Ένα νέο αυτοκόλλητο σήμα αναμένεται να προστεθεί σύντομα στο άνω δεξιό
μέρος των παρμπρίζ των αυτοκινήτων. Θα έχει τις διαστάσεις του σήματος των
τελών κυκλοφορίας – ώστε να είναι ευανάγνωστο από μακριά – και θα «μαρτυρά»
πότε το όχημα υποχρεούται να περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ).
|
|
Είναι το τρίτο σήμα – μαζί με αυτά των τελών κυκλοφορίας και της ασφάλειας –
που θα τοποθετείται πλέον υποχρεωτικά στο μπροστινό τζάμι των οχημάτων.
Στόχος του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι ο ευκολότερος
εντοπισμός από τα όργανα της Τροχαίας των οχημάτων που οι ιδιοκτήτες τους
αποφεύγουν συστηματικά να τα περάσουν από ΚΤΕΟ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του
υπουργείου, στα ΚΤΕΟ προσέρχεται για ελέγχους μόνο το 40% των οχημάτων που
καλούνται κάθε εβδομάδα!
Με απόφαση που υπέγραψε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος
Βερελής, στο εξής μετά την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου από τα κρατικά ή τα
ιδιωτικά ΚΤΕΟ, μαζί με το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) που θα χορηγείται
στους οδηγούς, στο παρμπρίζ του οχήματος θα τοποθετείται ένα αυτοκόλλητο σήμα
«τεχνικού ελέγχου».
Από ειδικό υλικό
Το σήμα αυτό θα αποδεικνύει ότι το όχημα υποβλήθηκε σε έλεγχο, χωρίς όμως να
υποκαθιστά το αντίστοιχο ΔΤΕ. Στο σήμα που θα είναι έγχρωμο (τα χρώματα θα
αλλάζουν τακτικά) θα αναγράφονται το έτος και ο μήνας κατά τον οποίο πρέπει το
όχημα να προσκομιστεί για νέο έλεγχο. Θα είναι δε κατασκευασμένο από ειδικό
υλικό ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση που αποκολληθεί.
Ο κάτοχος του οχήματος θα είναι υποχρεωμένος να το μεταφέρει για τον επόμενο
τεχνικό έλεγχο σε χρονικό διάστημα από τρεις εβδομάδες πριν έως και μία
εβδομάδα μετά την ημερομηνία που θα αναγράφεται στο ΔΤΕ και το σήμα. Αν ο
κάτοχος του οχήματος εξαντλήσει αυτή την προθεσμία, θεωρείται εκπρόθεσμος και
έχει όλες τις συνέπειες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.
Σοβαρές, επικίνδυνες και δευτερεύουσες ελλείψεις
Κατά τον τεχνικό έλεγχο οι ελλείψεις που θα διαπιστώνονται θα χαρακτηρίζονται
δευτερεύουσες, σοβαρές και επικίνδυνες.
* Δευτερεύουσες θεωρούνται οι ελλείψεις (π.χ. αλλαγή χρώματος
χωρίς μεγάλες αποκλίσεις από το προηγούμενο) που δεν υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη
του οχήματος να το επαναφέρει για επανέλεγχο, επιβάλλουν όμως την κάλυψή τους
εντός δύο μηνών από την ημερομηνία έκδοσης του ΔΤΕ.
* Σοβαρές χαρακτηρίζονται οι ελλείψεις (κακή λειτουργία φρένων,
ελλείψεις στο σύστημα των φώτων κ.λπ.) που υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη του
οχήματος να τις αποκαταστήσει και να επαναφέρει το όχημα για επανέλεγχο στο
ΚΤΕΟ. Στην περίπτωση αυτή χορηγείται ΔΤΕ και προσωρινό σήμα που θα ισχύει για
20 ημέρες (διάστημα κατά το οποίο το όχημα θα πρέπει να επισκευασθεί και να
πάει για επανέλεγχο). Αν το όχημα χρειάζεται εκτεταμένες επισκευές, είναι
δυνατό να χορηγηθεί από τον προϊστάμενο του ΚΤΕΟ προθεσμία έως 30 ημερών για
τον επανέλεγχο.
Σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων αυτών, το όχημα υποβάλλεται σε νέο πλήρη
κανονικό έλεγχο. Επίσης, σε περίπτωση που παρέλθουν ενενήντα (90) μέρες από
την ημερομηνία του πρώτου ελέγχου και έχουν γίνει επανέλεγχοι χωρίς να έχουν
καλυφθεί όλες οι σοβαρές ελλείψεις, τότε γίνεται τεχνικός έλεγχος από την
αρχή.
* Επικίνδυνες χαρακτηρίζονται οι ελλείψεις (π.χ. σαπίσματα στους
θόλους που είναι οι βάσεις των αμορτισέρ, βλάβες στο σύστημα διεύθυνσης,
έλλειψη φρένων κ.λπ.) που επιβάλλουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας του
οχήματος μέχρι την αποκατάστασή τους και τον εφοδιασμό του με νέο ΔΤΕ ύστερα
από επιτυχή επανέλεγχο από ΚΤΕΟ.
Σε περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων από ιδιωτικό ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης
ή ο κάτοχος του οχήματος οφείλει να ακινητοποιήσει το όχημα και ειδοποιείται
αμέσως η αρμόδια υπηρεσία της Τροχαίας, στα όργανα της οποίας ο ιδιοκτήτης ή ο
κάτοχος του οχήματος οφείλει να παραδώσει τα στοιχεία κυκλοφορίας του
οχήματος.
Στην περίπτωση που οι επικίνδυνες ελλείψεις είναι αρκετές ενημερώνεται
εγγράφως και η αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών,
ενώ στον ανεμοθώρακα του οχήματος τοποθετείται ενδεικτικό αυτοκόλλητο σήμα με
την ένδειξη «Χ».
Τα πρόστιμα για τους παραβάτες
Σήμερα το παράβολο για τον έλεγχο ενός οχήματος από τα ΚΤΕΟ κοστίζει 23,5 ευρώ
(8.000 δρχ.) Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που τα πάνε εκπρόθεσμα για έλεγχο
πληρώνουν διπλάσιο παράβολο ύψους 47 ευρώ (16.000 δρχ.).
Επίσης, σε περίπτωση εντοπισμού τους από την Τροχαία καταβάλλουν πρόστιμο 148
ευρώ (50.000 δρχ.), ενώ αφαιρείται επιτόπου η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
που δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο.
