Τι είναι «νέο» για εσάς;

Το «νέο» είναι μια λέξη που με συναρπάζει αλλά και με κουράζει μαζί. Ολα τα κινήματα στην τέχνη, στην αρχιτεκτονική και σε όλους τους τομείς της ζωής, κάποια στιγμή υπήρξαν «νέα». Αλλαξαν την ανθρωπότητα. Είναι συναρπαστικό να επαναστατείς, να καινοτομείς. Αυτό που με κουράζει είναι ότι ο κόσμος πια ζητάει το νέο με διάθεση κανιβαλισμού. Ζει από το νέο, καταναλώνει τις εικόνες και τα υλικά αγαθά και με τρομερή ταχύτητα ζητάει καινούργια. Για εμένα το νέο πρέπει να έχει μια παύση πριν και μια μεγάλη παύση μετά για να έχει υπόσταση. Και θέλω να ελπίζω ότι μπαίνουμε σε αυτή την εποχή, της παύσης, της σκέψης, της αφομοίωσης.

Πώς λειτουργεί σήµερα το σύστηµα του σύγχρονου κοσµήµατος;

Πολυδιάστατα. Ο καθένας πορεύεται τον δρόμο του. Το σίγουρο είναι ότι η επωνυμία (branding) είναι πιο σημαντική από ποτέ. Η ιστορία του κάθε δημιουργού πρέπει να είναι ξεχωριστή και αληθινή για να έχει λόγο ύπαρξης.

Ποια γεωγραφική περιοχή ταιριάζει στο ύφος της δικής σας δηµιουργικής θεώρησης;

Αδιαμφισβήτητα η Ευρώπη, κυρίως η Γαλλία. Αλλά και η Ιαπωνία.Για αυτό έχει και μεγάλη ανταπόκριση η δουλειά μου εκεί. Το ήξερα από την αρχή. Εχουν κάτι κοινό: τους αρέσει η μαστορική. Δίνουν σημασία στην ποιότητα κατασκευής και στο διαχρονικό.

Πού µπορεί κάποιος να συναντήσει απτά δείγµατα της άποψής σας;

Σίγουρα στο κατάστημά μου Yannis Sergakis Adornments στην Αθήνα. Εκεί το κόσμημά μου ολοκληρώνεται αισθητικά με ό,τι το περιβάλλει. Το αρχιτεκτονικό, το σκηνογραφικό της βιτρίνας μας και την αίσθηση της επικοινωνίας που θέλω. Προσφέρει μια εμπειρία που προσπαθούμε να μεταδώσουμε όποτε μας δίνεται η ευκαιρία, και στις άλλες 22 χώρες στις οποίες βρίσκεται η δουλειά μας.

Για παράδειγμα, η βιτρίνα της Βαλαωρίτου αυτή τη στιγμή γέμισε με λευκά «μπουμπούκια» που έως το καλοκαίρι θα ανθίζουν. Δηλαδή θα τα ζωγραφίζουμε σταδιακά, προσθέτοντας χρώματα στο λευκό έως ότου τον Ιούνιο να γίνουν μία ανθισμένη κορνίζα που προς το τέλος του καλοκαιριού θα φτάσει από το κίτρινο να χαμηλώνει στο καφέ, ακολουθώντας το γύρισμα των εποχών και το πέρασμα του χρόνου.

Υλικά που αγαπάτε;

Αδιαμφισβήτητα τα διαμάντια, αλλά φέτος έχουμε στραφεί και στις χρωματιστές πέτρες. Εχω ενθουσιαστεί με τα ροζ emerald cut ζαφείρια που έχουμε σε μία νέα συλλογή μόνο για το κατάστημα στην Αθήνα και με τη σειρά Charnieres rouge που με επιτυχία λανσάραμε στο Παρίσι. Εχω παλιές αγάπες και έχω αρχίσει να έχω και καινούργιες. Η σειρά La Pierre είναι μία από αυτές. Πάνω στην ιδέα του μονόπετρου δημιουργήσαμε δαχτυλίδια, κόσμημα για τον λαιμό και σκουλαρίκια. Ακόμη νεότερη είναι η σειρά Mosaique των δαχτυλιδιών chevalier για το μικρό δάχτυλο με μπλε λευκά και καφέ διαμάντια. Για πρώτη φορά δίνουμε σχήμα με τόσο όγκο. Αλλά όπως είναι το μωσαϊκό στα πατώματα, η επιφάνεια του δαχτυλιδιού έχει πέτρες με διαφορετικά μεγέθη. Και διαφορετικό μέγεθος έχει και το «κάρφωμα» (pave) πάνω στο οποίο δένει η κάθε πέτρα. Αυτό είναι το πιο δύσκολο κάρφωμα.

Ποιο είναι τοprojectπου σας απασχόλησε τελευταία;

Το pop up shop στο πολυκατάστημα Le Bon Marche, στο Παρίσι. Με την ιδιαίτερη σκηνική εγκατάσταση που επιμελήθηκε ο βιομηχανικός σχεδιαστής Σέργιος Φωτιάδης, το σημείο πώλησης έως τα τέλη Φεβρουαρίου αναδείχθηκε στις πιο δημοφιλείς περιοχές του πολυκαταστήματος και στο διάστημα των χριστουγεννιάτικων αγορών.

Οπαδός της περιπλάνησης στην πόλη ή µελετηρός αναλυτής; Ποιο από τα δύο σας χαρακτηρίζει;

Το περπάτημα μου αρέσει. Περπατάω γρήγορα και αυτό με εμποδίζει κάποιες φορές να πάρω τον χρόνο μου και να δω πιο αναλυτικά μερικά πράγματα. Αλλά με έναν περίεργο τρόπο παρατηρώ ό,τι νιώθω ότι με αφορά.

Τι κρατάτε από το παρελθόν για να το αξιοποιήσετε µελλοντικά;

Ιδέες που δεν βρήκαν τον χρόνο τους. Κουβέντες που ακούστηκαν και δεν βρήκαν τη θέση τους.