
έδειξε κι έτσι αισθάνομαι καλά».


«Δεν μου αρέσει να δίνω παράσταση»



H Μάρα Ζαχαρέα έκανε το Μάστερ της στα MME στην Αγγλία (στο City του
Λονδίνου). Ίσως αυτός να είναι ο λόγος για τον οποίο η νοοτροπία της είναι ότι
«ο παρουσιαστής δεν είναι ο ίδιος η είδηση, δεν είναι ο ίδιος το θέμα». «Θεωρώ
πως είμαι ένας άνθρωπος που έχω να επικοινωνήσω με τον κόσμο που με
παρακολουθεί ορισμένα θέματα που εκείνη την ημέρα το κανάλι μου έχει κρίνει ως
σημαντικά για να ακούσει. Δεν θεωρώ πως εγώ η ίδια είμαι το θέμα, η είδηση.
Δεν μου αρέσει να κάνω σόου, δεν μου αρέσει να δίνω παράσταση, ανεβάζοντας ή
κατεβάζοντας το ηχόχρωμα της φωνής μου ή κουνώντας τα χέρια μου», εξηγεί.


Παραδέχεται πως όταν κάθησε για πρώτη φορά στην καρέκλα του κεντρικού στούντιο
του Mega, «είχα αρκετό τρακ έως πολύ». Από τότε έχει περάσει σχεδόν ένας
χρόνος, στον οποίο «σιγά σιγά αυτό έχει εξαλειφθεί, νιώθω πιο σίγουρη για τον
εαυτό μου, νιώθω πιο άνετη μέσα στο στούντιο». Παρ' όλα αυτά, τονίζει, «σε
καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι έχω φθάσει στο επίπεδο που θα ήθελα». «Νομίζω
ότι κάθε μέρα που περνά, ο οποιοσδήποτε, σε οποιαδήποτε δουλειά, εξασκείται,
βελτιώνεται. Το καλύτερο είναι ο εχθρός του καλού, αλλά δεν υπάρχει καμία
αμφιβολία ότι νιώθω πως πρέπει να προσπαθήσω ακόμα».


«Ας κρίνομαι με επαγγελματικά και όχι προσωπικά κριτήρια»



Δεν είναι λίγες οι κακές γλώσσες που ήθελαν τη νέα ιδιότητα της Μάρας
Ζαχαρέα ως παρουσιάστριας του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Mega να
συγκρούεται με το γεγονός ότι είναι σύζυγος του κυβερνητικού εκπροσώπου
Θόδωρου Ρουσόπουλου. Κι ας έχει κουραστεί η ίδια να επαναλαμβάνει ότι όσο
παρουσιάζει εκείνη το δελτίο, δεν πρόκειται να κάνει συνέντευξη μαζί του.
«Κάνω μια δουλειά στην οποία εκ των συνθηκών, κάθε μέρα, κάθε βράδυ, είμαι
εκτεθειμένη σε όλο τον κόσμο που θέλει να με κρίνει. Νομίζω ότι τους μήνες
αυτούς έχω δείξει πως η σχέση μου με τον Θόδωρο δεν έχει επηρεάσει ούτε κατ'
ελάχιστον τη δουλειά που κάνω στο δελτίο του Mega», λέει. Και συνεχίζει: «Δεν
νομίζω ότι μπορεί να βρεθεί καλόπιστος κριτής που να μπορέσει να πει πως λόγω
της σχέσης μου με τον Θόδωρο χρωμάτισα πολιτικά κάποια παρέμβασή μου ή έκανα
κάποιο σχόλιο που θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως μεροληπτικό ή ότι σε κάποιο
παράθυρο μεταχειρίστηκα κάποιο στέλεχος της N.Δ. πιο θετικά ή πιο ευγενικά από
κάποιο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ. Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα ότι έχει συμβεί. Έπειτα
από τόσα χρόνια στη δημοσιογραφία, τα οποία δεν είναι λίγα, νομίζω πως έχω το
δικαίωμα να κρίνομαι με επαγγελματικά κριτήρια και όχι βάσει της προσωπικής
μου ζωής. Δεν νομίζω πως η επαγγελματική μου ζωή μπορεί να εμπλακεί με την
προσωπική. Και, εν τέλει, εγώ δεν θα έκρινα ποτέ με αυτούς τους όρους κάποιον
άλλο άνθρωπο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από