Αύριο Παρασκευή 26 Ιουλιίου θα λειτουργήσουν οι σταθμοί του Μετρό στα νότια προάστια (Ελληνικο,’Αλιμος, Αργυρούπολη και Ηλιούπολη) όπως έγινε σήμερα το πρωί γνωστό από το υπουργείο Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων. Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης επισκέφθηκε το μεσημέρι τους νέους σταθμούς του Μετρό.

Οι σταθμοί των νοτίων προαστίων αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά 80.000 επιβάτες. Η εκτίμηση από την Αττικό Μετρό είναι ότι με την έναρξη της λειτουργίας της επέκτασης θα μειωθούν κατά 50.000 οι ημερήσιες μετακινήσεις με Ι.Χ. αυτοκίνητα, ενώ η διαδρομή Ελληνικό – Σύνταγμα θα γίνεται σε 14 λεπτά.

Στην επέκταση του Ελληνικού θα χρησιμοποιηθούν πέντε συρμοί τρίτης γενιάς με έξι βαγόνια – από τους 17 που κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα και βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Ελαιώνα. Οι υπόλοιποι 12 θα δρομολογηθούν στην επέκταση του Πειραιά.

Το αγκάθι της στάθμευσης. Το πρόβλημα στη γραμμή των 5,5 χιλιομέτρων είναι ότι δεν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί πάρκινγκ σε Ελληνικό και Αργυρούπολη με 1.000 θέσεις στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό.

Από την Αττικό Μετρό εμφανίζονται «ιδιαίτερα απαισιόδοξοι» για τη λειτουργία των πάρκινγκ. «Παρά τις προσπάθειες που κάναμε τα τελευταία χρόνια για την εξεύρεση αυτών των θέσεων, οι χώροι στάθμευσης θα προστεθούν σε αυτούς του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού», εξηγούν. «Ωστόσο με τερματικούς σταθμούς χωρίς χώρους στάθμευσης ενδέχεται να δημιουργηθούν προβλήματα».

Η επέκταση προς Χαϊδάρι. Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να λειτουργήσει ο σταθμός του μετρό στο Χαϊδάρι, ο οποίος είναι ο τρίτος σταθμός των δυτικών προαστίων.

Υπενθυμίζεται ότι οι σταθμοί τού μετρό σε Περιστέρι και Ανθούπολη παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τον προηγούμενο Απρίλιο. Η επέκταση του μετρό στα δυτικά προάστια θα εξυπηρετεί καθημερινά 75.000 επιβάτες.

Αργούν οι υπόλοιπες. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες – κυρίως υπό σχεδιασμό – γραμμές, οι συρμοί του μετρό θα αργήσουν να περάσουν… Ο μόνος σχεδιασμός που έχει αρχίσει να υλοποιείται είναι η επέκταση του μετρό στον Πειραιά.

Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά την πολυδιαφημισμένη γραμμή U λόγω του σχήματος, η οποία θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, αυτή τη στιγμή γίνονται ασκήσεις επί χαρτού.

Το ίδιο συμβαίνει και με την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό από την Ανθούπολη προς το Ιλιον, η οποία περιλαμβάνει τρεις σταθμούς με συνολικό μήκος 3,5 χιλιομέτρων. Για αυτό το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αυτή τη στιγμή «τρέχουν» οι μελέτες και, σύμφωνα με πηγές από την Αττικό Μετρό, ο στόχος είναι να γίνει η δημοπράτηση το 2014. Και βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί το προαναφερθέν ποσό.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αττικό Μετρό, το πάρκινγκ στον Κεραμεικό είναι έτοιμο (επρόκειτο να λειτουργήσει τον περασμένο Μάιο). Ωστόσο έως τώρα δεν λειτουργεί επειδή δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη ποιος θα το διαχειριστεί: η Αττικό Μετρό, η ΑΜΕΛ ή κάποιος ιδιώτης.

Το πάρκινγκ βρίσκεται στη διασταύρωση της Ιεράς Οδού με την Πειραιώς, η χωρητικότητά του είναι 300 θέσεις στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και είναι υπόγειο. Το πάρκινγκ στο Χαϊδάρι αναμένεται να λειτουργήσει μαζί με τον σταθμό του μετρό τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Με χωρητικότητα 380 θέσεις στάθμευσης, θα εκτείνεται σε τρεις υπόγειους χώρους και σε έναν υπέργειο.