Σε οξεία πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στον υφυπουργό Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου και τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ –και υποψήφιο ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ –Θέμη Κοτσιφάκη μετατράπηκε χθες το θέμα της αναπλήρωσης των χαμένων μαθημάτων με περικοπή αργιών από σήμερα σε όσα σχολεία είχαν πολυήμερες καταλήψεις.

Ο υφυπουργός Παιδείας, ερωτηθείς χθες για το πώς θα αντιμετωπίσει την άρνηση της ΟΛΜΕ για τις αναπληρώσεις –με κήρυξη στάσεων εργασίας στα περίπου 500 σχολεία όπου προγραμματίστηκαν μαθήματα από σήμερα ώς και την Παρασκευή -, προανήγγειλε πειθαρχικό έλεγχο όσων εκπαιδευτικών δεν πάνε να διδάξουν:

«Υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα που λέει ότι πρέπει να πάνε. Από εκεί και πέρα (σ.σ.: αν δεν πάνε) θα πρέπει να το δούμε πειθαρχικά. Δηλαδή δεν νομίζω ότι θα παρακούσουν κάποια σαφή εντολή. Για ποιον λόγο να το κάνουν αυτό;» τόνισε (σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Star), ενώ επιτέθηκε στην ΟΛΜΕ και ειδικά στον πρόεδρό της Θέμη Κοτσιφάκη επειδή η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών κήρυξε τρίωρες στάσεις εργασίας για να εμποδίσει τις αναπληρώσεις.

«Ποια είναι η αξιοπιστία της ΟΛΜΕ; Ο κ. Κοτσιφάκης με δικαιώνει ουσιαστικά όταν την επαναστατική γυμναστική στην αρχή της χρονιάς με τις καταλήψεις, που τότε λέγαμε ότι ήταν ένας τρόπος να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ την έφοδο προς την εξουσία, την εξαργυρώνει και είναι αυτή τη στιγμή υποψήφιος ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ» υπογράμμισε ο κ. Κεδίκογλου.

ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ Παιδείας δεν χαρίστηκε ούτε στους μαθητές που κάνουν καταλήψεις: «Εχουμε κάθε χρόνο μια εθιμική γάγγραινα, μια δράκα μαθητών που κλείνει τα σχολεία «εθιμικώ δικαίω» με καταλήψεις για πολλές εβδομάδες. Αυτο είναι και βαθιά αντιδημοκρατικό που φέρνει ανισότητα εις βάρος όσων παιδιών δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε στα φροντιστήρια και χάνουν τη μάθηση. Αυτό κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Σε κανέναν δεν κάνουν καλό οι καταλήψεις. Ο κακός μαθητής νομίζει ότι γλιτώνει μάθημα, ο καθηγητής κάθεται σπίτι του και πληρώνεται, ενώ ο μαθητής που θέλει να μάθει αναγκάζεται να καταφεύγει στα φροντιστήρια. Στο τέλος όμως χαμένη είναι η μάθηση» είπε, ενώ στις αιτιάσεις της ΟΛΜΕ ότι πολλές καθυστερήσεις γίνονται με ευθύνη του υπουργείου εξαιτίας κενών στα σχολεία, απάντησε ότι «προσπαθούμε να τα περιορίσουμε εφέτος, ώστε καθένας να ξέρει τη θέση του από το καλοκαίρι, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι επειδή έχουμε το ένα φαινόμενο πρέπει να αφήσουμε και το άλλο». Αμέσως η ΟΛΜΕ και ο Θέμης Κοτσιφάκης αντεπιτέθηκαν με έντονο ύφος. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δήλωσε ότι η Ομοσπονδία «δεν είναι κτήμα και υποχείριο του εκάστοτε προέδρου της ώστε να προσωποποιούνται σ’ αυτόν όποιες αποφάσεις δεν αρέσουν στον κύριο Κεδίκογλου. Στο ΔΣ της εκπροσωπούνται όλες οι πολιτικές τάσεις και οι αποφάσεις λαμβάνονται δημοκρατικά, όχι κατ’ εντολήν του προέδρου».

Για την αναφορά στο πρόσωπό του, ο κ. Κοτσιφάκης απάντησε: «Θα περίμενα μια λιγότερο «φτηνή» αντιπαράθεση από έναν υφυπουργό και μάλιστα της Παιδείας. Αποτελεί θλιβερό, δυσοίωνο και επικίνδυνο ευτελισμό της πολιτικής ζωής της χώρας μας αυτός ο κατήφορος. Λίγο πολιτικό ήθος, λίγη σεμνότητα και λίγη αξιοπρέπεια δεν θα έβλαπταν. Προφανώς, για τον κύριο Κεδίκογλου η πολιτική άποψη και το δικαίωμα του εκλέγεσθαι αποτελούν αποκλειστικά προνόμια ολίγων πολιτικών οικογενειών του τόπου και των απογόνων τους, που αρέσκονται τον τελευταίο καιρό να δηλώνουν ότι εκπροσωπούν την αξιοκρατία και… το υγιές καινούργιο απέναντι στο φαύλο παρελθόν των προκατόχων συγγενών τους. Για οποιονδήποτε άλλο πολίτη, η συμμετοχή σε ένα ψηφοδέλτιο, που μάλιστα εκτίθεται στην κρίση των πολιτών, αποτελεί εξαργύρωση, απαξιώνεται και λασπώνεται αδίστακτα και ανερυθρίαστα. Φαίνεται ότι κάποιοι κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια. Ντροπή… Η δική μου υποψηφιότητα για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βρίσκεται στον αντίποδα αυτής της λογικής και αντιπροσωπεύει τη δυνατότητα να ακουστεί στην Ευρώπη η φωνή των εργαζομένων που υφίστανται τα βάρβαρα μέτρα της πολιτικής λιτότητας που και ο κ. Κεδίκογλου, ως υφυπουργός Παιδείας, ανενδοίαστα υπηρετεί».

ΓΙΑ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ και κατήφορο χωρίς τέλος έκανε λόγο σε ανακοίνωσή της και η ΟΛΜΕ: «Ο κ. υφυπουργός Παιδείας φρόντισε για μία ακόμα φορά να επιδείξει το αυταρχικό πρόσωπο της κυβερνητικής πολιτικής, σπεύδοντας να απειλήσει με πειθαρχικές διώξεις όσους εκπαιδευτικούς αρνηθούν να συμμετάσχουν στο θέατρο της αναπλήρωσης ωρών που χάθηκαν λόγω καταλήψεων, συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας που έχουν κηρύξει η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ.

Αντί να απολογείται το υπουργείο και η κυβέρνηση που ακόμα και σήμερα υπάρχουν κενά σε μαθήματα, αντί να απολογείται για τα κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αντί να απολογείται για το γεγονός ότι στα ΕΠΑΛ οι μαθητές διδάχθηκαν ελάχιστες ώρες ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τολμά να αμφισβητεί ευθέως το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην απεργία και στον συνδικαλιστικό αγώνα».
300 θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων

Τριακόσια θέματα σε κάθε μάθημα της Α’ Λυκείου θα περιλαμβάνει εφέτος, για την πρώτη της εφαρμογή, η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία θα αντληθεί το 50% των ερωτήσεων στις εξετάσεις. Οπως είπε χθες ο υφυπουργός Παιδείας, όλα είναι σχεδόν έτοιμα για την πρώτη εφαρμογή του νέου θεσμού, σκοπός του οποίου είναι αφενός να αντλούνται τα μισά θέματα από μα έγκυρη δεξαμενή ερωτήσεων, αφετέρου να διδάσκεται πλέον ολόκληρη η ύλη σε όλα τα σχολεία και να σταματήσουν οι διαφοροποιήσεις που παρατηρούνταν ώς τώρα από σχολείο σε σχολείο.