ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Κινητοποιήσεις στην εκπαίδευση διαβλέπει για το επόμενο διάστημα ο πρόεδρος

της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας κ. Δ. Μπράτης. Οι δάσκαλοι, μαζί με τους

καθηγητές και τους πανεπιστημιακούς, αποχώρησαν πρόσφατα από τον εθνικό

διάλογο για την Παιδεία χαρακτηρίζοντάς τον προσχηματικό. Τώρα συντονίζονται

για να οργανώσουν παράλληλο διάλογο, προτάσσοντας το ζήτημα που θεωρούν

σημαντικότερο, δηλαδή τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.

Αποχωρήσατε από το ΕΣΥΠ. Γιατί;

Διαπιστώσαμε ότι η κυβέρνηση δεν είχε διάθεση να δώσει λύσεις στα προβλήματα

της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αλλά είχε σκοπό να χρησιμοποιήσει το

ΕΣΥΠ ως άλλοθι για έναν παρελκυστικό διάλογο.

Θα οργανώσετε «παράλληλο διάλογο» για την Παιδεία;

Έχει ήδη ξεκινήσει από τη Λάρισα, τα Γιάννινα, το Ηράκλειο, την Ξάνθη, τη

Χαλκίδα, τη Σύρο και θα συνεχιστεί σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας.

Γιατί να μη μένατε στο ΕΣΥΠ και να καταγγέλλατε τυχόν μεθοδεύσεις;

Μα αυτό κάναμε. Καταγγείλαμε τη μεθόδευση παραπομπής των θεμάτων στα επιμέρους

συμβούλια, στις ελληνικές καλένδες δηλαδή, χωρίς καν η ολομέλεια να συζητήσει

για τα κυρίαρχα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως: χρηματοδότηση, στήριξη

των εκπαιδευτικών, ποιότητα κ.λπ.

Δεν είναι καλύτερα να μη λαμβάνονται αποφάσεις ερήμην των ενδιαφερομένων,

όπως θα γίνει τώρα αναγκαστικά;

Εδώ και έναν χρόνο, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ από τη μια μιλάει για διάλογο

και από την άλλη ψηφίζει νόμους ερήμην των εκπαιδευτικών.

Τι απαντάτε σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι αποχωρήσατε γιατί δεν θέλετε την

αξιολόγηση;

Για να αξιολογήσεις το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει πρώτα να το

χρηματοδοτήσεις για να λειτουργεί.

Γιατί όχι στη σύνδεση αμοιβών – εξέλιξης και αξιολόγησης;

Γιατί θα καταστρέψει το κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας, που

είναι απαραίτητο για οποιαδήποτε δημιουργική εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Δεν έφυγαν όμως όλες οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Τα TEI παρέμειναν.

Επίσης και τα πολιτικά κόμματα – πλην KKE.

Ο κάθε χώρος έχει την αυτονομία του και αποφασίζει με βάση τα δικά του

δεδομένα.

H παράταξη ΔΑΚΕ της ΔΟΕ υποστηρίζει ότι δεν ελήφθη απόφαση αποχώρησης.

H πραγματικότητα τη διαψεύδει. H απόφαση αποχώρησης έχει ήδη κοινοποιηθεί στο

ΕΣΥΠ και στον Τύπο.

Προβλέπετε ότι πάμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις;

Ναι. Τις έχουμε προτείνει στις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων. H τελική

απόφαση θα ληφθεί στις 10 Μαρτίου.

Ποια είναι τα 3 σημαντικότερα θέματα στην Παιδεία σήμερα;

H χρηματοδότηση, το περιεχόμενο η ποιότητα.

Ποια είναι τα 3 προβλήματα των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;

H επιστημονική στήριξη, η οικονομική αναβάθμιση και οι εργασιακές σχέσεις.

Πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν;

Με έργα και όχι με λόγια. Μας γέμισαν υποσχέσεις όλες οι κυβερνήσεις.

Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο. Πώς εξελίσσεται;

Ξεκίνησε δυναμικά, στηρίχτηκε από την κοινωνία, απέχει όμως πολύ από το να

γίνει το σχολείο που έχει ανάγκη σήμερα η εκπαίδευση.

Ελλάδα – Ευρώπη, εκπαίδευση;

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα οφείλει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα και

να αντιμετωπίζει τον σημερινό μαθητή ως αυριανό πολίτη όχι μόνο της Ελλάδας,

αλλά της Ευρώπης και του κόσμου.

Αλλοδαποί μαθητές στα θρανία. Πόσο μεγάλωσε ο αριθμός τους τελευταία;

Πολύ. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι αυτή τη στιγμή περίπου το 9% του

μαθητικού πληθυσμού της χώρας.

Συμβίωση με τα Ελληνόπουλα και προβλήματα;

Αρμονική. Υπάρχουν προβλήματα που αντιμετωπίζονται μέσα από μια σύγχρονη

διαπολιτισμική εκπαίδευση, που σέβεται τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των

λαών.

Σας κατηγορούν ότι είστε σκληρός με τη σημερινή κυβέρνηση για

αντιπολιτευτικούς λόγους.

Δεν είχαμε ποτέ «φιλοκυβερνητικά» ή «αντικυβερνητικά σύνδρομα». Αυτό που μας

ενδιαφέρει πάντα είναι να λύνονται τα προβλήματα.

Είστε ικανοποιημένοι από τα βιβλία του Δημοτικού;

Χρειάζεται άμεσα η αντικατάστασή τους.

Γιατί αντιδράσατε στην πρόσληψη καθηγητών στα ιδιωτικά Δημοτικά;

Για παιδαγωγικούς λόγους. H αντικατάσταση του ενός σταθερού προσώπου στην τάξη

από πολλά διερχόμενα άτομα είναι σίγουρο ότι θα διαταράξει το ομαλό

ψυχοπαιδαγωγικό κλίμα και θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στα παιδιά.

H εισοδηματική πολιτική του 2005 για τους εκπαιδευτικούς;

Σκληρή λιτότητα. H κυβέρνηση δεν τήρησε τις υποσχέσεις της. Στις περσινές μας

κινητοποιήσεις είχαμε ένθερμο συμπαραστάτη τη σημερινή πολιτική ηγεσία του

ΥΠΕΠΘ. Τώρα «ποιεί την νήσσαν».