Νέα μέτρα και πολλές καινούργιες υπηρεσίες ενεργοποιούνται καθημερινά στον
κλάδο των τηλεπικοινωνιών, παρέχοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να
απαλλαγούν από αρκετές δεσμεύσεις που ισχύουν μέχρι σήμερα και να…
ξεφουσκώσουν ακόμη περισσότερο τον λογαριασμό τους.
|
|
Μετά την «προεπιλογή φορέα», που έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά
πριν από περίπου έναν χρόνο, τώρα το νέο «όπλο» στα χέρια των συνδρομητών
σταθερής και κινητής τηλεφωνίας ονομάζεται «φορητότητα αριθμών».
Τα «NEA» παρουσιάζουν σήμερα όλα τα «μυστικά» για τη φορητότητα, μέσα από 10
ερωτήσεις – απαντήσεις.
1. Τι είναι η φορητότητα αριθμών;
Είναι η δυνατότητα των συνδρομητών να αλλάζουν εταιρεία τηλεφωνίας διατηρώντας
τον δεκαψήφιο τηλεφωνικό αριθμό τους. H φορητότητα ισχύει τόσο για τους
αριθμούς σταθερής τηλεφωνίας στην ίδια γεωγραφική περιοχή (π.χ. Αττική), όσο
και για τους αριθμούς κινητής τηλεφωνίας (συνδρομητές με συμβόλαιο και χρήστες
καρτοκινητών). Δεν περιλαμβάνει τη μεταφορά σταθερού αριθμού σε κινητό
τηλέφωνο, ούτε το αντίστροφο.
2. Σε τι χρησιμεύει η φορητότητα;
Ο συνδρομητής αποδεσμεύεται από την ανάγκη αλλαγής αριθμού, όταν αλλάζει
εταιρεία. Έτσι, οι εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες βελτιώνοντας
την ποιότητα και τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών, προς όφελος τελικά του
καταναλωτή.
3. Γιατί κάποιος να χρησιμοποιήσει τη φορητότητα, αλλάζοντας
εταιρεία κινητής τηλεφωνίας;
Ο χρήστης συνήθως αλλάζει εταιρεία-πάροχο, όταν η τηλεφωνική συσκευή του δεν
«έχει σήμα» ή δεν του δίνει καθαρό ήχο στις περιοχές όπου κατοικεί,
παραθερίζει, εργάζεται ή συχνάζει. Επίσης, όταν κρίνει ότι δεν εξυπηρετείται
σωστά ή οικονομικά.
4. Πότε θα ισχύσει το μέτρο αυτό;
H Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT) έθεσε τη φορητότητα
σε πιλοτική εφαρμογή από τις 12 Ιανουαρίου (για περιορισμένο αριθμό
συνδρομητών). H εμπορική λειτουργία αρχίζει την 1η Μαρτίου και έως τις 31
Μαρτίου ο μέγιστος χρόνος διεκπεραίωσης των αιτήσεων θα είναι 20 ημέρες. Από
την 1η Απριλίου 2004 ο μέγιστος χρόνος διεκπεραίωσης των αιτήσεων δεν θα
πρέπει να ξεπερνά τις 10 ημέρες.
5. Πώς θα μεταφέρονται οι αριθμοί από τη μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας
στην άλλη;
Αφού επιλέξετε τη νέα εταιρεία, φτάνετε σε οποιοδήποτε κατάστημά της και
καταθέτετε ειδική αίτηση, με την οποία θα ζητάτε τη φορητότητα του αριθμού σας
και τη διακοπή της σύμβασης με την παλιά εταιρεία. H αίτηση παρέχεται από τη
νέα εταιρεία, η οποία αναλαμβάνει να ενημερώσει την εταιρεία στην οποία έχετε
την αρχική σας σύνδεση.
6. Στη σταθερή τηλεφωνία;
H φορητότητα αριθμού ισχύει και για τη σταθερή τηλεφωνία στην ίδια γεωγραφική
περιοχή. Για παράδειγμα, αν κάποιος αλλάξει εταιρεία και μετακινηθεί από το
Παγκράτι στον Χολαργό, διατηρεί τον ίδιο δεκαψήφιο αριθμό. Το ίδιο ισχύει και
για τους λεγόμενους «μη γεωγραφικούς αριθμούς», αυτούς δηλαδή που αρχίζουν από
800, 801, 90 κ.λπ.
7. Χρειάζεται πρώτα να ακυρωθούν οι υπηρεσίες της προηγούμενης
εταιρείας;
Όχι. Διότι έτσι θα χάσετε τον αριθμό σας. Με την αίτησή σας να γίνετε
συνδρομητής στη νέα εταιρεία, η σχέση σας με την προηγούμενη εταιρεία
διακόπτεται αυτομάτως.
8. H φορητότητα επιτρέπει την ακύρωση του τρέχοντος συμβολαίου;
Ο συνδρομητής έχει δικαίωμα φορητότητας ακόμη και αν έχει σύμβαση ορισμένου
χρόνου με κάποια εταιρεία. Για το κλείσιμο του λογαριασμού, η εταιρεία
εισπράττει τα οφειλόμενα από τον συνδρομητή. H καταβολή των οφειλομένων δεν
αποτελεί προϋπόθεση για τη διακοπή της σύνδεσης και τη μεταφορά του αριθμού.
9. H χρήση της φορητότητας θα χρεώνεται;
Θα εξαρτηθεί από την πολιτική των εταιρειών. H ευρωπαϊκή εμπειρία πάντως
δείχνει ότι το εμπορικό κόστος το απορροφά η νέα εταιρεία και δεν επιβαρύνεται
ο συνδρομητής.
10. Θα είναι δυνατή η χρήση της τηλεφωνικής συσκευής στη νέα
εταιρεία;
Δεν είναι θέμα φορητότητας. Αν η συσκευή μπορεί να λειτουργήσει στο δίκτυο της
νέας εταιρείας, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Οι περισσότερες τηλεφωνικές
συσκευές τελευταίας τεχνολογίας μπορούν να λειτουργήσουν στα δίκτυα όλων των εταιρειών.