«Πράσινο» ανάβει στην Τροχαία το Συμβούλιο της Επικρατείας για την

εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης σε κεντρικούς δρόμους

και οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, καθώς έκρινε νόμιμο το σχετικό προεδρικό

διάταγμα που έχει καταρτίσει το υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

Με τη σύμφωνη γνώμη του ΣτΕ, το σχέδιο διατάγματος θα προωθηθεί τις επόμενες

ημέρες στην Προεδρία της Δημοκρατίας για την τελική υπογραφή του και αμέσως

μετά θα εγκατασταθούν οι πρώτες κάμερες σε κεντρικά σημεία του Λεκανοπεδίου,

με τις οποίες θα παρακολουθείται η ροή της κυκλοφορίας αλλά και θα

διαπιστώνονται και καταγράφονται τυχόν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής

Κυκλοφορίας από τους διερχόμενους οδηγούς.

Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο αντέκρουσε τις όποιες επιφυλάξεις είχαν

διατυπωθεί ως προς τη νομιμότητα του συστήματος, λόγω της καταγραφής

προσωπικών δεδομένων, και μάλιστα τονίζει ότι νόμιμη είναι όχι μόνον η πλήρης

καταγραφή στοιχείων που αναφέρονται στο όχημα, αλλά «ακόμη και η καταγραφή

δεδομένων τα οποία είναι απολύτως αναγκαία και πρόσφορα για την εξατομίκευση

του παραβάτη οδηγού».

Με την εφαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης της οδικής

κυκλοφορίας, οι παραβάτες του ΚΟΚ θα παίρνουν τις κλήσεις της Τροχαίας και

μέσω ταχυδρομείου, ενώ στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης αισιοδοξούν ότι με τη…

βοήθεια της τεχνολογίας οι περισσότεροι οδηγοί θα γίνουν πιο προσεκτικοί,

καθώς θα καιροφυλακτεί το «ηλεκτρονικό μάτι» της Τροχαίας.

Όπως προβλέπεται από το σχέδιο διατάγματος, οι κάμερες θα καταγράφουν τον

αριθμό κυκλοφορίας ενός οχήματος, ενώ στο σχετικό φωτογραφικό ή

βιντεοσκοπημένο πλάνο θα αποτυπώνεται η ημερομηνία και ώρα που εντοπίστηκε μία

παράβαση, καθώς και η ταχύτητα του οχήματος. Ύστερα από τη γνωμοδότηση του ΣτΕ

είναι ανοικτό εξάλλου να αποτυπώνεται ευδιάκριτα και ο παραβάτης οδηγός και να

καταχωρούνται στην κλήση που θα ακολουθεί τα στοιχεία της ταυτότητάς του.

Το φωτογραφικό ή βιντεοσκοπημένο υλικό θα εκτυπώνεται σε τρία αντίγραφα, ένα

για τα αρχεία της Τροχαίας, ένα για το αρμόδιο δικαστήριο, εάν η παράβαση

δικαιολογεί τη δίωξη του οδηγού, και ένα προκειμένου να αποσταλεί στον οδηγό

εάν αμφισβητήσει την παράβαση.

Επιπλέον το ΣτΕ έκρινε νόμιμη και τη διατήρηση των προσωπικών δεδομένων που θα

συλλέγονται από την Τροχαία για διάστημα έως και έξι χρόνων, εάν πρόκειται για

πταίσμα, ή και για περισσότερο εάν οι παραβάσεις διώκονται ως πλημμελήματα. Σε

κάθε περίπτωση πάντως το Ανώτατο Δικαστήριο σημειώνει ότι για τον προσδιορισμό

του αναγκαίου χρόνου αρχειοθέτησης των προσωπικών στοιχείων ενός οδηγού

αρμόδια είναι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.