«Εξαναγκάζομαι», «δωμάτιο με σάουνα», «πρόσωπο προς τα κάτω»: λέξεις που υποδηλώνουν σώμα σε υποταγή και οδυνηρά συναισθήματα. Υπάρχουν μαζί με άλλες παρόμοιες λέξεις στην εξομολογητική συνέντευξη της Ούμα Θέρμαν στους «New York Times», όπου δεν αποκαλύπτει μόνο τη δική της εμπειρία με το αφεντικό της Miramax Χάρβεϊ Γουάινστιν (συνάντηση σε σουίτα ξενοδοχείου – μπουρνούζι που πέφτει – πιεστική συμπεριφορά – απειλές και εκφοβισμοί για το «σβήσιμο» της καριέρας της).

Η άλλοτε μούσα του Κουέντιν Ταραντίνο στις επιτυχίες «Pulp Fiction» και «Kill Bill» καταφέρεται και εναντίον του σκηνοθέτη που την οδήγησε «σχεδόν στον θάνατο και στην ηθική της αποδυνάμωση». Ηταν στην πρεμιέρα του θεατρικού έργου «The Parisian woman», τον περασμένο Οκτώβριο, όταν δημοσιογράφοι ζήτησαν από την Ούμα Θέρμαν να σχολιάσει το σκάνδαλο Γουάινστιν. Εκείνη τη στιγμή η ηρωίδα του Ταραντίνο απάντησε με παγωμένο ύφος: «Θα απαντήσω όταν θα νιώθω λιγότερο θυμωμένη». Και όντως αυτή η στιγμή ήρθε διά χειρός της βραβευμένης με Πούλιτζερ αρθρογράφου Μορίν Ντάουντ.

Στο πρόσφατο τραύμα της αμερικανικής κοινωνίας η συνέντευξη της Θέρμαν απομακρύνεται από τις ποπ ηδονοβλεπτικές λεπτομέρειες που συνοδεύουν τις αποκαλύψεις για το άλλοτε ιερό και σήμερα καταραμένο τέρας Γουάινσταιν . «Χρησιμοποίησα τη λέξη «θυμός», αλλά ανησυχούσα περισσότερο να μην κλάψω. Δεν ήμουν άσχετη σε μια ιστορία που ήξερα ότι είναι αλήθεια. Ετσι, αυτό που πραγματικά είδατε ήταν ένα πρόσωπο που αγοράζει χρόνο» δηλώνει η ηθοποιός.

Η Θέρμαν γνωρίστηκε με τον Γουάινστιν μετά τον θρίαμβο του «Pulp Fiction». «Τον γνώριζα πολύ καλά πριν μου επιτεθεί. Συνήθιζε να περνά ώρες μαζί μου μιλώντας για όλα, να επαινεί το μυαλό μου και να μου δίνει αξία. Αυτό με έκανε να παραβλέπω τα προειδοποιητικά σήματα. Ηταν ο προστάτης μου, αφού δεν ήμουν η λατρεία των στούντιο».

Τα όρια χάθηκαν σε μία συνάντησή τους στη σουίτα ενός παριζιάνικου ξενοδοχείου. Την ώρα που διαφωνούσαν έντονα για ένα σενάριο εκείνος έβγαλε το μπουρνούζι του. «Δεν ένιωσα απειλή τότε. Σκέφτηκα ότι ήταν υπερβολικά ιδιοσυγκρασιακός, όπως κάποιος τρελούτσικος εκκεντρικός θείος» αναφέρει η Θέρμαν. Η πρώτη επίθεση έγινε αργότερα στο ξενοδοχείο Σαβόι του Λονδίνου, «όπου επιχείρησε όλα τα δυσάρεστα πράγματα». Και όταν η Θέρμαν τον απείλησε ότι θα τα αποκαλύψει όλα εκείνος την εκφόβισε κατά το γνωστό του ύφος.

Η Θέρμαν τονίζει επίσης ότι η Creative Artists Agency, το πρώην γραφείο ατζέντηδων που την εκπροσωπούσε, συνδέθηκε με την αρπακτική συμπεριφορά του Γουάινστιν. «Είμαι τόσο ο άνθρωπος που υποβλήθηκε σε αυτήν την εμπειρία όσο και το άτομο που συμμετείχε σ’ αυτό το σύννεφο συγκάλυψης. Οπότε νιώθω να έχω χωριστεί στα δύο».

ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ. Ο θυμός της πάντως στρέφεται και κατά του Κουέντιν Ταραντίνο, στον οποίο είχε περιγράψει την παρενόχληση που υπέστη. Αλλά εκείνος δεν έδωσε σημασία. «Συμπεριφέρθηκε σαν να ήταν αστείο, «αχ κι αυτός ο Χάρβεϊ που προσπαθεί να ρίξει τις γυναίκες και τρώει χυλόπιτες»…». Αναφέρεται, τέλος, στο ατύχημα που είχε στη διάρκεια των γυρισμάτων του «Kill Bill» στο Μεξικό, απ’ όπου απέκτησε πρόβλημα στα γόνατά της και στον αυχένα. Οπως λέει μάλιστα έχει παραδώσει οπτικό υλικό στην αστυνομία από τις συνθήκες του ατυχήματός της ξεγελώντας τον Ταραντίνο που της το έδωσε ύστερα από 15 χρόνια. «Χρειάστηκε πολύς χρόνος, για να τα συνειδητοποιήσω όλα αυτά. Πιστεύω ότι ως μικρά κορίτσια είμαστε προετοιμασμένες να πιστέψουμε ότι η αγάπη σχετίζεται με τη σκληρότητα. Και αυτό είναι το ζήτημα της εποχής απ’ το οποίο πρέπει να ξεφύγουμε».