Σημαντικές επιτυχίες καταγράφει ήδη το IB των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, ενώ παράλληλα στοχεύει στη διαρκή βελτίωση και εξέλιξή του. Το εκπαιδευτικό δυναμικό του τμήματος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία υπεροχής του. Καθηγητές διαφορετικών εθνικοτήτων με άρτια ακαδημαϊκή κατάρτιση, υψηλούς πανεπιστημιακούς τίτλους σε μεταπτυχιακό επίπεδο, πλούσια και ποικίλη εκπαιδευτική εμπειρία και εξέχουσες ικανότητες επικοινωνίας συνιστούν το πολυπολιτισμικό διδακτικό προσωπικό των Εκπαιδευτηρίων.

Το πλαίσιο της προσπάθειας κάθε σπουδαστή εξατομικεύεται μέσα από μια στενή και ειλικρινή συνεργασία σπουδαστών, γονέων και διδασκόντων. Τούτο επιτυγχάνεται με την καθιέρωση ορισμένων αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης όπως οι διαγνωστικές γραπτές εξετάσεις, στις οποίες συμμετέχουν όλοι οι υποψήφιοι πριν από την εγγραφή τους στο πρόγραμμα.

Η γνώση στο τμήμα του Ιnternational Βaccalaureate των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα δεν παρέχεται εν είδει πληροφορίας, αντίθετα καλλιεργείται σε βάθος και αφορά πέρα από τους βασικούς τομείς του επιστητού και δεξιότητες ζωής. Η ικανότητα δόμησης σκέψης και λόγου και σύνταξης συλλογισμών και επιχειρηματολογίας, η μεθοδική αναζήτηση της αλήθειας, η διεπιστημονική σκέψη και η δημιουργική χρήση της βιβλιογραφίας είναι στόχοι που επιτυγχάνονται στη διάρκεια του προγράμματος για να οδηγήσουν στη συνέχεια τον μαθητή σε μια επιτυχημένη πορεία ζωής.

Το κλίμα του τμήματος οδηγεί τον μαθητή όχι στην αποκλειστική επιδίωξη εξασφάλισης μιας θέσης σε κάποιο πανεπιστήμιο, αλλά στην ουσία της ίδιας της γνώσης. Η χάραξη συγκεκριμένου προγράμματος μελέτης, η τήρηση των εσωτερικών κανονισμών, των χρονοδιαγραμμάτων και των καταληκτικών ημερομηνιών συμβάλλουν σημαντικά στην οργάνωση και καλλιεργούν την υπευθυνότητα του μαθητή, που αισθάνεται ότι η επιτυχία ή η αποτυχία του εναποτίθεται εν πολλοίς στα δικά του χέρια. Οπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος, «μέσα σε ένα έντονο ακαδημαϊκό περιβάλλον όπου όλα τα θέματα παρουσιάζονται σε εξονυχιστική λεπτομέρεια, ο μαθητής μαθαίνει σιγά σιγά να μη φοβάται τα λάθη, να τολμά να ρωτά, να τολμά να εμπιστεύεται τη σκέψη του, να την κρίνει ο ίδιος και να την τοποθετεί ανάλογα και να βασίζεται στον εαυτό του. Βλέπει ότι σήμερα μπορεί να κάνει αυτό που χθες ήταν γι’ αυτόν αδιανόητο. Ετσι βιώνει την αισιοδοξία ότι αύριο θα μπορεί να κάνει αυτό που σήμερα φαίνεται απροσπέλαστο».