Μ’ αυτά διασκεδάζουν τις παρέες τους οι εργαζόμενοι στις εταιρείες
ηλεκτρονικών υπολογιστών και οι τεχνικοί, μ’ αυτά γελούν μεταξύ τους στο
γραφείο. Εφευρίσκουν κιόλας μερικά δικά τους “ανέκδοτα των κομπιούτερ”, έτσι
τα ονομάζουν αλλά τα πιο αστεία είναι εκείνα που περιγράφουν αληθινά
περιστατικά, συζητήσεις και σκηνές με πελάτες, που τις έζησαν στ’ αλήθεια ή
που βρίσκονταν εκεί δίπλα, όταν τις αντιμετώπιζε ο συνάδελφός τους.
Μερικές, μάλιστα, είναι τόσο αστείες που δυσκολεύεται κανείς να πιστέψει
πως συνέβησαν στην πραγματικότητα. Όπως η κυρία που χρησιμοποιούσε το
“ποντίκι” του υπολογιστή σαν… πεντάλ πιάνου και αναρωτιόταν γιατί δεν
δούλευε… Ή όπως ο άλλος πελάτης που ήθελε να αντικαταστήσει τη “θήκη του
καφέ” στο κομπιούτερ του, η οποία είχε επάνω της ένα “8Χ” και δεν ήταν άλλη
από το drive του CD-ROM. Οι εργαζόμενοι, όμως, στα τμήματα τεχνικής
υποστήριξης και εξυπηρέτησης πελατών μεγάλων εταιρειών πληροφορικής, όπως, για
παράδειγμα, η ΙΒΜ, η Copaq, ή η Dell, μπορούν ανά πάσα στιγμή να πιστοποιήσουν
την αυθεντικότητά των διηγήσεών τους και να τις διανθίσουν με λεπτομέρειες για
την ηλικία, τη χροιά της φωνής ή το “στυλ” των πελατών, που πρωταγωνιστούν στα
αληθινά αυτά ανέκδοτα, τα οποία δίνουν άλλο χρώμα στο οκτάωρο και την
καθημερινότητά τους.
|
|
*** Μία μεγάλη εταιρεία στον χώρο της πληροφορικής σκέφτεται σοβαρά να
αλλάξει το μήνυμα “Press Any Key” (“πατήστε ένα οποιοδήποτε πλήκτρο”) και να
το κάνει “Press Return Key” (“πατήστε το Enter”). Και αυτό γιατί δέχεται
καθημερινά καταιγισμό τηλεφωνημάτων από πελάτες της, που ρωτούν πού βρίσκεται
το πλήκτρο “Any”…
*** Η κυρία που, μόλις, είχε πάρει σπίτι της τον ολοκαίνουργιο
υπολογιστή της, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το ποντίκι. Τηλεφωνεί στους
τεχνικούς της εταιρείας και ζητά τη βοήθειά τους. Και αφού εκείνοι
επιβεβαιώσουν πως όλες οι απαιτούμενες συνδέσεις έχουν γίνει σωστά,
ξαναρωτούν: “Μα είστε σίγουρη πως δεν δουλεύει το ποντίκι; Για δοκιμάστε
πάλι… Κουνήστε, πατήστε το…” “Μα αυτό κάνω, το πατάω… Αλλά να το
κουνήσω, πώς να το κουνήσω… Να το κλωτσήσω μήπως με το πόδι μου;” Η κυρία
είχε τοποθετήσει το ποντίκι στο πάτωμα, νομίζοντας πως χρησιμοποιείται όπως
το… πεντάλ του πιάνου.
*** Οι δισκέτες που είχε πάρει από την εταιρεία ο συγκεκριμένος πελάτης
ήταν ελαττωματικές. Ύστερα από αρκετά τηλεφωνήματα, ο τεχνικός του ζήτησε να
του ταχυδρομήσει τα αντίγραφα των δισκετών για να τα ελέγξει. Και λίγες ημέρες
αργότερα, έλαβε στο γραφείο του έναν φάκελο με… φωτοτυπίες των δισκετών.
*** Ο πελάτης μεγάλης εταιρείας κομπιούτερ τηλεφώνησε στην υπηρεσία
εξυπηρέτησης πελατών παραπονούμενος πως δεν μπορεί να στείλει φαξ μέσω του
υπολογιστή του. Έπειτα από συζήτηση 40 λεπτών με τον τεχνικό και αφού εκείνος
είχε κάνει όλες τις απαιτούμενες ερωτήσεις για να μπορέσει να καταλάβει τι δεν
πάει καλά, ο υπάλληλος συνειδητοποιεί πως ο πελάτης προσπαθούσε να στείλει
φαξ, κρατώντας μία σελίδα χαρτί μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή του και
πατώντας το “send” με το ποντίκι του…
*** Ο τεχνικός συμβουλεύει από τηλεφώνου τον πελάτη να ξαναβάλει τη
δισκέτα πίσω στον οδηγό (drive) και να κλείσει την πόρτα. “Ναι, μισό λεπτό
περιμένετε”, του απάντησε ο πελάτης και έμεινε εκείνος να τον ακούει από το
ακουστικό του να σηκώνεται, να περπατάει μέσα στο δωμάτιο, να κλείνει μία
πόρτα και να επιστρέφει…
***“Είναι πάρα πολύ δύσκολο να χρησιμοποιήσω το ποντίκι του υπολογιστή
μου με αυτό το κάλυμμα που έχει από πάνω, για τη σκόνη”, είπε ο πελάτης στον
υπάλληλο της εταιρείας. Και εκείνος χρειάστηκε λίγη ώρα μέχρι να καταλάβει πως
το “κάλυμμα” δεν ήταν άλλο από την πλαστική σακούλα συσκευασίας, μέσα στην
οποία ήταν το ποντίκι όταν αγοράστηκε…
*** Ο πελάτης μεγάλης εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών καλεί για να
παραπονεθεί, επειδή το πληκτρολόγιό του δεν δουλεύει. “Δεν μπορώ να καταλάβω
τι συνέβη… Το έπλυνα μέσα σε έναν κουβά με ζεστό νερό και σαπούνι, αφού
πρώτα έβγαλα όλα τα πλήκτρα και τα καθάρισα ένα ένα με προσοχή…”.
*** Ο άνθρωπος που τηλεφώνησε στο τμήμα τεχνικής υποστήριξης μεγάλης
εταιρείας πληροφορικής ακουγόταν πολύ μπερδεμένος. Ήταν και εκνευρισμένος
γιατί προσπαθούσε επί ώρα να τυπώσει κάποια κείμενα και δεν τα κατάφερνε.
“Βγαίνει πάντα το μήνυμα “couldn’t find printer” (“δεν μπορεί να βρει τον
εκτυπωτή”). Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν τον “βλέπει”… Έχω δοκιμάσει τα πάντα.
Γύρισα ακόμη και την οθόνη, έτσι ώστε να κοιτάει προς τον εκτυπωτή, αλλά και
πάλι δεν τον “βλέπει”…”.
*** Ο πελάτης είχε, μόλις, αγοράσει ένα ολοκαίνουργιο κομπιούτερ και ο
ειδικός τεχνικός είχε πάει στο σπίτι του να το εγκαταστήσει. Αρκετή ώρα
αργότερα, τηλεφωνεί νευριασμένος στην εταιρεία. “Αυτό το καινούργιο μηχάνημα
που μου φέρατε, δεν λειτουργεί”. “Μα πώς δεν λειτουργεί… Όταν πατάτε το
κουμπί για ν’ ανοίξει, τι συμβαίνει; Τι κάνει το μηχάνημα;” “Το κουμπί για
ν’ ανοίξει; Ποιο κουμπί για ν’ ανοίξει;”
*** Ο άνθρωπος που τηλεφώνησε στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών,
προσπαθούσε να εγκαταστήσει ένα πρόγραμμα από δισκέτες που του είχε δώσει η
εταιρεία. “Έβαλα την πρώτη δισκέτα και όλα καλά… Μετά μου ζήτησε να βάλω τη
δεύτερη, “Insert Disk 2″, ήταν η εντολή. Αδύνατον… Η δισκέτα δεν χωρούσε
καν… Δεν έμπαινε με κανέναν τρόπο…” Οι τεχνικοί χρειάστηκε να του
εξηγήσουν πως, για να μπορέσει να βάλει τη δεύτερη δισκέτα, θα έπρεπε πρώτα να
βγάλει την πρώτη…
***Πελάτης: “Λοιπόν, θα μου δώσετε σύνδεση στο Internet, σωστά;”
Τεχνικός: “Ναι, σωστά…”
Πελάτης: “Ναι, αλλά παρακαλώ να φροντίσετε να είναι η τελευταία έκδοση του
Internet…”.
*** Ο πελάτης που φτάνει στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της μεγάλης
εταιρείας πληροφορικής, κρατά στα χέρια του μία άδεια δισκέτα και ζητά από τον
έκπληκτο υπάλληλο: “Έχετε την καλοσύνη να μου περάσετε ένα αντίγραφο του
Internet σε αυτήν τη δισκέτα;”.
Πελάτης: Γεια σας, είναι το τμήμα τεχνικής υποστήριξης;
Τεχνικός: Ναι, πώς μπορώ να σας φανώ χρήσιμος;
Πελάτης: Αυτή η θήκη για τον καφέ, στον υπολογιστή μου έχει χαλάσει. Και
νομίζω ότι με καλύπτει ακόμη η εγγύηση. Πού μπορώ να απευθυνθώ για να τη
φτιάξω;
Τεχνικός: Συγγνώμη… Η θήκη για τον καφέ, είπατε…
Πελάτης: Ναι, αυτή που βρίσκεται τοποθετημένη μπροστά στο κομπιούτερ…
Τεχνικός: Με συγχωρείτε, έχετε αγοράσει από εμάς ένα κομπιούτερ που έχει
πάνω μία θήκη για καφέ; Από πού την πήρατε; Έχει κάποιο “σήμα”, κάποια “μάρκα”
επάνω;
Πελάτης: Είναι ενσωματωμένη στο κομπιούτερ. Και το μόνο που γράφει πάνω
είναι ένα “8Χ”…
(Σ’ αυτό το σημείο, ο τεχνικός κλείνει τον ήχο στο τηλέφωνο, γιατί δεν
μπορεί να κρατήσει τα γέλια του. Έχει, μόλις, καταλάβει πως ο συγκεκριμένος
πελάτης ανοίγει τον οδηγό, drive, του CD-ROM και τοποθετεί επάνω εκεί τον…
καφέ του. Μόνο που από τη “σκληρή χρήση” το drive έσπασε…).