|
|
Με σημαντικές εκπτώσεις, ειδικά προνομιακά πακέτα, αλλά και λύσεις απόλυτα
προσαρμοσμένες στις εκάστοτε ανάγκες, προσπαθούν να προσελκύσουν εταιρικούς
πελάτες οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς, μεταφέροντας και σε αυτό το μέτωπο τον
«πόλεμο» τιμών και υπηρεσιών που έχει ξεσπάσει σε κινητή και σταθερή
τηλεφωνία.
Ανάλογα με το μέγεθος της συμφωνίας, οι εκπτώσεις ξεπερνούν και το 30% σε
σχέση με τα τιμολόγια για τους ιδιώτες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι χρεώσεις
υπολογίζονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο, προσφέροντας, ουσιαστικά, επιπλέον
μείωση του κόστους.
Τα εταιρικά πακέτα κινητής τηλεφωνίας αφορούν επιχειρήσεις με τουλάχιστον
τρεις συνδέσεις, ενώ για τη σταθερή τηλεφωνία και το Ίντερνετ κριτήριο
αποτελεί η χρήση του δικτύου της εταιρείας, είτε αυτή αφορά μεταφορά φωνής
είτε δεδομένων. Επιπλέον, οι εταιρείες που συνάπτουν τέτοιου είδους συμφωνίες
με τηλεπικοινωνιακούς φορείς απολαμβάνουν την εγκατάσταση υποδομών που
μειώνουν σημαντικά το μελλοντικό κόστος αναβάθμισης του δικτύου τους και δεν
προσφέρονται στους ιδιώτες πελάτες.
Αρκετά συχνά, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις μεγάλων σε μέγεθος εταιρειών, οι
συνεργασίες έχουν διάρκεια αρκετών ετών και περιλαμβάνουν «χτίσιμο» του
δικτύου με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι απόλυτα συμβατό με τις μελλοντικές
εξελίξεις στους τομείς της τηλεφωνίας και του Ίντερνετ αλλά και επιπλέον
υπηρεσίες, όπως η εξειδικευμένη δωρεάν τεχνική εξυπηρέτηση.
Κινητή τηλεφωνία
Με χαμηλότερα πάγια, δωρεάν συσκευές, αλλά και σημαντικές εκπτώσεις για
κλήσεις μεταξύ «εταιρικών» τηλεφώνων προσελκύουν εταιρικούς πελάτες οι φορείς
κινητής τηλεφωνίας. Οι εκπτώσεις φτάνουν και το 30% για κλήσεις προς σταθερά
τηλέφωνα και ξεπερνούν το ποσοστό αυτό για τις κλήσεις που πραγματοποιούνται
μεταξύ των υπαλλήλων της ίδιας εταιρείας. Τις μεγαλύτερες εκπτώσεις
απολαμβάνουν οι πελάτες με περισσότερες από 20 συνδέσεις, οι οποίοι και
εντάσσονται στα πιο προνομιούχα προγράμματα.
Στα επιπλέον πλεονεκτήματα συμπεριλαμβάνεται η δωρεάν αναγνώριση κλήσεων, η
χρήση της υπηρεσίας τηλεσυνδιάσκεψης χωρίς μηνιαίο πάγιο, αλλά και η έκδοση
ενός λογαριασμού, ανεξαρτήτως του αριθμού των συνδέσεων. Οι χρήστες εταιρικών
πακέτων απολαμβάνουν δωρεάν τις υπηρεσίες ειδικών τμημάτων υποστήριξης
πελατών, ενώ μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις χρησιμοποιώντας
ενδοεταιρικούς σύντομους (τετραψήφιους) αριθμούς.
Εταιρικά πακέτα διαθέτουν και οι τρεις μεγάλοι «παίκτες» της κινητής
τηλεφωνίας (CosmOTE, Vodafone, ΤΙΜ), με τα επιμέρους χαρακτηριστικά να
διαφοροποιούνται ανάλογα με τον αριθμό των συνδέσεων. Επίσης, προσφέρονται
διαφορετικά πακέτα για ελεύθερους επαγγελματίες ή προσωπικές εταιρείες και
άλλα για Ανώνυμες Εταιρείες και Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης.
H αγορά των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις εταιρείες κινητής
τηλεφωνίας. Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Παπαγιαννόπουλο, γενικό εμπορικό
διευθυντή της ΤΙΜ, «μέχρι σήμερα το εταιρικό πακέτο της ΤΙΜ είναι από τα πιο
επιτυχημένα προϊόντα της εταιρείας με περισσότερες από 350.000 εταιρικές
συνδέσεις και με επιχειρήσεις που είδαν τις τηλεπικοινωνιακές τους δαπάνες να
μειώνονται μέχρι και 25%». Οι πελάτες προέρχονται από όλους τους
επαγγελματικούς κλάδους, όπως είναι το εμπόριο, η βιομηχανία, η ναυτιλία, ο
τουρισμός, η ενέργεια και ο δημόσιος τομέας.
Σταθερή τηλεφωνία / Ίντερνετ
Εκπτώσεις έως και 35%, ανάλογα με το είδος των κλήσεων, προσφέρουν ΟΤΕ και
εναλλακτικοί φορείς στους εταιρικούς τους πελάτες. Στα περισσότερα
προγράμματα, το ποσοστό κέρδους για τον πελάτη μεταβάλλεται ανάλογα με τον
όγκο των μηνιαίων κλήσεων, ενώ οι σημαντικότερες μειώσεις παρατηρούνται στις
διεθνείς και υπεραστικές κλήσεις. Αν ο χρόνος ομιλίας είναι ιδιαίτερα μεγάλος,
οι εταιρείες-πελάτες μπορούν να διαπραγματευτούν τα τιμολόγια για
συγκεκριμένους προορισμούς ή ακόμα και να εξασφαλίσουν ειδικές λύσεις, π.χ.
για κλήσεις ανάμεσα στα υποκαταστήματά τους.
Ακόμα μεγαλύτερα είναι τα οφέλη για τις εταιρείες που θα επιλέξουν έναν φορέα
που θα προσφέρει ταυτόχρονα υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Ίντερνετ.
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Χατζή, υπεύθυνο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της
Forthnet, “σε αυτή την περίπτωση, αποφεύγονται οι διπλές επενδύσεις, ενώ
ταυτόχρονα η εταιρεία-πελάτης πληρώνει ένα κοινό πάγιο και λαμβάνει ένα κοινό
λογαριασμό για τη σταθερή τηλεφωνία και το Ίντερνετ». Επιπλέον, μειώνει
σημαντικά το κόστος, κερδίζοντας μέσω των εκπτώσεων που προσφέρονται ανάλογα
με τον όγκο των κλήσεων.
Διαφοροποιήσεις υπάρχουν ανάλογα με το μέγεθος και τις ανάγκες των εταιρειών,
ενώ για ειδικές περιπτώσεις σημαντικών πελατών, οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς
μπορούν να προσφέρουν και ειδικά διαμορφωμένες λύσεις – με ξεχωριστές
υπηρεσίες και χρεώσεις -, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις συγκεκριμένες
ανάγκες τους.
H τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την παροχή υπηρεσιών σε εταιρικούς
πελάτες διαφέρει από αυτά που ισχύουν για τους ιδιώτες. H εφαρμογή των
υπηρεσιών συνεπάγεται αυξημένο αρχικό κόστος, προσφέρει όμως άμεση απόσβεση,
μακροχρόνια πλεονεκτήματα, αλλά και δυνατότητες άμεσης αναβάθμισης.
