Στο παιχνίδι διεκδίκησης των ελληνικών «φιλέτων» σε επτά τουλάχιστον τομείς έβαλε και επίσημα χθες τις γαλλικές επιχειρήσεις ο Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, περιγράφοντας με σαφήνεια πως ακριβώς προτίθεται να κινηθεί η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης.

«Προσκαλώ τις γαλλικές επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για το ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων να συμμετάσχουν ευρύτατα σε αυτό. Είδαμε έναν προς ένα με τον έλληνα Πρωθυπουργό τους τομείς του καταλόγου των ιδιωτικοποιήσεων αλλά και ευρύτερα των επενδύσεων στους οποίους θα μπορούσαν να συμμετάσχουν γαλλικές εταιρείες, όπως για παράδειγμα η ενέργεια όπου αναμένεται να εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον για το φυσικό αέριο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ολάντ, απευθυνόμενος σε 100 περίπου Έλληνες και Γάλλους επιχειρηματίες που συμμετείχαν στη συνάντηση που διοργανώθηκε χθες το απόγευμα στο Χίλτον.

Με βάση τα όσα είπε ο γάλλος Πρόεδρος αλλά και τα όσα ανέφερε χθες στα «ΝΕΑ» κορυφαίο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ που παρακολούθησε από κοντά τις χθεσινές ελληνο-γαλλικές επαφές, επτά είναι οι τομείς άμεσου γαλλικού ενδιαφέροντος: Οι αποκρατικοποιήσεις των επιχειρήσεων ύδρευσης (ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ), των 48 μαρινών, της ΔΕΗ, του ΟΔΙΕ, των σιδηροδρόμων, καθώς επίσης η επανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων, όπως και οι έρευνες υδρογοναθράκων σε Ιόνιο και Νότια Κρήτη.

«Χωρίς να θέλω να κάνω τον αισιόδοξο, είναι πολύ πιθανό να ξεπεραστεί ο στόχος για έσοδα 2,6 δισ. ευρώ το 2013 που θα προέλθουν κυρίως από την πώληση του ΟΠΑΠ και του ομίλου ΔΕΠΑ τον Απρίλιο», είπε από την πλευρά του ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Μετέφερε τη δέσμευση του γάλλου υπουργού Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί που συνόδευσε τον Πρόεδρο Ολάντ στην Αθήνα ότι οι γαλλικές επιχειρήσεις θα συμμετάσχουν στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, χαρακτηρίζοντας τις τελευταίες ως περίπτωση «win-win», εννοώντας ότι κερδισμένες θα βγουν τόσο οι γαλλικές επιχειρήσεις όσο και η Ελλάδα.

Ερευνες υδρογονανθράκων

Κατά τη χθεσινή συνάντηση των επιχειρηματιών από τις δύο χώρες έγινε σαφές ότι η γαλλική πλευρά μετέφερε στην ελληνική το έντονο ενδιαφέρον του ομίλου Total για τις έρευνες υδρογονανθράκων (φυσικό αέριο, πετρέλαιο) που πρόκειται να διεξαχθούν σε Ιόνιο και Νότια Κρήτη. Τον τομέα αυτό εκτιμάται ότι φωτογράφισε χθες και ο πρόεδρος Ολάντ όταν απαντώντας σε ερώτηση έλληνα επιχειρηματία, αναφέρθηκε σε «έντονο ενδιαφέρον για το φυσικό αέριο». Ταυτόχρονα, επιχειρηματίες που παραβρέθηκαν στη χθεσινή εκδήλωση δεν απέκλειαν το αμέσως επόμενο διάστημα να εκδηλωθεί και ενδιαφέρον από την ιταλική Edison, που ελέγχεται από τη γαλλική EDF, για τον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ μέσω πιθανής σύμπραξης με κάποιο από τα υφιστάμενα σχήματα.

Ηλεκτρισμός

Στο μέτωπο του ηλεκτρισμού, κορυφαίο στέλεχος της ενεργειακής αγοράς που ήταν παρών στη ελληνο-γαλλική συνάντηση, μετέφερε την εκτίμησή του ότι ο γαλλικός κολοσσός της EDF θα ενδιαφερθεί να αποκτήσει ως στρατηγικός επενδυτής το 17% της ΔΕΗ. Αντίθετα δεν θα κινηθεί για την απόκτηση της «μικρής ΔΕΗ» αφού η EDF δεν έχει εμπειρία στους λιγνίτες, αντίθετα με τoυς Γερμανούς της RWE.

Υδρευση

Για την ύδρευση κατέστη σαφές ότι ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους στο χώρο , η Suez που ελέγχει ήδη το 5% της ΕΥΑΘ, ενδιαφέρεται τόσο για την τελευταία, όσο και για την πολύ μεγαλύτερη ΕΥΔΑΠ. Ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα εκδηλωθεί και μέσω του άλλου μεγάλου γαλλικού ομίλου, της Veolia. Εκτός απροόπτου, ο διαγωνισμός για την ΕΥΑΘ προκηρύσσεται εντός της εβδομάδας.

Ιππόδρομος

Εντός εβδομάδας προκηρύσσεται μάλλον και ο διαγωνισμός για τον ΟΔΙΕ όπου ενδιαφέρον φέρεται να έχει εκδηλωθεί από την PMU, την εταιρεία που διαχειρίζεται τον γαλλικό ιππόδρομο με τζίρο 9,5 δισ. ευρώ. Εκπρόσωποι της PMU έχουν εδώ και καιρό εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για το δικαίωμα διεξαγωγής ιπποδρομιών και στοιχημάτων στην Ελλάδα.

Σιδηρόδρομοι- Οδικά έργα

Τέλος, επισημάνθηκε ότι η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων (SNCF) παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις και κυρίως το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ στις κατασκευές οδικών αξόνων η Vinci (επικεφαλής της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τη Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο) παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων, και όχι μόνο.